II. Carp & Catfish Days Merenye 2013.

Kutyáncsánin Borisz és Vincze Gábor beszámolója.

A tavalyi év vége felé meghirdetésre került a II.CCD Médiakupa Merenyén. Mikor a hír a fülünkbe jutott már telefonáltunk is egymásnak. Nem mondanám, hogy sokat tanakodtunk azon, hogy benevezzünk-e erre az erre a megmérettetésre. A kiírást követően 1 nappal a pénz már át is volt utalva a megadott számlaszámra, így ennek köszönhetően 1. regisztrálóként várhattunk a verseny kezdetét.

Persze mint minden más versenyt, ezt is nagy készülődés, és szervezkedés előzte meg. Egymástól körülbelül 70 km-re lakunk, így a ,,taktikai" megbeszélés nagy része telefonon keresztül történt,ami a mi esetünkben 5 hónapon keresztül napi minimum 1 óra volt. Minden nap másról és másról esett szó, mert minden nap új, és újabb ötletek láttak napvilágot.
Milyen bojlit gyúrjunk, milyen magokkal készüljünk, mennyi oldódó, és mennyi párolt golyót vigyünk magunkkal stb,stb... Sok fejtörést okozott az idei év szeszélyes időjárása, mivel húsvétkor térdig érő hó volt, a versenyt megelőző héten még folyamatosan szakadt az eső, és az előrejelzések alapján a verseny időtartamára már 20-25 fokot jósoltak a meteorológia munkatársai. A vízhőfok is jóval elmaradt az ilyenkor megszokottól. Ezt mérlegelve, közös megegyezéssel arra az elhatározásra jutottunk, hogy a versenyre szánt csalik nagy részét oldódóra fogjuk csinálni, mivel az elmúlt időszak (évek) tapasztalatai alapján ezek a golyók sokkal jobban kifejtik a csalogató hatásukat a párolt bojlikkal szemben. A verseny kezdete előtt másfél héttel álltunk neki az oldódó bojlik elkészítéséhez. Csalijainkat természetesen Carp Friend Baits alapmixekből készítettük el. A sok elérhető mixen belül a választásunk a CFB RedArmy, Monsterfish, Full Liver, Red Liver mixekre esett. Merenye mindkettőnk számára elérhető távolságban van, ennek köszönhetően viszonylag sokat horgászunk rajta, jól ismerjük, és tudjuk, hogy az esetek nagy százalékában milyen jellegű csalik működnek. A verseny szabályzata szerint minden csapat 5 legnagyobb meg fogott hala fogja adni a végeredményt. Ennek fejében próbáltunk olyan csalikat készíteni, amik a tapasztalataink alapján,,nagyhalas" bojlinak számítanak.
Mi a következőkkel készültünk:

• RedArmy – csirke - fokhagyma
• RedArmy - robin red
• Full Liver - máj
• Monsterfish - monster crab
• Red Liver - füstölt lazac – chili

A felsorolt csalik 70% oldódó és 30% párolt lett. Az elkészített csalik mennyisége meghaladta a 60 kg-ot.

II. Carp & Catfish Days Merenye 2013.

Természetesen készültünk magokkal, aprómagokkal is. 200 kg kukorica, 70 kg búza, 50 kg kender, 80 kg repce, 40 kg tigrismogyoró. Úgy gondoltuk, hogy ennek a mennyiségnek elégnek kell lennie egy ilyen volumenű versenyre. De inkább maradjon, minthogy elfogyjon valami menet közben. 2013.04.17.-én Szerdán eljött a várva várt nap. Mindenkiben benne volt a versenydrukk, így a versenyt megelőző éjszaka nem sokat aludtunk. Megbeszéltünk egy találkozási pontot, ahol majd reggel összefutunk, és onnan közösen indulunk tovább. Reggel 8-kor már lent is voltunk. A szerencse ,,Jagermeister" elfogyasztása után elmentünk egy kicsit körbenézni,információt gyűjteni mivel a harcsás verseny résztvevői még a horgászhelyeken voltak. A verseny kezdete 10:00-ra volt meghirdetve, de az egyik csapat késése miatt ez a kezdés jelentősen eltolódott. Mire a sorsolás megkezdődött a nap igencsak magasan járt már, de 12:00-kor végre elkezdtük!!!! Bíztam Gábor,,arany kezében" ezért úgy döntöttünk,hogy ő fogja húzni a sorsolási sorrendet,és majd a szektort is. A helyismeretemből kifolyólag én pedig a helyet választom majd. Első regisztrálóként elsőnek húzhattunk sorrendet. Gábor kihúzta az 5. számot, így ötödikként húzhattunk szektort,és szektoron belül rögtön választhattunk horgászhelyet. Az Úr kegyes volt hozzánk... kisorsoltuk a véleményünk szerinti legjobb szektort „A"-szektort,amit mi ,,halálszektornak" neveztünk el.

