Olvadás után

Beköszöntött az újév, a tavak befagytak, és a horgászat, valamint a halfogás is csak ábrándok voltak, egészen január 15-ig, amikor hosszas egyeztetés és szenvedés után végre elindultam az év első horgászatára Szilágyi Ákos barátommal. Kiolvadt a szászvári horgásztó egy része és szerencsét próbáltunk 2 éjszaka erejéig az enyhe januári időben.

Az etetést, szerelékeket, csalikat és minden apró részletet az alig 2 fokos vízhez igazítottunk és megkezdtük a horgászatot. Etetésre főtt kendermagot, kevés tigrismogyorót, csemegekukoricát, felezett és darált 14-20 mm-es bojlikat használtunk és kevés halibut pelletet. Ezeket Carp stimulate liquiddel, Liquid liverrel, és Amino Liver extracktal kezeltük le és plusz tuningként, amint a folyadékok beszívódtak carpamino és spirulina keverékével szórtam le a mixet.

Csalinak 14/12mm-es Monsterfish hóembert és ugyanilyen FullLiver-t tálalatam a pontyoknak. Etetőhajóval horgásztuk meg a kiválasztott helyeket, melyek a parttól 100-120 méteres távolságra voltak. Hogy mindig koncentrált és pontos legyen a horgászat, a zsinórt filcel jelöltem be és kinéztünk a túloldalon egy jól látható támpontot, ami segít majd tájékozódni a sötétben is. Az első kapásra másnap reggel 8 óráig kellett várnom, amikor a Monster-rel csalizott botom életre kelt. Elég gyenge kapás volt, egyáltalán nem tudtam még a fárasztás közben sem, hogy mekkora halat húzok a part felé, aztán amikor már csak pár méterre volt életre kelt és pár lomha kirohanás után megszákoltam 2015 első pontyát.

Olvadás után

11.4 kg érdekes tükrös, de kezdésnek nem is rossz!

Amint mérlegeltem a halat, Ákos Halibut Pellettel csalizott botja is életre kelt és már fárasztotta is az első halát az évben, ami jóval harciasabb volt mint az én látogatóm. Szép 8 kiló feletti nyurga csusszant a merítőbe, majd kacsás egy „soha Rosszabb Kezdést” mondattal nyugtázta a fogást. Mérlegelésnél 8.2 kg-nak bizonyult a hal, majd a közös fotó és fertőtlenítés után úszhatott mind a 2 hal tovább.

Ezután hosszas várakozás kezdődött egészen este 8-ig, amikor megtört a csend és fogtam egy 9.3 kg-os gyönyörű pikkelyest, aminek hatalmas melluszonyai voltak. Küzdött is rendesen!

Olvadás után

Ezek után már csak hajnal 4 óra körül volt kapásom de sajnos mindkét szerelékre kis ponty jött, így változtattam a szereléken és a felkínálási módon is egy kicsit. A balos botra rövid fluorocarbon előke került kb 18 cm-es hosszban egy 6-os horoggal és egy szem 15mm-es Monsterfish bojlival, amit Monsterfish dip-be mártottam, a jobbos szereléken pedig egy teljesen alap előkét használtam 6-os wide gape horoggal és 15mm-es Monster hóemberrel amit egy pici ananászos pop up emelt el a fenéktől. Ismét csak vártunk és vártunk, de semmi sem történt, aztán nagy nehezen elkezdtem összepakolni a cuccaimat, mert közelgett a túra vége és már erősen a délutánban jártunk. Amikor valami beejtette a balos botomat ráemeltem és elkezdtem fárasztani a halat, ami nagyon furcsán viselkedett. Először azt hittem kis ponty, de később éreztem hogy van súlya is, ezért nem tudtam mire vélni a dolgot. Rázta a fejét, oldalazott…Pár perc múlva egy gyönyörű fehér koi-t húztam a merítőbe, aminek a súlya 6.2 kg volt.

Már csak egy botom volt bent, miközben folytattam a pakolást. Már azon gondolkodtam, hogy kiveszem a botot és elindulok haza, amikor megkönnyítette a dolgom egy érdeklődő és szép lassú húzós kapással jelezte, hogy még vár rám meglepetés! Felemeltem a botot és jó súlyt éreztem, ami nagyon lassan oldalazva húzott, majd nagy fordulásokkal adta tudtomra hogy komoly érdeklődővel állok szemben. Pár perces fárasztás után megszákoltuk az utolsó „pakolós” pontyomat, ami a túra hala lett közel 13 kg-os súlyával. Nagyon boldog voltam, hogy így kezdhettem a szezont egy jó baráti társaságban!

Kívánok minden horgásztársamnak hasonló sikerekben gazdag horgász szezont!