Egyesületi pontyhorgászat 2013.

Első körben talán sokak kérdezik ebben a pillanatban ,Egyesületi pontyhorgászat 2013 mi a fene, mi az?

Meg nyugtatok mindenkit semmi forradalomról nincs szó csupán szeretnénk bemutatni , hogy eredményesen horgászni bojlis módszerrel nem csupán Bojlis tó nak mondott magán privát tavakon lehet , ahol Köteleznek Mindenkit a Fogd meg és Engedd El elvre , hanem igen is átlagos egyesületi kezelésben lévő vízen is....

Hosszú évek óta horgászunk szeretett, ápolt egyesületi vizünkön mindenféle horgász módszerrel így bojlis módszerrel is.

Egyesületi pontyhorgászat 2013.

A vízről pár szóban foglalkoznék most csak egy zalai víztározó mely 15ha méretével átlagos egyesületi víznek mondható.
Csak és kizárólag partról történő etetés engedélyezett ezt dobócsővel oldjuk meg. Jelzőbóját lehet használni a tavunkon ezt mi 90 méterre helyeztük el 2,4m mély vízben István bátyámmal / Oszi és Balázs barátunk 1 másik helyen horgásztak, de erről későbbiekben/ .Ez az a távolság amit mindig legnagyobb szélben is megtudunk horgászni és etetni.
Fontos , hogy csövezni csak szép kerek nem REPEDT golyókkal lehet csak. Ezért is nagyon fontos , hogy jó minőségű mixekből készüljön a bojli amit csövezni szeretnénk. A bójánk környékén iszap nem található mondhatni a halak már kopogósra keményítették az aljzatot táplálkozás közben.Mederben kisebb gödrök lelhetők fel maximum , nagyobb akadó , vízi növényzet nem jellemző a mederre.

Sajnos átlagos víznek mondható abban a tekintetben is , hogy nagyon sokan nem értenek egyet akár elítélik a sporthorgászatot így a bojlis horgászatot is.A cikk erről fog szólni betekintést enged egy olyan világba ahol minden napos harcokat kell megvívni a régi rendszer horgászaival régi már már ósdi felfogásokkal miszerint minden halat konyhára kell vinni és csak a zsákmány szerzés miatt járunk horgászni.

Szeretnénk bemutatni , hogy igen is lehet egy nem profit orientált vizeken „mezei" egyesületi vizeken is szép eredményeket elérni ott ahol minden horgásznak egy szebb közös jövőért lehet és kell is dolgozni azért , hogy legyen egy hely a jövő számára ahova kivonulhatunk a természetbe és láthatjuk kézzel foghatóvá válik számunkra a természet szépségei.

Minden horgász türelmetlenül várja a tél elmúlását a tavasz kezdetét a természet meg újulását ami mindig valami újat hoz az életben amellett , hogy végre vízparton lehetünk. Nem volt ez velünk sem másképpen , a szezont a HORGÁSZ ENGEDÉLYÜNK kiváltásával kezdtük majd a tóparton kezdtük az idényt takarítással , a tél alatt elpusztult növényzet helyét hamarosan az új nemzedék veszi át és a nádi poszáta harsog a nádasban. Ez az az idő amikor elkezdődik a szezon.
2013 as évben is a Carp Friend Baits mixeiből készítettünk különböző csalikat.
Csabival télen sokat beszélgettünk ,hogyan mivel kezdjük a szezont és valami újat akartunk nem a megszokott dolgokat.

Így esett a választásunk a CFB DRACULA mixre. Ami első látásra nem éppen hidegvízi szezon kezdetre való csali sokan gondolhatjátok és gondoltuk mi is , de azt is tudjuk ha nem adjuk meg a csalinak az esélyt ergo nem használjuk akkor biztosan nem foghatunk vele.
Ha már Dracula mixet választottuk ami sok szép halat adott a 2012 es évben év közben nekünk- fokhagymával elkészítve- most mindenképpen más háttér ízt akartunk. De mi legyen ? Sokan biztosan most azt gondoljátok, édes gyümölcsös íz kell azonnal.
Hát mi már megint mást gondoltunk így jött a képbe a Carp Friend Baits Squid and Octopus aromája. Első szaglászásra és kóstolásra érezhető volt a jellegzetes „büdös"illat és kissé fűszeres háttér.
Dracula mixet friss tojással és minimális adalék anyagokkal gyúrtuk meg. Itt megtalálod az elkészítési javaslatot hozzá.

