Őszi Tanulságok I.

Az ősz minden pontyhorgász számára egy varázslatos időszak. Ilyenkor egy egészen új arcát mutatja a természet és ez fokozottan igaz a horgászatra, a halakra is. A pontyok ilyenkor már készülnek a télre és általában az óvatos, kapitális példányok is könnyebben horogra csalhatóak. Célom egy igazi őszi színekben pompázó kapitális ponty megfogása volt októberi túrám során. Hogy sikerült-e? A cikkben kiderül...tartsatok velem!

A napok pokoli lassan teltek a túra időpontjáig, de alig vártam, hogy az egyetemről, a könyvek fogságából kiszabaduljak és végre hódolhassak kedvenc szenvedélyemnek, a bojlizásnak. A meteorológusok által jósolt „vénasszonyok ”nyara bejött…20-22 fok volt és ennek most cseppet sem örültem! Rövid, 1 órás autózást követően végre ott voltam szeretett vizem partján.Tükörvíz fogadott és síri csend. A tóról érdemes tudni, hogy mindösszesen 8 ha és egy akadós tőzeges víz. Számtalan nagytestű ponty lakja, de rendkívül változatos halfaunával rendelkezik. Célom mint mindig, egy 15 kg feletti ponty fogása volt.

A tóhoz vezető utolsó akadály

Megérkeztem

A túrára Horváth Csaba barátom által gyúrt Red Dream és Red Army bojlikat hoztam és ezen ízek dip-jét, illetve pordip-jét. Volt még nálam Full Liver és Green Beast csalizó bojli is a biztonság kedvéért, valamint Red Dream és Red Army csalizó bojli is! A kevesebb olykor több elvben bíztam és nem etettem sokat inkább, a koncentrált etetésben bíztam, hiszen jól ismerem a tavat és tudom hol kell keresni a pontyokat. Etetésemet tört bojlik képezték, valamint 1-1 marék apróbb pellet, pisztrángtáp.

Nekik szavaztam bizalmat: Red Dream vs. Red Army

Gyorsan kipakoltam felszerelésemet, de az utolsó botokat már teljes sötétségben húztam be a kiszemelt helyre. Három botomból kettőt az akadók elé, egyet pedig a tó közepére tettem le.

Őszi Tanulságok I.

Sietnem kellett,hiszen ősszel már hamar sötétedik

Az éjszaka csendesen telt, csippanás nélkül megúsztam! Hajnalban épp a csalik frissítése járt a fejemben, amikor az egyik botomra brutális erejű kapás érkezett! Körülbelül 10-15 perces kemény fárasztást követően egy közel méteres, teljesen hibátlan nyurgát fotózhattunk. Nagyon örültem neki, hiszen bőven 10 kg felett volt..egészen pontosan 12 kg !Soha rosszabb kezdést gondoltam..

Minden bojlis álma az ilyen hal

Az egész éjjel bent ázó Red Army golyó kellett neki (mégpedig 1 szem, a horogotól kb 1,5 cm-re „elengedve”) Pár fotó után úszhatott vissza sértetlenül társaihoz. Napközben gyakorlatilag semmi nem történt, hiába variáltam az előkéket, csalikat ez a hirtelen jött melegfront teljesen „leállította” a halakat. Törtem a fejemet mit is kéne tenni. Végül húztam egy merészet és elhúztam 2 botomat a tavakat összekötő átjáróhoz sötétedés előtt. Döntésem helyességét szinte azonnal igazolta egy 10kilogrammos hibátlan tükrös. Gyönyörű aranysárga hal volt, teljes pompában.

Hibátlan tükrös

Neki azonban most a Red Dream bojli kellett (szintén 1 szem) Nofene... 1-1!Red Dream vs. Red Army. Azonnal visszahúztam felszerelésemet az új helyre és bíztam a hasonló folytatásban. Éjszaka egy ejtős kapást követően élvezetes fárasztásban volt részem. Teljes sötétben egy hasonló 10-11 kilós forma tükrösben gyönyörködhettem. Nem akartam fogságban tartani reggelig, így fénykép nélkül vettünk búcsút egymástól. Reggelig nem történt hasonló esemény, így frissítettem botjaimon. Hamarosan óvatos kapásnak emeltem be. Sikerült elhúznom az akadóktól, majd elköszönt. Bosszús voltam, mert tudtam szebb hal lépett meg...de ilyen a peca! Nem nyerhetünk mindig. Kisvártatva megismétlődött az előző halvesztés. A halak olyan finnyásan ettek, hogy nem tudtam másra fogni a halvesztés okát, mintsem a rossz akadásra.

Az akadókban csak a tökéletesre hangolt felszereléssel van esély!

Két kapitális, 2 kg körüli dévér és egy jó másfeles kárász borzolta a kedélyeket napközben. Nem sok jót reméltem a peca hátralevő részében, de 19-re lapot húztam és minden botomra a Csabitól kapott új Light Hook Baits- RED ARMY-RED DREAM bojlit raktam. Etetés nélkül találomra leraktam a botokat az akadók elé. Éppen Kiss Ferenc barátommal beszéltem, amikor a balos botomra komótos húzással bejelentekezett valaki, majd pattogtatta a botom spiccét. Nah, gondoltam ismét egy lapát dévér…Kedvetlenül emeltem be, majd szinte felrobbant az orsóm. Közel 50 métert húzott le ellenfelem mire megállt. Nagy szerencsém volt, hogy a nyílt víz fele menekült! Csónakba pattantunk és egy közel 20 perces fárasztás végén egy brutálisan szép, igazi őslakos fekete tövest fotóztunk.

A változtatás jutalma!

Igazi csoda ez a hal

Teljesen elégedett voltam. Ő tette fel a pontot arra a bizonyos”i”-re. Zárásként még egy kisebb 5 kiló körüli tükröst fogtam majd óvatosan visszaengedtem.

Összegzésként, igaz nem volt egy „halkitermelős” peca, de nagyon szép, érintetlen halakat fogtam és nekem csak ez számított most! Ilyen nehéz körülmények közt, októberben, melegfrontban szép teljesítménynek könyveltem el ezt, hiszen 5 kifogott pontyomból 4db 10kg felett volt egy olyan vízen ahol, aki ismeri az tudja nem könnyű túljárni a 10 kg feletti pontyok eszén. Tudtam hamarosan visszatérek egy extrémebb időben és akkor talán megfogom azt a bizonyos BIG ONE-t! Folytatás hamarosan!

Addig is Barátságban a Halakkal...és kitartás tavaszig!