Első CFB szlovák-magyar baráti találkozó

Nagyon vártam eme túrámat több okból is: még az ország határain túl nem horgásztam, illetve azért is, mert egy dunai holtágra lett szervezve ez a találkozó. A szervezés már tavaly megkezdődött, de sajnos a fél évvel ezelőtti meghirdetés miatt nagyon nehéz úgy eltalálni, hogy mindenkinek jó legyen. Erre a dátumra túra eredetileg 72 óra lett volna, de mindenkinek adódott más elfoglaltsága és mindenki kicsit később érkezett a helyszínre. Kivéve a fő szervező, a Szlovákiából Beringer Robert. Azt nem mondanám, hogy simán lehet benne halat fogni, mivel a tó 1,5 évvel ezelőtt még vadvíz volt (a kis-Duna egyik holtága) és azóta minimális haltelepítés volt. Ennek ellenére találhatóak benne nagy testű pontyok, harcsák, amurok, csukák és süllők.

Duna holtág

Etetésre csak tigrismogyorót és 50-50 baits RedArmy-Shusine friss fagyasztott bojlikat választottam. Horogra is ez lett felhelyezve, egy szem fekvőként vagy kibalanszírozva Green-Beast pop-uppal alkalmaztam.

A fogós csali

Robi már csütörtök reggel megérkezett, bár az előrejelzések hervasztóak voltak bízott tudásában és csalijában. Kitartása meg is hozta az eredményét és sikerült egy gyönyörű sötét dunai tövest szákolnia.

Szép sötét dunai harcos, melynek súlya: 12,8 kg

10 órától Robi barátunk számára egy örömpeca vette kezdetét. A nap folyamán sikerült neki több mint 20db halat a szákba terelni, mikor aztán a mederbe elhelyezett botjára egy vehemens húzós kapás érkezett. A hal megakasztása után a hal oldalirányba beúszott a nádfalba, de Robi nem adta fel türelmesen feszesen tartva damilját sikerült a halat kiszabadítania a nád fogságából. A kristálytiszta vízben megpillantva a hal termetét még izgatottabbá vált és sikeresen szákolt. Öröme most lett ám határtalan, hisz mérlegelésnél kiderült élete eddigi legnagyobb halával hozta össze a sors.

Gyönyörű 19,3 kg-os töves

Csütörtök este Robi jelezte felénk, hogy pénteken mi vár ránk. Még izgatottabban vártam a péntek reggelt és hogy meglássam ezt a csodálatos vizet. 10 óra felé be is kerültek a vízbe a szerelékeink. Megérkezésünk alkalmával, mintha a halak is tudták volna Robinak és nekem páros kapásunk érkezett, így sikerült rögtön kezdésre közös baráti képet készíteni a halakról.

Baráti örömpeca

A nap folyamán érkezett pár gyönyörű sötét hal, de amit a mederbe elhelyeztem botot késő délutánig hallgatott, amikor aztán iszonyatos erejű hallal akadtam össze. Ráemeléskor már éreztem vontatja magát, olykor-olykor letapad. A part előtt 3 méterrel tiszta a vízben már láttam gyönyörű töves érkezett.

18,75 kg-s makulátlan töves

Sértetlenül távozott

Soha nem gondoltam volna, hogy egy ilyen öröm horgászatnak lehetek részese egy ilyen vadvízen, amit több ténynek tudhatok be. Pont egy hidegfront után érkeztünk, amely megszakította a halak ívását a lehűlés miatt, ezáltal a halak nem az ívással foglalkoztak és a csali választás is remeknek bizonyult. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy óránként érkeztek a szebbnél szebb halak.

Csodaszép, makulátlan tükrös

Egyik ámulatból a másikba estem, de már húzza is az egyik botomat egy újabb hal. Ez, is mint itt mindegyik hal sértetlen szájú sötét színnel rendelkezett.

Szép töves

Észrevettem a szemközti nádfalnál az amurok jelenlétét, ezért úgy döntöttem azt a kiszemelt helyet innentől kezdve csak tigrismogyoróval etettem. Csalinak, pedig Red-army-Shusine 50-50 és Green-Beast pop-upot használtam.  Meg is lett az eredménye, ránk álltak az amurok.

Sötét színű amur

Szép lassan ránk esteledett, de a halak kapó kedve nem hagyott alább. Robinak a mellettünk lévő álláson sem volt megállás. A nap folyamán ő is szakadatlan fogta a halakat. Éppen arról beszélgettünk, hogy milyen nehéz is kifogni egy ilyen időszakot, amikor minden így összeáll és habzsolják a táplálékot a barátaink. Mikor beszélgetésünket megtörve Robinak szól a jelzője.