Egyesületi pontyhorgászat 2013.

Az elkészült csalikat szárító állványon szárítottuk a megfelelő állagúra.

Csalikat elkészítettük és vártuk mikor indulhatunk végre , de a természet a legnagyobb úr és közbeszólt a késői tél megérkezett és káoszt okozott az országban 2013 márciusában.
Ahogy a természet éledezett a késői tél szorításából úgy kezdődött számunkra is a szezon végre.

Egyesületi pontyhorgászat 2013.

Pár szót ejtenék a felszerelésemről ami nem a divatot és sajnos oly sok helyen jellemző drága flancos dolgokat tartalmazza . Nálam nálunk elsődleges szempont a használati érték vagyis az életben is tudjuk azt a terméket megfelelően használni.
Horgászbot talán sokak által még olcsónak is mondott Shimano Alivio 3,6m 3lb paraméterekkel.Orsó Banax Helicon 5600 NF.
Főzsinor maximum 0.30mm monofilt használok + dobó előkét használok mely végén helikopter végszereléken 90 g os ólom van.
Talán a legfontosabb az utolsó 30cm az előke melyet PB Products Skinless és Ashima Ground-Hog termékekből készítek el és Ashima C420 horgokat csalizom bojlival.

Egyesületi pontyhorgászat 2013.

Horgászat előtt pár nappal megkezdtük az etetést ami csak és kizárólag bojliból állt , már előzőekben említettem ,hogy csak csövezzük a bojlit.60-80 darab bojlival kezdtük az etetést 2 napon keresztül majd horgászat előtt folyamatosan csökkentettük az adagot.
Dobások után amint a csalik a helyükre kerültek 10-15 szem bojlit csöveztünk a csalik köré.
Természet és a halak lassan éledeztek először kisebb testű pontyok jelentkeztek az első horgászatok alatt.

Egyesületi pontyhorgászat 2013.
Első szebb nyurga testű melyet megszaggattak már a nem sporthorgászok sajnos .

Majd folyamatosan ahogy az idő egyre melegebb lett beindult az élet a vízben

egyik éjjel megérkezett a szezon első súlyosabb Dracula faló pikkelyese.

14,98 kg

Halak egyre jobban megszerették a Dracula bojlit , nappal és éjjel is jelentkeztek.

Kicsit kikönnyítettük a hideg vízben a csalikat. Saját magunk készítettünk CFB Dracula PopUp mixből lebegő csalikat 18mm méretben, melyek tökéletesen működtek a 22mm es fekvő csalikkal. Tavaszi horgászatra sokan lehet 14-16mm bojlikat készítenek, de nekünk évek óta beváltak a 20-22mm méretű csalik tavaszi időszakban is. Kissé megfaragva pontosan beállítottuk számunkra megfelelőnek gondolt méretet.

dracula +dracula popup

Használtuk eredményesen Dracula és Red Army PopUp bojlit egymagában is sokszor adott szép halakat csendes időszakokban.

CFB RED ARMY Pop Up

PopUp csalikra visszatérve, ha saját magunk készítjük el pop-up mix-ből akkor megkapjuk azt az extra lehetőséget, hogy akár egy általunk bevált jónak gondolt ízben vagy akár különféle méretbe, színbe, formába készítsük el a lebegő csalinkat. Szóval újra csak a képzeletünk szabhat határt csali készítés során, ami szerintem ugyan úgy a horgászat része.

Egy újabb 10 feletti ponty melyet ismét kikönnyített Draculát választotta.

10,38 kg Dracula

Az április gyorsan eltelt és május elején beindultak igazán a nagytestű pontyok, ahogy megjött az igazi tavasz.

Jó volt látni, hogy a halaink egészségesek és szájuk nincs szét tépve, annak ellenére, hogy nem csupán sporthorgászok alkotják az egyesületi tagságot.
Jó példa erre a következő gyönyörű 15kg feletti kerek töves mely 1 szem 22mm Dracula +18mm

Dracula PopUp al fogtam.

15,2 kg Dracula+Dracula pop up

Igazán elégedettek voltunk mivel sikerült fognunk igazán szép halakat a tavasz folyamán.

