Újra Ecséden, amurokkal és pontyokkal!

Tavalyi év után végre újra Ecséden jártunk Roli barátommal a 9-es helyen.

A stég bal oldalát Roli foglalta el, én pedig a jobb oldalon rendezkedtem be. Két botot a fás akadó sor közé, két szereléket az öt és hét méteres vízmélységekbe terveztem elhelyezni. Csalizni, tigrismogyorót és mulberry pop-up-ot valamint Dracula és Monsterfish bojlikat használtam. Este kilencre bent volt mind a négy csali, így megkezdödhetett a pihenés.

Első kapásra másnap estig kellett várnom. Tigrismogyoró + popup kombinációt húzta el egy 13,5kg amur. Nagyon örültem neki mivel ezzel megdölt az amúr rekordom.

Újra Ecséden, amurokkal és pontyokkal!

Másnapig újra csend semmi kapás halak mintha eltűntek volna. Gondoltam csónakba szállok, és új helyeket keresek.

Találtam 250 méterre egy 4,8m-es púpot mely mögött egy bokorcsoport helyezkedett el. Ez a törés széle egész 15m-ig mélyült. A horogra egy szem félbevágott Dracula bojli került, pop-up-al kibalanszírozva. Pár órája volt a csali az új helyen mikor füstölős kapással jelezte a jelzőm, hogy érdeklődő akadt a horgomra. Gyorsan csónakba ugrottunk és próbáltunk a hal fölé érni. Halam már a 15m-es vízben volt kikerülve szerencsére a bokrokat. A nagyon jó erőben levő ellenfelet 10 perc után pillantottuk meg először a kristálytiszta vízben. Megmerítettük és irány a part fényképeket készíteni. Mikor kivettük a vízböl csak akkor tudatosult bennünk, hogy 20+-os pontyot fogtunk. Mérlegelés után örömmel emeltem meg a 20,1kg-os tövest.

A gyönyörű ponty, az elengedést követően méltóságteljesen eltűnt a szemünk elöl a mély vízben majd újra húztam a szereléket. Pár méterre voltunk a stégtől a behúzásból jövet mikor csippanásra lettem figyelmes. Ahogy Rolira néztem és megkérdeztem „hallottad ezt"? Újra csipp. Motor ötösbe, és ahogy a partra értünk gyorsan feltettem az újrahúzott botot a rodpod-ra de már közben a jelző egyfolytában ordított, így ráemelve a botra azonnal ugrottunk is vissza a vízi járgányba. Gyorsan a fák felé indultunk ahol az utolsó fára volt felakasztva a főzsinórom ezáltal kikerülhettem az akadók többségét. A hal erre visszafordult és beúszott az egyik fa alá, ami a tiszta vízben teljesen jól látható volt. Gyorsan kivezettem az akadóból majd pár perc fárasztás után megszákoltuk a második gyönyörű amuromat, melynek súlya 16,6kg.

Újra Ecséden, amurokkal és pontyokkal!

Új amur rekord újra és megint a tigrismogyoró+pop up kombináció volt a csali. Pár óra múlva szinte egyszerre két kapásom is volt, a felkínált véres alapú Dracula golyóra. Az eredmény egy hét és egy tíz kilógrammos nyurga lett. Mindkét halat még a csónakból a szákolás helyén visszaengedtük mivel őket nem kívántuk megfotózni, így minél hamarabb visszakerülhettek éltető elemükbe.

Csütörtökön újra egy amur húzta el a tigrismogyoró+popup párost az akadóban. Súlya kereken 11kg volt.

Ekkor azt gondoltam, fogtam pár amurt szeretnék egy szebb pontyot is látni az akadóból. Gyorsan újra csaliztam, most Monsterfish bojlit tettem fel és a cél a víz alatti erdő.

Újra Ecséden, amurokkal és pontyokkal!

Pár óra elteltével a Monsterfish bojlit is elhúzta egy igazi 13,5kg-os egészséges nyurga ponty melyet 10 perces fárasztás után boldogan szákoltam meg.

Az éjszaka kapás nélkül telt el számomra, így reggel gyorsan elmentem fürdeni majd mikor visszaértem látom, hogy Roli barátom derékig a vízbe áll és a csónakban van a botom valamint a mérlegelő a vízben Roli mellett. Kérdeztem azonnal „mit fogtál a botommal". Jött is a válasz gyorsan:
„Gyere, mert ez egy 19,1kg-os amur és csináljunk pár képet a vízben"
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ ordítani tudtam volna, de örültem is persze a barátom fogásának. Fényképezőgép a kézben, Roli pedig próbálja a halat megemelni a matrac felett. Amint megemelte, és feltartotta volna, az amur bukfencezett egyet és máris a vízben volt, mi meg csak néztük, ahogy eltünik a mélységben. Fotó nélkül maradtunk és nagyon rossz hangulatunk volt ezután. Egymást kérdeztük:
- Te, mikor fogunk újra ekkora amurt? Talán öt év múlva?
- Nem-nem, hamarosan, mert visszatérünk és megpróbálunk több amuros fotóval távozni.
Összesítve nagyon jól éreztük magunkat és újra jó volt ezt a gyönyörű tavat látni, itt horgászni és felébredni itt minden nap.

Újra Ecséden, amurokkal és pontyokkal!

Kívánok mindenkinek hasonló horgász vacsorát a vízpartokra