Két hét – csak peca!

A nyári két hetes túrámat hosszas felkészülés előzte meg. Az első legnehezebb dolog maga az időpont volt, hiszen a nyaralásokat, horgásztáborokat, és egyéb elfoglaltságokat is figyelembe kellett venni. Éppen ezért nagybátyámmal, Bálinttal már januárban kinéztük a legalkalmasabb időpontot, ami augusztus első két hete volt. Ezt követően már csak előre kellett szervezni az életünket.

Célunk volt egy olyan „házi" tanulmány elkészítése volt ami megmutatja nekünk a bojlik hosszú távú horgászatokon is  eredményes fogós csalik. A bojlik házi készítésűek voltak amiket CFB Birdfood, Monster Fish, Red Army és Full Liver mixekből egyedi elképzelések alapján készítettünk el.

A mixek megérkezését követően neki láttunk a bojli gyártásnak. Mind addig nem is volt semmi probléma míg el nem kezdtük főzni.

CFB Birdfood bojli frissen főzve

Ekkor az egész házat át járta a bojli jellegzetes szaga.(aki teheti a szabadban főzze) A végeredmény közel 25kg bojli mely 16, 20 és 24mm és golyókból álltak.

CFB RED ARMY bojli frissen főzve

Tisztában vagyok azzal, hogy jobbnál jobb ízesítésű bojlik kaphatóak készen az üzletekben  de azok tele vannak tartósítószerrel  és hosszú távon általában nem is működnek megfelelően.

A túrára vasárnap reggel 7 órakor indultunk Nyíregyházáról , közel 3 órás autóút után megérkeztünk végre a Gyomaendrőd melletti Spicces Horgásztanyára.

Két hét – csak peca!

A 16 horgászhely közül mi az 1-es választottuk. Kipakolás és a dőlő bóják összeszerelése után kezdődhetett a radarozás. Töréseket, púpokat, platókat kerestünk. Én az egyik botommal a kiszáradt fa melletti törést próbáltam, ami 1 méterről törik le 4,5 méterre. A másik kettő botot pedig a szigethez húztam.

4 bója lehelyezése után beetettünk a bóják mellé. Ezután kezdődhetett a botok felszerelése és fel csalizása.

Csalinak (a kedvencemet) Birdfood banános 20mm es bojlit használtam kikönnyítve egy ananászos pop-uppal, ez a szerelék ment a fa mellé. A szigetnél Red Army val és Full Liverrel próbálkoztam. Ezeket hóember szerelékkel kínáltam fel. Mire mindennel végeztünk, ránk esteledett. Az éjszaka sajnos csendesen telt. Másnap délelőtt (nagy meglepetésünkre) a közel 40 fokos hőség hozta meg az első halat. Fertőtlenítés és fotózás után mehetett vissza.

Két hét – csak peca!

A siker sorozatunk a rekkenő hőség ellenére sem szakadt meg, naplementéig összesen 7db átlagosan 8,5kg-osakat fogtunk.

A langyos nyári este is bővelkedett halakban, csak a kapásjelző szüntelen csipogása zavarta az éjszakai nyugalmat.

És mind ez csak a kezdet volt. Az elkövetkezendő 14 napban közel 500kg halat fogtunk.

Két hét – csak peca!

Nyári hőség előtti 4 napos horgászat alatt 325kg halat fogtunk , a „gyengébb" fogásokat a kánikulai melegnek tulajdonítottuk de így is nagyon szép horgászatunk vagyunk túl.

Összességében  elmondható, hogy a CFB mixekből készített  bojlik beváltották a hozzáfűzött reményeket, halak remekül kaptak, túránk rekordja egy szép 14,40kg -os tükörponty lett.

A nyári hőség után várva vártuk a hűvösebb napokat és a naptárat böngészve kerestük a következő horgászat időpontját. Hamarosan egy hideg téli horgászat élményeit osztjuk meg veletek.