Korai Amurok

Ismét egy szép természetes víz partjára látogattam el annak reményében,hogy elcsíphetek pár szebb amurt ebben a már-már nyárais időben így május elején,gondoltam hogy megmozdulnak a gyorsan melegedő partszéli vizekben de azt tudtam,hogy nem lesz könyű dolgom a megfogásukat illetően.

Nagyon sok tényező dolgozik ilyenkor ellenünk,például a vízi növényzet friss hajtásokat hoz amit ezek a növényevők előszeretettel fogyasztanak,és itt van még a temérdek mennyiségű apróhal,nameg persze a törpeharcsa is amik szintén a part menti sekélyes részeken tartózkodnak ilyenkor.Ezért erre felkészülve a szerelékemet a csalikat és az etetőanyagot is úgy állítottam össze hogy egy bizonyos szintig kiküszöböljem az apróhalak és törpeharcsák támadásait de kedvezzek a célhalaimnak is.

Nagyszemű

Taknyos

Tigrissel....

és CFB Pelletmixel vegyített magkeverékkel etettem

A szerelékem a következőképpen épült fel: -0.38-asfőzsinór,30méternyi 0.50-es snag Leaderrel szerelve
-50lb LágyLeadcore kb 130-140 cm-es hosszban
-egy jóminőségű Kwik-change forgóval szerelt ólomklipsz(kicsit visszavágva,hogy az ólom könnyedén lecsúszhasson róla)
-0.36mm-es fonott előke
-6-os méretű Gradner Mugga és 2-es Kamasan B775 a nagyobb PopUp csalikhoz

És hogy rátérjek a csalizásra,mindenképpen lebegtetni kell ilyenkor,akár 15-20 cm-t is mert ebben az időszakban ezt előnyben részesítik akár a pontyok akár az amurok.Ilyenkor nagy segítségünkre lehetnek a PopUp bojlik de csak harisnyázva,mert a móhó keszegek és törpék hamar lefaragják és összegubancolják a csalinkat.

Egy siekres amurcsali használata ilyen körülmények között:

Helyezzünk egy szem CFB Green Beast PopUp bojlit egy darab harisnyába

Jól megfeszítve tekerjük meg

Kössük meg jó szorosan a tövénél egy darab cérnával

Korai Amurok
vágjuk vissza és égessük meg a fölösleget

Az öngyújtónk fém részével...

Lapítsuk ki a megolvadt részt

Korai Amurok
Szúrjuk fel a fűzőtűre,ügyelve,hogy a harisnyát ne sértsük meg

És csalizzuk fel egy karomszerelékre ami 15cm-re le van súlyozva egy söréttel

Aztán mehet is a...

Green Beast Dippbe.

Eleinte próbálkoztam „védelem" nélküli PopUpokkal de hamar rá kellett jönnöm, hogy kell a harisnya...

A ebegő bojlikon kívül nagyon nagy segítségünkre lehet a csalizásnál a tigrismogyoró is amit egy szivaccsal kikönnyítve vagy lebegtetve kínálok fel illetve már évek óta használom a különböző plasztik csalikat,utánzatokat mivel hihetetlenül jól beszívják a dippeket és nagyon tartós csali,ezalatt azt értem ha esetleg kisebb aktivitásuk van a halaknak és óvatosan táplálkoznak akkor sincs probléma hiszen akár napokat a vízben lehet hagyni anélkül,hogy bármi baja lenne,arról nem is beszélve,hogy lebegőképességét sem veszti el egyáltalán és az állaga sem változik.

ennek a kombinációnak is sok lombrágót köszönhetek, 12mm-es PopUp+egy szem tigris.

A szerelékeknek olyan helyet kellet keresni amit szívesen látogatnak a halak,ezt a legkönnyebben a friss nádhajtások árulják el nekünk ugyanis ahol ezek a zsenge nádlevelek megvannak rágva,tépkedve ott biztosan előszeretettel mozognak az amurok!Az első bot egy bedőld fa elé került ahol a fenéken volt némi hínár,a víz mélysége 1.8 méteres volt és az aljzat kemény kopogós,a második egy kis nádöbölben kapott helyet egy nagyobb hínárlukban ahol volt némi iszap és nagyjából 1.2 méteres víz,a többi szerelék nagyjából 1.5-1.6 méteres vízben egész a nád szélébe került elhelyezésre.A 4 botból 3-mon PopUp és egy boton pedig egy kikönnyített tigrismogyoró volt felkínálva.Az első kapásunk hajnali 3 körül érkezett meg egy10cm-t lebegtetett 15mm-es lebegő bojlira,a kezdeti 3 csippanás folyamatos húzásba ment át és a bevágást követően alkalmi társam Kevin egyből érezte ,hogy bizony jó hallal ajándékozta meg a holtág.Erősen oldalazott az akadó felé a hal ezért csónakba szálva folytattuk a fárasztást ami az amurok számára még hideg vízben hamar lezajlott.A halat a reggeli mérlegelésig pontyzsákba tettük és 2-3 méteres mélységbe engedtük le,amit normális esetben nem tettem volna de mivel még nincs meleg és avíz sem melegedett be 20 fok fölé ezért biztos voltam abban hogy nem esik baja reggelig.
Pirkadatkor mérlegeltük és fotóztuk

