Ősz vége Kiskorpádon

Elhagyva a Hantos tó határait már robogtunk is, tovább kiskorpád irányába röpke 3-óra múlva elénk is tárult eme szépséges tavacska.

a Tó

Remek érzés tölt el valahányszor el, jutok erre a tóra, hisz ez valami csoda környezete elhelyezkedése nem egy hétköznapi mű tó látványát nyújtja bár. Hogy is tehetné ezt, hisz eme csoda nagy múltra tekint vissza elmondása alapján a tavat körülbelül 100 évvel, ezelőtt létesítette a Zoltán földbirtokos család. Medrét kubikusokkal ásatta ki. A tó jelenlegi állapotát tükrözi, hogy igen jó kezekbe került, mert bizony 2003-ban borzasztó körülmények uralkodtak eme helyen, aki akkor ezt látta nem nagyon hit benne, hogy ezt a hanyatló folyamatot bármi vagy bárki vissza tudja fordítani valaha. A 2010-es év teljes szemléletváltást hozott. A tó teljesen átalakult halállománnyal folytatta életét a „fogd meg és engedd vissza" elv alapján, amely elv az itt élő összes halra vonatkozik, még a vörös szárnyú keszegre is. Ez a fejlődés az óta is töretlen. Hiszem és tudom ez az a tó, ami a közel jövőbe nem csak az országba, de Európába is egyedül álló lesz, mert olyan halak vannak bent jelenleg is, ami szerintem nem lelhető fel kis hazánkban gondolok itt a nagy koi állományra, ami párját ritkítja. Ez csak egy családnak köszönhető a jelenlegi Kovács családnak, akik tudatosan építik, szépítik a tó partját és annak valamennyi lakóját.

Ősz vége Kiskorpádon

Gyorsan elfoglaltuk az állásunkat mely szerencsésen felszabadult. Ide teljesen más csalikkal és taktikával készültünk nem titkolt reményekkel érkeztünk és bár az idő nem túl jó és a víz is hideg, de a fő célunk a horgászat volt tudtuk eme remek tó igen gazdag halállománnyal rendelkezik. Hisz az évek során már nem egy gyönyörű koi példánnyal ajándékozott meg bennünket.

Szépséges koi

Meg érkezésünk után látva a tó vízét melyben az előző esőzések miatt a környező földekből bele mosta a sarat már tudtuk nem csak a magas légnyomás és a hideg víz, hanem a bele mosott sáros föld is meg nehezíti a horgászatunkat.

Gyors érdeklődés a szomszédoktól a környező állásokon mire lehet számítani nem sok jóval kecsegtettek bennünket. Gyors pakolás után elő kerültek az oldódó csalik hisz az alig 10-fokos vízben gondoltuk semmi másra nem lehet majd számítani

csalizó oldódó bojlik

Green Beast /zöld/ és a Red Dream /piros/ csalizó oldódó bojlikkal kezdtem csalizni.

Etetésnek pedig főzött mag mixet és oldódó CFB golyókat használtam.

mag mix

Magmixem apró magokból , búzából , kukoricából állt.
Melyet kiegészítettem oldódó bojlikkal az etetésen. Red Army, Red Dream , Deep Sea World , Monster Fish bojlikat használtam.

Ősz vége Kiskorpádon
oldódó bojlik etetés előtt.

Bekerültek a szerelékek délután 13-óra fele, de a nagy vízállás miatt a zsilip is meg lett nyitva ömlött le a víz a tóról. Nem nagyon evett a hal, de szorgalmasan 2-3 óránként cserélgettük a csalikat és próbáltuk kapásra bírni a barátainkat.

Eljött az este és vele a hőmérséklet is gyorsan zuhanni kezdett már arra gondoltam meg se áll és át fordul az éjjel a mínuszokba. 2-foknál megállt csípős hideg éjjel köszöntött ránk és a halak nem nagyon akartak enni. Reggelre mire megvirradt gondoltam valami változtatni kellene hisz gyakorlatilag az egész partszakasz lassan már 18-órája még kapásig se nagyon jutott el megpróbáltam hátha egy szem pop-up majd segít hisz a halak nem nagyon táplálkoztak így is tettem egy kis mag mixre rá tettem az egy szem pop-up csalit.