István testvérem gyönyörű nagyon erős hosszú tövese mely sokak számára nem nagy hal a maga 12,5kg súlyával, de mi igazán örültünk ennek az egészséges halnak.

12,5 kg Dracula+Dracula pop up

Május közepén jártunk mikor a Dracula feltette az i re a pontot ezzel a szép 15,9kg-os tövessel.

Tavaszi horgászatunkat befejeztük úgymond és május végétől gőz erővel készültünk a nyári horgászatokra az igazán meleg vizekre.
Így újra csalikat készítettünk melyhez most a CFB Monster Fish mixet használtuk. Monster Fish mixet évek óta eredményesen használjuk és kedvenc nyári meleg vízi csalinkat készítjük el. CFB Monster Crab aromát használtunk a mixez 5ml/kg arányban és 3g/kg édesítőt a többi folyékony összetevőn kívül. Így a halak számára egy kellemes csalit kaptunk.
Recept itt található http://cfb.unas.hu/Mosterfish-mix

Ekkor már készítettünk igazán nagyméretű bojlikat is csalizni.

Egyesületi pontyhorgászat 2013.

Monster Fish bojlit egymagában vagy pedig a kész CFB SunShine /Pineapple /PopUp bojlival kínáltuk fel mely nagyon jól működött az egész nyár folyamán.
Nyár folyamán legtöbb horgász akkor megy horgászni, amikor az időjárás előrejelzés szép napos időt „jósol" lehet pihenni, főzni, kicsit pihenni a természetben, ami jó is de ha horgászni szeretnénk és szép halakat fogni akkor menni kell amikor csak tudunk és nem megijedni a szeles sőt viharos időjárástól mivel igazán szép halakkal kárpótolhat minket a természet ilyenkor.

Vihar előtt a szél már lecsapott a vízfelszínre

Egyesületi pontyhorgászat 2013.

Majd az eső is megérkezett, ami a nyárra oly jellemző hatalmas őzön vízszerűen csak eset és esett.........

Nagyon fontos tábor kialakításkor a sátrat pl ne tegyük a legmélyebb részre a parton. Amennyiben tudjuk kissé meredek részre állítsuk fel a táborunkat, hogy ne a vízbe üljünk majd egy nagy vihar zápor után.

Június és júliusi horgászatok alatt a Monster Fish bojlival szép halakat tudtunk fogni a meleg olykor kánikulai időjárásban éppúgy mint frontos időszakban.

Testvérem István is gyönyörű halakat fogott, felváltva segítettük egymást

itt egy gyönyörű 15 kg tövest fogott

Majd én következtem egy 12.5kg tövessel

Fogtunk halat reggel délben este elmondható ténylegesen a halak teljes mértékben elfogadták a bojlikat folyamatosan visszajártak és addig tartózkodtak a helyen, amíg táplálékot bojlit találtak.

Egyesületi pontyhorgászat 2013.

Többségében voltak az igazán erős izmos tő pontyok 10-15kg között nagyon sokat sikerült fogni belőlük.

Szép hosszúkás töves 12 kg-val igazán megdolgoztatott, élmény volt a fárasztása.

Megfigyeltük mennyire igaz az, hogy mennyi különböző típusú tőponty is él a vizünkbe.
Az előbb már bemutatott inkább hosszúkás kicsit nyurga típusú erős halak majd a következő típus a zömökebb kisebb fejjel de sokkal nagyobb testel magas háttal, más kissé lógó hassal rendelkező tövesek melyek mind 15kg felett voltak.

Egyesületi pontyhorgászat 2013.
Titkon reméljük ezek a típusú halak képesek lesznek elérni a 20-25kg+ os nagyságot is a jövőben.

Monster Fish bojli a SunShine /Pineapple/ PopUp csalival rendkívül eredményes párosnak bizonyult.

Az Ashima C420 horgok minden esetben jól tartották a halakat nem volt semmi gondunk a horoggal.

Előszeretettel használtuk a karom szereléket ezzel a horog típussal.

15,9kg izmos töves Monster Fish bojlival

Éjjel is az etetésünkön tartózkodtak a nagytestű tövesek.

Sajnos az éjszakai fényképezésben van még hova fejlődnünk, reméljük idei évben lesz sok lehetőségünk rá.