Kevin gyönyörű...

Halát,ami nem sokkal maradt el...

a 16 kg-tól!

Ezúton is gratulálok neki új egyéni amur rekordjához!

Az elkövetkező nappal és éjszaka csak bosszúságot hozott és sajnos nem halakat, megkezdődött a nyárfák virágzása ezért fehér volt a víztető,és az apróhalak sem hagytak minket békén.

Korai Amurok

a kárászok szinte mindent elfogyasztanak ezen a vízen,ez látszik a szájuk vastagságából és színéből is.

Ismét ültünk egy napot úgy hogy egy jobb kapáson kívül semmi sem történt és még az sem akadt meg .Aztán a 3. éjszaka a CFB Peach PopUpal csalizott szerelékemet valaki felkérte egy táncra,hirtelen,gyors,ejtős kapás,a bevágást fejrázások és egy szép fröccsenés követte az etetésen már biztos voltam benne,hogy amúrt fárasztok. 8-10 perces küzdelem után a merítőben pihent a 14 kilós lombrágó!

Ezek után ismét 3 nap következett kapás nélkül,de annyira hogy még a környékben sem láttunk halat fordulni,mocorogni,a kárászon kívül semmi értelmes hallal nem találkoztunk .Az utolsó előtti éjszakához érkeztünk ezért úgy döntöttem felcserélem a 2 boton lévő csalit igy a bokor elé került a popup és a hinárba pedig egy szem gumi tigris Green Beast Dippbe áztatva,nagyjából 20cm-t lebegtetve.Eltelt a kora este,jónak tűnt minden,valahogy éreztük a halat a levegőbe... de ismét semmi sem történt egészen kora hajnalig amikor egyet csippant a gumitigrissel csalizott botom,ilyesmire nem szoktam reagálni de mivel nem voltam túl fáradt ezért kimentem és megnéztem a botokat hátha történt valami,a sejtésem beigazolódott ugyanis a swingerem fent volt a botnál a zsinór ki volt feszülve de csak annyira hogy épp nem kattant meg a nyeletőfék,felemeltem a botot és éreztem egy éles fejrázást majd ismét hallottam egy szép lottyanást de már vagy 10 méterre az etetéstől,pár másodperc alatt ennyit oldalazott a szerelékemmel .Kemény fárasztás kezdődött el,nagyjából 10-15 percig bírkóztunk egymással amikor végre a hasát mutatva csúszott a merítőmbe,tudtam ,hogy 15 kg feletti hal lesz,ezért reggelig őt is pontyzsákba helyeztem.

A nappal ismét eseménytelenül telt el,eljött az utolsó este behúztuk a cuccokat a megszokott helyekre,én annyi változtatással hogy a bokor előtt elhelyezett szerlékemen a bojli méretét kicsit megnöveltem 15-ről 18-mm-re,gondoltam dupla vagy semmi ezért ezt is meglebegtettem nagyjából 20cm-t.

Korai Amurok
Minden a helyén,jöhet az utolsó éjszaka.

Az utolsó éjjelünket úgy végigaludtuk ahogy elő van írva,egy csippanásunk sem volt pedig a körülmények ideálisak voltak, nem értettem a dolgot de pár órával később mindenre fény derült amikor kitekertem a fa elől a végszereléket...

Egy csippanás nélkül Leharapta a horgot...

De igazából nem nagyon bántott a dolog mert fogtam 2 szép halat és kevin is megdöntötte egyéni rekordját ezért én úgy gondolom,hogy élményekben gazdag pecánk volt amit kívánok minden sporttársnak egy ilyen gyönyörű vízen.C&R .

Írta:Szalai Gergő
Fényképezte: Szalai Gergő, Siklódi Kevin

CFB Team-Barátságban a Halakkal!