Ősz vége Kiskorpádon
Red Dream PopUp-piros epres , SunShine PopUp –sárga ananászos és a Natur White-Gringo fehér

Váratlan dolog történt ezután 19-óra után megszólalt a jelző egy ejtős kapásra lettem figyelmes a balos botomon és már tekertem és emeltem is rá meg van a kontakt a hal húzza a zsinórom.

kontakt

Remek kis küzdelem vette kezdetét. Gyors szákolás után 9,63kg-s tükröst üdvözölhettem személyében.

szép tükrös

Gondoltam megtört a jég és talán evésre lehet bírni a barátaimat. Gyorsan húztam is a szerelékemet a hajóm még be se ért a kiszemelt helyre, de már a jobbos botomat húzza, valami veszetten gyorsan rá emelek és érzem ez a hal már komolyabb példány lesz. Kemény küzdelem következett, mert a part előtt 5-6 métere mintha egy láthatatlan fal lenne, csak nem akarózik kijjebb jönni. Fel se tudtam húzni, hogy lássam mi féle hal ez a cikázás a part előtt eltartott jó negyed órát sokat ki vett belőlem mire meg láttam lapát farok uszonyát és láttam egy szép tükrös érkezett.

14,35 mérlegelt és ment is vissza az éltető elemébe

Na, most aztán fel lett adva a lecke lehet, hogy a csali vagy a légnyomás normalizálódásának köszönhetően evett a hal, de jöttek a kapások szépen sorba.
Az epres pop-up amire eddig nem volt mozgás be ejt és már rá is feszít rá emelek szépen komótosan jön a part fele a parttól három méterre fordul egyet és látom gyönyörű ezüst testét egy szépséges torpedó egy 5-10 perces többszöri kirohanás után sikerült szákolni ezt a szép amurt.

11,30 kg szép októberi végi amur

Nagy volt az örömöm nagyon szép halat tarthattam a kezembe gondoltam, ha már el kezdett enni a hal vissza térek az oldódó csalikhoz és ezt a botomat már egy szem oldódó Red-Armyival tettem vissza a helyére. Egy kis csippanásos kapásra lettem figyelmes a középső botomnál azt hittem valami bele úszhatott tán, de már megint egy kis csippanás látom ez nem bele úszás, na meg jött a lapát keszeg tekerem ki és látom. hogy egy kis 2-nyaras bébi harcsa kedvelte meg a Natúr White pop-upot.

kis bébi harcsa.

Kezdtem el hinni, hogy ebben a hideg időben és hideg vízben is lehet halat fogni. lassan mindegyik botomon már csak a 20-mm csalizó oldódó volt fent.
Megebédeltünk és lassan a nap is meg mutatta gyenge sugarait 3-nap után.

Hatalmas csattanás csapta meg a csendet a swingerem, mint egy gyors szellő a gyűrűmnek csapódott és már szólt is az orsó. Ráemelek, de ez csak tovább vágtat, a szerelékemmel próbálom a féket kissé erősebbre állítani, de csak megy, már nem nagyon bírok, vele egyszer csak kienged és meg tudom fordítani lassan, vontatja magát a part fele és mikor a part elé ér 2-3 méterre már tör is vissza a mélybe. 15 méteres szakaszon fel és alá sétálok, a hallal mely veszettül betart, és csak nem akarja megmutatni magát. A 20. perc után apa leül, és oda mormogja, hogy szóljak, ha jöhet meríteni. Lassan mindenem fáj, elernyed kezem görcsbe áll, de ez a hal csak nem enged, már kb. 30-perce fárasztom, ezt a halamat mikor aztán felfekszik ez a matuzsálem tükrös roppant nagy mérete engem is meglepett merítés után már a bölcsőbe pihen én is ezt tenném tán, de mérlegelek a hal súlya 18,05 kg

szép tükrös

visszatérés a lakhelyére

Nem semmi egy nap bele nyúltam a tutiba, de mikor erre gondolok, már megint húzza valami a balos botomat egy szép kis töves kedvelte meg a Green Beast lebegő bojlit.

