Tavaszi szezonkezdet Pölöskén a CFB vel

2014 es év kora tavaszától kezdtem ismerkedni a CFB különböző mixeivel,alapanyagaival és aromáival. Még a szezon kezdete előtt szabaddá tettem magam egy gyors bojli gyúrásra. Elkészítettem hát első CFB bojlijaimat, úgy hogy gondoltam, lassan indulhatunk is Pölöskére az első tavaszi horgászatra.

Első körben a tesztelésre kapott mixekből,Hot Chocolate ,Smoky Fish,Birdfood és a sokak számára közkedvelt Red Armyból készítettem el más más aromák és adalékanyagok hozzáadásával a golyókat. Először a Smooky Fish ragadott el különleges füstös,halas illatával,belemértem a hozzá való adalékanyagokat majd néhány perc múlva már nagy munkában voltam a vele.

Recept 2kg mixhez:

• 4gr édesítő

Tavaszi szezonkezdet Pölöskén a CFB vel

Már a gyúrás elején látszódott a mixen hogy könnyen lehet dolgozni vele,jól összeáll,és a összetevőin egyértelműen látszott hogy egy jó minőségű alapmix. Segítségemre volt egy kompresszoros kinyomó pisztoly,ami nagyon felgyorsította a munkám.

Másodiknak a Birdfood mixet készítettem el, amihez csak Fodormenta aromát raktam jelen esetben,mivel ízén érezni lehetett, hogy szó szerint bent van minden aminek egy Birdy mixben lennie kell.

Recept:

• 2kg Birdfood Base mix,
  • 20 ml Fodormenta aroma

Gyorsan meg is lettem, jöhet a Red Army

Tavaszi szezonkezdet Pölöskén a CFB vel

Első kóstolásra egy nagyon intenzív ízvilágú mixet kóstolhattam,csípős,fokhagymás ütős anyag,amely rögtön megtetszett gondolván ez egy olyan mix ami egész szezonban fogós lehet.A mixből kimértem 2-2kg ot,majd az egyiket aroma nélkül,másikat fokhagyma aromával csináltam.

Recept 2kg mixhez:

• 6gr édesítő
  • Recept 2kg mixhez:2:20ml fokhagyma aroma
  • 6gr édesítő

Tavaszi szezonkezdet Pölöskén a CFB vel

Már csak a Hot Chocolate mix várt arra, hogy megcsináljam és megkóstoltathassam a pontyokkal,gyors elemzés,kóstolás után éreztem ízén hogy ez egy májas,csípős,édes csokoládés mix ami szintén hamar elragadott.

Recept 5kg mixhez:

• 5gr édesítő
  • 100ml halolaj
  • 200ml Csl likőr
  • 50ml tőzegáfonya aroma

Először készítettem CFB bojlikat, összességében elmondhatom hogy könnyen gyúrhatóak,jól formázhatóak és összetevőiket is nézve jó minőségűek.

Tavaszi szezonkezdet Pölöskén a CFB vel

Néhány nap száradás után már Pölöskén voltunk társammal,hogy kipróbálhassam a friss golyókat.

Sajnos időm szűkében csak 2 éjszakánk volt a horgászatra,de ez is elegendő lehet ahhoz hogy fogjunk egy egy szép tavaszi pontyot.

Pölöske mindig is első helyen állt kedvenc tavaim között, vadregényessége, egyedülálló környezete és szépsége miatt.

Tavaszi szezonkezdet Pölöskén a CFB vel

tudatosította velünk hogy ízlik a frissen készített golyó,a Hot Chocolate , Birdfood illetve a Smoky Fish bojlikkal csaliztam felváltva különböző helyeken mivel csak 2 botot használhatunk itt Pölöskén.

Az éjszaka kapás nélkül telt el, hajnalban kávézás közben gyönyörködhettünk a tó szépségében,és végig nézhettük a Pölöskei lenyűgöző napfelkeltét.