Egyesületi pontyhorgászat 2013.

Ezt a halat 1 db 22mm méretű Monster Fish + Natur White /Gringo /PopUp al sikerült becsapni. A Gringo popUp 1 natúr aromát nem tartalmazó fehér színű lebegő csali.

Látható a képen is az Ashima C420 as horog tökéletesen működött a karom szerelékként megkötve. A horog alsó „közép" fogást talált, ami talán a legjobb, legbiztosabb akadást biztosítja, és kíméli, nem tépi a hal száját szét.

Bevezetőben említettem már, hogy én és István testvérem 1 horgászhelyen horgászunk.
Oszi és Balázs barátunk a tó 1 másik szegletébe járnak horgászni ott van nekik horgászhelyük a gát közelében.
Az ottani hely kissé mélyebb 3-3,2m mély víz található ott, pár kisebb akadó, gyökér található a helyen, ami csak segítség a horgász számára amennyiben ismeri a pontos helyüket.
Oszi és Balázs kevesebb időt tudtak horgászatra fordítani, mint én de mikor a partra lejutottak nem lazsáltak.
100m re lévő helyet pontosan megcsövezték minden alkalommal és rövidebb 1 éjszakás, 1 napos horgászatok alatt is eredményesek tudtak lenni. Oszi és Balázs másik két csalit készítettek el a CFB mixekből. Green Beast mixből és Green Beast aromával egy igazán intenzív hideg vízi csalit készítettünk közösen a srácokkal.

CFB GREEN BEAST

Oszi ezzel a friss csalival igazán szép halakat fogott a rövid horgászatai alatt.

Sőt egy igazi gyöngyszemet is ami igazán jellegzetes egyed a pikkelyei miatt.

Egyesületi pontyhorgászat 2013.

Másik csali, amit a srácok használtak az a már bevált mondhatni örök kedvenc Red Army.

Ezzel a csalival fogta meg Balázs szinte kontrázva Oszi gyönyörű spanyoljára egy talán még ritkább pikkely sorral rendelkező egyedet.

Nem hatalmas a maga 8.2kg súlyával, de annál gyönyörűbb.

Oszi egy nyári estén egyedül jött le a partra horgászni pár órára és akkor sikerült megfogni ezt a szép

16,4kg-os tövest
Red Army bojlival.

Egyesületi pontyhorgászat 2013.

Balázs szeptemberben megfogta Oszi tövesének a testvérét. Tövese 16,2kg volt.

Ez a hal is tipikus kerek magas hátú kissé hasas példány. Bíztunk benne eljött az ősz a szeptember októberben talán sikerül majd pár, még nagyobb, öreg pontyot fognunk.
Váltottunk csalit újra, a Monster Fish-t elhasználtuk a nyári időszakban sok szép halat fogtunk vele így jött a következő
mix a Full Amino .

Csabi javaslatára abban maradtunk ezt kizárólag a Green Beast aromával készítjük el.
Mixet kézbe véve, megszaglászva es megkóstolva tudtuk ez teljesen más íz, és összetételű, teljesen egyedi.

Egyesületi pontyhorgászat 2013.

Könnyen gyúrható gyönyörű tökéletes bojlik készíthetőek a mixből.

Főzés után valami elragadó illatú golyók gőzölögtek a kezemben. Kellően büdös,de mégis èdeskès illatok áradtak belôle szinte leírhatatlan . Nagyon tetszetős volt szàmunkra ez a golyó. Kèt nap utàn már a CFB Full Amino került a horgokra.

Lehűlő vízre való tekintettel már csak 18-20 mm-es bojlikkal csaliztunk,melyet lebegő szivaccsal könnyítettünk ki.

Tövesek jöttek csak jöttek a Full Amino val is.
Első horgászat alatt jött pár 10 alatti töves , gondoltam lehet nem tudok a nyári halaknál nagyobbat fogni?!

Egyesületi pontyhorgászat 2013.

Pár nappal később István testvérmmel közösen mentünk horgászni ,előző este csöveztünk 30 szem Full Amino bojlit a helyünkre.

Reggel amint a csalik a helyükre kerültek pár bojlit csöveztünk mg s elkezdődött egy igazán szép sorozat.

Szinte azonnal érkezett két töves melyek valószínűleg egy ívásúak voltak.

