Egy bányatavi Óriás története

Az időpont adott volt ami május 11-13 közé esett. Kicsit aggódtam is az időpont választás miatt ,mivel a meteorológiai előrejelzések szerint 10 fokos lehűlés volt várható.
Idei évben elhatároztam,hogy csak saját golyókkal pecázok ,így a túra előtt 3 nappal legörgetésre került 3 fajta bojli,természetesen mindhárom alapja a Csabi által kapott mixek voltak! A bojli gyúrásban egyik kedves cimborám segített aki a peca során is kint ült velem.
3 kilónyi friss 20mm és 24 mm golyót csináltunk :1kg Red Army mixből egy erős Frankfurtis és édes-csípős íz világút ,1kg Monsterfish -GLM és 1kg Monsterfish-Squid-áfonya párosítást csináltunk!

11-én péntek délután értünk le a tóhoz ,majd a pakolás és táborállítás után úgy döntöttünk, hogy ezt a napot csak etetésre szánjuk. Ezen a tavon csak tagok húzhatnak etetőhajóval napijegyes horgászoknak marad a melós dobálós peca . Első etetésre 1,5 kiló golyó ment be csővel és kb. 4-5 kg főtt magmix rakétával és parittyával.
Az első kapás másnap délután jelentkezett a fűszeres golyóra,ami félúton lemaradt pedig jó halnak ítéltük meg. A kapást követően újabb 0,5kg bogyó és kisebb magmennyiséget juttatunk az etetésre. Éjszakára megérkezett az erős szél vele együtt a lehűlés és még esőt is kaptunk bőven , de éreztem hogy ez az igazi nagyhalas idő ha lehet így nevezni.J
Éjszaka folyamán két kisebb 3-4kg közötti bajszos szaladt el a fűszeres golyókkal,de igazán nagy nem jött. Hajnal 5-6 között kapásjelzőm üvöltésére riadtam fel,majd vettem fel a kontaktot a hallal. Ahogy ráemeltem a botra mintha misem történt volna az ellenfelem tudomást sem vett rólam csak ment tovább...a hal húzásából tudtam hogy ez az amire vártunk! Sajnos a halat visszafordítani se bírtam és kb. 50méter lehúzott zsinór után egy akadót fogott aminek hal és szerelék vesztés lett a vége ...L
Elég nagy elkeseredettség kapott el a hal elvesztése után,de úgy döntöttem ismét ráetetek a helyre és hátha a nap során leadja ez a hatalmas tó a három cseresznyét jelentő jokert.J
A reggeli órák csendes esővel teltek majd kicsit javulni kezdett az idő, és eljött a délután 3 óra magassága amikor pont botom spiccét figyelve láttam a komótos húzást J Imádom ezt az érzést és látványt mikor még a kapásjelző nem sípol,de már látjuk és tudjuk , hogy elindul vele J. A botot felemelve hasonló forgatókönyv alapján ez a hal is akasztás után alig akart megfordulni de szerencsére egyszer csak megállt és magam felé tudtam pumpálni. Komótos megindulásaiból éreztem ,hogy egy öreg példánnyal hozott össze a sors,majd 20-25 perc fárasztás után már partközelbe forgolódott előttünk a kristálytiszta vízben. A partszélben kicsit még megbolondult és tett pár tisztelet kört de a végén társam sikeresen szákolta a hatalmas tükörpontyot aminek súlyát a vízben 15-16kg körülire tettük. Megszákolva a pontymatuzsálemet cimborám döbbentem közölte velem,hogy ez nem 15kg feletti hanem 20 kg felettibe gondolkozzunkJ Első hallásra nem akartam elhinni gyorsan leugrottam a stégről kiemelni a halat, de megemelve a szák anyaga csak nyúlt tovább ekkor tudatosult bennem , hogy itt az a hal végre amiért jöttünk.J Mérlegelve a hal súlya 26,74 kilogrammot mutatott!

Ekkor döbbentem le teljesen, hogy életem első 20+-os hala egyben 25 feletti is !:)

A hal épségének megóvása érdekében pár fotó készült csak a parton a többit mind a vízben csináltuk.
26kilós hatalmas fűszerimádó tükrös.

Természetes hatalmas puszi járt neki.

A végszerelékem utolsó 15centimétere 25lb PB product armabraid előkezsinórból 4-es Pb product Intruder horogból és egy Pb product alignerből állt. A felkínált csali pedig saját Red Army- Frankfurti +egy fél ananász pop-up!