Ismét egy szép tükrös érkezett, melynek a súlya: 9,67 kg

Robi visszatérve állásunkra abszolválta, hogy nekünk is érkezett egy éjszakai nassoló

Éjszaki nassoló egy 10+-os töves

Közösen meg is beszéltük így éjfél táján, hogy szüneteltetjük az éjszakai horgászatott és nyugovóra térünk, mert ezen a napon eddig sikerült 11db amurt és 16db pontyot a szákba terelni. Robinak és a többi csapatnak is ugyanígy kellemes, fárasztó napjuk volt. Fáradtan lepihentem az ágyamra, rám is fér a pihenés. Oly sok minden történt a nap folyamán az egyik ámulatból a másikba zuhantam és vártam a fényváltást, a folytatást. A madarak és a békák harsány hangja jelezte, hogy eljött a reggel megvirradt. Újrahangoltam szerelékeimet, frissítettem és ment vissza a szerelék az előző napi jó helyekre. A mai reggel kicsit más volt csendes, nyugodt. 10 óra felé a jelzőm hangja megtörte a csendet. Csodálatos halat pillantottam meg a víz tükrén. Szákolás után kezemben tarthattam a túra legszebb halát.

Csodálatos, sötét spanyol tükrös

Újra magukra találtak barátaink és 10 órától folyamatosan szóltak a jelzők, de nem csak nálunk, Robiéknál és Janiéknál is érkeztek a halak. Ez nem tudom minek köszönhető, de sejtésem szerint a jó csali választásnak, mert a többi horgász csak panaszkodott, hogy nem nagyon fognak halat. Elmondtuk nekik és megkínáltuk őket is ebből a remek termékből és sikerrel jártak ők is. Már szinte hihetetlené vált a szituáció. Már megint egy sötét töves pihent a bölcsőben.

Sötét töves

Nem tudom lassan követni mennyi halat is sikerült a szákba terelni, de az biztos ez egy csoda. Érkeznek sorban a szebbnél szebb halak.

Szép kerek töves

Nagyon nehéz szavakba önteni azt, aminek részese vagyok, oly sok hal érkezik az ember fia nem is tudja, melyiket fotózza mind szép és makulátlan erőtől duzzadó erőgép.

Hosszú nyurga jellegű töves

Robi szintén ezt érzi hisz jelen van. Ilyen horgászatban még neki sem volt része szerintem. Hihetetlen, de igaz a mondás jókor lenni jó helyen ez most bejött, bár az előrejelzések ború látóak voltak. Robi ebben a pár napban több mint 40 halat terelt a szákba és nem az apró halak közül. Mind szép darabos volt.

12,1 kg-s gyöngyszem

Még fokozni is lehet, de annyi halat sikerült fogni nem is tudjuk, kit hagyunk ki ebből a kis beszámolóból. Mindnek itt lenne a helye.

13,25 kg-os fantasztikus töves

Lassan elfogy mindenünk, nem is sejtettük, nem is reméltük, hogy ilyen sok halat sikerül a szákba terelni ilyen rövid 48 órás horgászatunk alatt. Egy nagy élmény és nagy tanulság is egyben, mert soha nem lehet tudni főleg egy idegen vízen, hogy mi is vár valójában ránk a túránk során, miből mennyi kell, mivel készüljünk fel. Amurt a túra során csak nekünk sikerült a szákba terelni a tigrises etetésnek köszönhetően 20 db felett sikerült fognunk, tetszett nekik a csali.

Red-army-Shusine 50-50 és Green-Beast pop-up

Java részt ezek a méretű amurok habzsolták a nekik szánt mogyorót.

Szép  amur

Összegezve ezt a túrámat, nem gondoltam volna, hogy ilyen szép halakat, és ilyen sokat sikerül a szákba terelni. Nem csak nekem, minden csapatnak, akik velünk voltak ezen a találkozón. A szerencse most mellénk szegődött és megmutatta igazi arcát ez a csodás, öreg Dunai holtág és a csali, mert ha táplálkoznak a halak, akkor csak az öröm és a gyönyörű halak fotozása marad hátra.  Ez most összejött. Sajnálom, hogy többi barátunknak nem felelt meg ez az időpont, de remélem ennek hagyománya lesz és jövőre még több jóbarát részt tud venni ezen az eseményen. Köszönet Beringer Robertnek, aki leszervezte az eseményt és Horváth Csabának a fogós csalikat. Mindenkinek kívánok ilyen mesébe illő kiváló horgászatot!