Épp reggeliztünk amikor társam,Árpi kapásjelzője riadoztatott minket ezzel jelezvén hogy valaki érdeklődik a Hot Chocolate után. Gyorsan kihajóztunk a bokorsorokon keresztül,és ahogy a hal fölé értünk,társam már akkor érezte hogy itt bizony nem egy kis hallal lesz dolgunk. Szerencsénkre a hal mivel március eleje van még nem volt ereje teljében, így csak egy ágra fűzte fel magát,amiből hamar ki is szabadítottuk,néhány perc fárasztás után aztán lassan a ponty veszített is erejéből. Így hamarosan a felszínen megláttunk egy óriás pontyot és tudatosult bennünk, hogy ez talán egy új rekord lesz,majd néhány ráemelés után megmeríthettem Árpinak egy gyönyörű,hibátlan Pölöskei tőpontyot. Társam öröme leírhatatlan volt, mivel valahol érezte hogy egy20+os ponttyal hozta össze a sors,gyorsan visszanavigáltunk a partra,majd minél hamarabb mérlegelni is akartuk a halat,nehogy bármi probléma is lehessen vele, majd pontos mérlegelés után alig hittünk a szemünknek mert a mutató nyelve 22,36 kg nál állt meg. Nem hittünk a szemünknek, majd hirtelen nagy öröm lett újra jelen a stégen,mert a második mérésre is ugyanígy reagált a mérleg mutatója. Kivittük a kapitális pontyot a partra hogy hamar fotózhassuk, és minél hamarabb visszarakhassuk éltető elemébe!

Tavaszi szezonkezdet Pölöskén a CFB vel

Fotózás után átnéztük a halat,hogy esetleges sérüléseit kezelhessük,de a horog ütötte seben kívül szerencsénkre más baja nem volt,úgy hogy száját lefertőtlenítettük,majd társam visszarakta éltető elemébe,gondolván talán a sors még összehozza e gyönyörű tövessel az életben, néhány kilogrammal nehezebben!

A délelőtti órákban aztán a nap is kisütött,szeles,de érezhetően melegedő napunk lett,néhány óra kapástalanság után aztán meglódult bal oldali szerelékemmel valami,amin a fodormenta aromás Birdfood bojli volt,majd indultunk is elé hogy kiszabadíthassuk esetleges alkalmi búvóhelyéből. Pár tuskó rabságából a lehető leghamarabb kissegítettük,majd Árpi segítségével csónakba emelhettünk egy 10,30kg os Pölöskei nyurgapontyot. A nap folyamán még fogtunk néhány pontyot,de ezek súlya 6 és 9kg között volt.

Hamar besötétedett,az éjszaka folyamán viharossá fokozódott a szél,társam,Árpi, és az én mindkét botomon kapás volt,de a viharos szél és a körülmények miatt balesetveszély elkerülése érdekében nem tudtunk elé menni a halaknak. Nem csillapodott a sokszor már orkán erősségű szél, ezért úgy döntöttünk, hogy feladunk a horgászattal. Összességében e rövid horgászat alatt 6db pontyot sikerült fognunk, ami nem haladta meg a 10kg ot, sikerült egy 10,30kg os nyurgát fognom illetve Árpinak ezt a ritka,22.36kg tövest. Így hát bebizonyosodott, hogy elnyerték a Pölöskei pontyok ízlését a CFB bojlik.

Tavaszi szezonkezdet Pölöskén a CFB vel

Néhány napja volt pár szabad órám, gondoltam gyorsan kimegyek ide a lakóhelyemtől 3km re levő 13Ha os vízre,ami egy erdővel körülvett nagyon jó adottságokkal rendelkező kis tó,felszerelésemmel a hátamon a tó hátsó része felé vettem az irányt ahol a tóban fák, bokrok maradtak az elárasztás után. Beetettem a megszokott helyemen a fodormentás Birdfood bojlival majd egy pohár tea társaságában néztem végig, ahogy szent vizem felszínén milyen elegánsan lebegnek a hajnali ködfoltok.

Kb egy óra telt el hogy végszerelékem a vízben van,majd egy hirtelen ejtős kapásra lettem figyelmes,majd egy kb negyed órás kemény fárasztás után meríthettem meg egy csodálatos 12.60kg os tövest,nagyon örültem hogy megint a Birdfood bojli ízlett meg a tó egyik páratlanul szép halának.

Egy hét múlva újra ezen a helyen talált a hajnal, ugyanarra a helyre etettem kb 30 dkg ot,csak most a Smooky Fish bojliból,a másik kiszemelt helyemet a Red Armival etettem meg, kb 2 óra múlva beérett az etetés majd szinte egész nap mindkét etetésről fogtam a halak jó részét, délutánra már 7 halam volt 7és 8 kg között, majd egy nagyon erős, húzós kapás után parta segítettem egy 10,30kg os tükröst aminek a Smooky Fish ízlett meg.

Tavaszi szezonkezdet Pölöskén a CFB vel

Itthon gondolkodván rájöttem, hogy mind a 4 féle CFB bojlival fogtam halat itt ezen a kis helyi tón, illetve Pölöskén is. Köszi neked CFB.
Tight Lines kívánok minden horgásztársamnak.