11,8 kg s 12,2kg

Majd István bátyám megfogta az idei év talán legszebb halát a Full Amino bojlival 12,5kg súllyal.

Csodálatos szépségű hal melynek igazán örültünk.

István nem sokat tétlenkedett újra csalizta a botját én csöveztem pár szemet a csalija köré erre nem sokkal folyamatos húzós kapással jelentkezett a következő hal.15 perces fárasztás után 12,8kg val mérlegeltük ezt a csodálatos tövest

Egyesületi pontyhorgászat 2013.
Ismét 2 iker gondoltuk mivel a két hal súlya között csak 300 g volt az eltérés.

A halak nagyon gyorsan elfogadták a friss Full Amino bojlit.
Kisebb csend után újra István botján jelentkezett kapás lassú folyamatos húzással. 20 perc után megmerítettem az első 15kg feletti tövest amit a Full Aminoval fogtunk.

Pontos súlya 15,8kg

A Full Amino nagyon fogósnak bizonyult,ennek a csalinak köszönhetem a 2013 as v legnagyobb halát is melyet egy következő horgászat alatt sikerült megfognom súlya 17,6 kg volt.

Ahogy kezdett sötétedni sikerült fognom egy másik szép tövest melynek súlya 16,4kg volt.

Eközben ne feledkezzünk meg Osziról és Balázsról akik a tó egy másik szegletébe horgásztam októberben két alkalommal még.

Egyesületi pontyhorgászat 2013.

Most Balázsnak átadom a "szót", hagy mesléje el Ő maga a saját egyéni rekordját is.

Az igazi ősz közeledtével átköltöztünk egy másik horgászhelyre, figyeltük merre mozognak a halak s úgy próbáltuk a bóját beállítani. Az új etetésen sok idő nem telt el, mikor is érkezett pár szebb ponty.
A Redarmy jó csaliválasztásnak bizonyult még mindig.
Következő horgászatunk október 6 án volt.
A reggeli órákban erős húzós kapásra lettünk figyelmesek, gyors bevágás után kezdődött meg a "harc" a hallal. Éreztük azonnal, ez nem apró hal. Negyedórás küzdelem után pillantottuk meg először a hatalmas testet a vízben. Szinte ledöbbentünk a látványtól. Egy hatalmas tükörpontyot pillantottunk meg de azonnal jelezte, hogy még nem fáradt és azzal a lendülettek tört vissza a mély vízbe. További öt perc múlva már a szákban pihent a nem mindennapi hal.

Egyesületi pontyhorgászat 2013.
A mérleg 26,27 kg-ot mutatott és ezzel megdőlt a tórekord, melyet a Red Army-nak köszönhetünk!

Boldogan csodáltuk ezt a hatalmas tükröst mely szinte mint egy utolsó mohikán a sok töves között él itt.

Két héttel később újra megmutatta magát a gyönyörű tükrös.

Újra Red Army-val csalizott horgot vette fel, alig hittük el, hogy egy ekkora halat ilyen hamar sikerül újra kifogni. Második alkalommal 26,16 kg volt a súlya.

Egyesületi pontyhorgászat 2013.

Összegezve a 2013-as vet az egyesületi vizünkön nagyon eredményes évet zártunk.
István és én 3 fajta mixet használtunk az évben, CFB DRACULA, CFB MONSTER FISH és a CFB FULL AMINO mixekből készítettünk csalikat. Ezeket popUp al egészítettük ki melyeket felesbe saját magunk készítettük másik felt Csabi készítette el nekünk.

Oszi s Balázs jóval kevesebb idővel de annál szebb halakat tudtak zsákmányolni egy-egy fotó erejéig a Green Beast s Red Army csalikkal.
Biztosak vagyunk abban, hogy az év bármely szakaszában találhatunk magunknak s a halaknak megfelelő CFB csalikat.Remélem a következő évben is hasonlóan sikeres évről számolhatunk be.

Sikeres 2014 es évet kívánunk minden Sporthorgász társunknak s ne feledjétek próbálkozni kell, dolgozni az eredményekért akár egyesületi vizeken is nem csupán magán privát bojlis tavakon. Mi megtanultuk a 2013-as évben, így a jövőben nem utazunk több 100 km-ert ilyen vizekre.