Helyválasztásunk az A7 helyre esett, ami alapesetben a 15. horgászhely.
Nagyon boldogok voltunk, mert ez a hely a kedvenc helyeim egyike, és ennek köszönhetően nagyon jó ismertem ezt a pályát. Ennek a helynek köszönhetek már 4 db 20+ pontyot is. A verseny kezdésének csúszása miatt mindenki törekedett arra, hogy minél gyorsabban tábort állítson, és mire indul, a rajt mindenki készen legyen. Ez nálunk sem volt másképpen. A készülődés közben, valamint utána 1-2 óra erejéig olyan volt a helyünk, mint egy kisebb atomtámadás után. De az időnek köszönhetően minden felszerelés a helyére került. Elhangzott a STARTOT jelző hang, és elindultunk a bójáink helyének keresésére.
Gábor két bójája közül az egyik keményre, még a másik fél iszapra került elhelyezésre. Az én bójáim a kemény-iszap találkozására lettek helyezve. A kapás nem váratott sokat magára, mivel egy új, de számunkra nem ismeretlen taktikával készültünk. Bár versenykörülmények között még nem volt alkalmunk kipróbálni ezt a fajta horgászatot. A Method mixezésről beszélek. Hihetetlen csalogatóhatásának köszönhetően pillanat alatt beállítja a halat az etetésünkre. A vízbe érve hatalmas felhőt képezve vonzza a halakat a bója közelébe, és folyamatos etetés mellett ott is tartja. Természetesen a method mixbe kerültek nagy számban magvak (kukorica, búza, tigrismogyoró, kender, repce) különböző oldódási idejű pelletek, és bojlik is.

II. Carp & Catfish Days Merenye 2013.

Az első éjszakán nem számítottunk túl sok kapásra, de hamar rá kellett jönnünk arra, hogy tévedtünk. Sötétedés után mintha egy másik világba, dimenzióba cseppentünk volna folyamatos kapások kezdődtek. Este 21:30-tól reggel 6 óráig szemhunyásnyit sem aludtunk. A reggeli mérlegelést nagyon vártuk, mert nem igazán maradt szabad pontyzsákunk, és kíváncsian vártuk a híreket, hogy ki mit fogott, hogy állnak a csapatok, mekkora a legnagyobb hal...

Mikora mérlegelést végző csapat oda ért kiderült, hogy már az első éjszaka után mi fogtuk a legnagyobb halat, aminek a súlya 14 kg felett volt. Ami igazán meglepő volt számunkra, hogy sem a jobb sem a bal oldali szomszédnak nem volt mérhető hala, még nekünk tele voltak a zsákok.
Nappal nem igazán volt kapás, elvétve fogtunk egy-egy darab 9-10 kg-os bajszost. Számunkra az éjszakák adták a szép testes halakat. Csalizás terén Gábornak szinte minden esetben a ,,kikönnyített csalikat" ( 16mm fekvő + 10mm pop up) még nekem a dupla fekvő 16mm bojlit részesítették előnyben. A második, harmadik, negyedik éjszaka is ebben a tendenciában telt el. A kapások folyamatosan jelentkeztek, ennek köszönhetően mi folyamatosan mentünk, fárasztottunk, és szákoltunk. A második éjszakát követően nekünk már csak a 13 kg feletti pontyok számítottak bele a versenybe, mivel a legkisebb halunk súlya 12,98 kg volt. Először túlzásnak éreztük a 2 db csónakot, sokan emiatt elég furcsán néztek ránk, de be kell, valljam a legjobb döntés volt. Nem egy esetben 2 csónakkal voltunk vízen. Az egyik csónakban fárasztottunk, a másik csónak pedig már vitte vissza a frissen felcsalizott horgot.
Nem volt ritka mikor 3-4 db hal volt a matracon egyszerre, ennek köszönhetőek az alábbi képek.

Robó is dolgozott...II. Carp & Catfish Days Merenye 2013.

A második naptól folyamatosan vezettük a szektorunkat, valamint az abszolút 1. helyet is. A verseny vége előtt 1 órával egy elöl fogott szép 20+ ponty miatt lecsúsztunk az összesített dobogó első fokáról, azonban a szektorunkat megnyerjük.
„A" Szektor I.Hely

A Díjak:

A kupák:

A nyertes csapat:

Úgy gondolom ez egy szép teljesítmény,ami nagy részben a CFB csaliknak köszönhető.
A CFB alapmixekben minden olyan fontos összetevő megtalálható, ami egy jó bojli elkészítéséhez szükséges, és amely nélkül nem tudtunk volna ilyen eredményt elérni.