8,14 töves

Szép lassan ránk esteledett sok minden történt a délután. Észre se vettük elszaladt a nap. Beélesítetjük a jelző vevőjét és mikor letettem már a kék jelző visít és villog szüntelen. Ho-ho valami lopja a csalimat ki lépek és már emelek is rá, de csak nem akarózik megállni vele. Lassan megfordul és jön a part fele, de mikor be tudnám húzni part szélre vissza, tör be vagy 10-méterre, na, már megint egy bivaly hallal van dolgom, mert ez se nagyon akarózik a part fele. Egy újabb maratoni küzdelem veszi kezdetét már este 20:30 fele járhatott az óra nekem egy éjszakának tűnt mire a merítő közelébe tudtam csábítani ezt a halam a merítőből a farka ki ér egy eszméletlen hosszú gyönyörű nyurga nagyon szép.

14,96 kg makulátlan hatalmas nyurga ponty

Na, ez nem semmi lassan a szétesés szélén álok olyan küzdelmeken vagyok túl ezen a mai napon. Hihetetlen halak és brutális erő rejlik, minden egyes példányba vajon honnan veszik ezt a rengeteg energiát. Lassan már mindegyik oldódó csali adott halat és mélyen az éjjelbe már nem is nagyon volt kedvem újat húzni hisz a víz és az oldódás nem indokolta ezt hajnali 4-körül bejelez a jelzőm és megyek, a sötétbe ráemelek egy éjjeli jövevény egy szép kis tükrös.

10,30 kg éjszakai nassoló

Megvirrad a párás köd belepte az egész partot hideg reggelre ébredtünk
Zord ködös nyirkos idő látni ez már az ősz vége lassan itt a tél és minden lecsendesedik, már a madarak hada se énekel reggelente.

Tudtam lassan el kell indulni, mert 10-kor meleg váltás jön az új csapat az állásra.
Gyorsan újra csaliztam és még egy utolsó rohammal behúztam a szerelékeket.
8:30 fele egy ejtős kapásom jelentkezett. Ez a halam nem nagyon tiltakozott gyorsan ki ért a partra és hagyta magát fotózni és távozott talán neki is még nagyon reggel lehetett.

Ősz vége Kiskorpádon
7,72 kg tükrös kissé megviselt állapotba.

Repül az idő egy fél óra és utazás haza fele szép emlékekkel megjárva a kapástalanságot és az intenzív horgászatot pakolva az autóba egy halk ejtés a jobbos botomon kontakt és már húzza is ez a halam és engedem, had szaladjon orsóm fékén állítva meg fordul és jön a szák fele. Precíz merítés és már fényképeztük is ezt a nyurgát.

8,70 kg makulátlan nyurga zárásra érkezett

Elköszöntünk erről a szépséges remek helyről. Tavasszal visszatérünk.

Hazafelé sok kosza gondolat keringet a fejembe, vajon ha akkor 18-óra után nem variálok, akkor is ilyen eredményes lett volna ez a túrám. Egy biztos mindenkinek azt javaslom, soha ne adja, fel vannak kapástalan időszakok, de akkor én mindig azon agyalok, mit kellene változtatni, hogy a nem táplálkozó barátaimat evésre bírjam, Itt most a szinte súlytalan lebegő pop-up volt a megoldás hisz turkált az etetésen és ezt észrevétlenül fel is szívta mikor már a légnyomás lejjebb ment bátran lehettet süllyedő csalikra is váltani hisz megjött az evéshez a kedvük. Bárhogy is legyen soha nem szabad feladni bármilyen reménytelen is a halak kapókedve. Mindenkinek eredményes ősz végi horgászatot kívánok.