Vadkan tavi kalandok

Irány a Vadkan tó, Cserhátsurány. A III. Katonai Bojlis kupa egy 48 órás verseny, vagy inkább baráti találkozónak mondanám. Neveztünk, új csapattal (Tux for Carps, TfC). A verseny előtt 96 órás teszt horgászatot terveztünk, így már május 14-én a tó partjára utazva kezdtük el a vizet faggatni, nem éppen eredménytelenül.

Kis csapatunk elhatározta, hogy a III. Katonai Bojlis kupára benevezve tart egy előzetes teszthorgászatot. Így még februárban foglaltunk helyet 2016 május 14-től négy éjszakára a cserhátsurányi Vadkan tó 10-es állására. A tó honlapján megtalálhatóak az aktuális információk: http://www.vadkanto.hu/ Megközelítése a cserhátsurányi templom irányából lehetséges, végig autóval jól járható mart aszfaltos úton egészen a parkolóig, horgászhelyig.

A tó vizét a Szanda patak felduzzasztással adja. Remek környezetben horgászhatunk hegyekkel körbeölelt tájban gyönyörködve.

Vadkan tavi kalandok

A tó szép környezetben néhány domb között terül el, a látvány magáért beszél

A fenti kép (kép1) a tó sekélyebb felét és a szemben lévő kíméleti területet mutatja előtérben a táborunkkal.

Az alkalmazott csalizásban nincs semmi különleges. 100g-os inline ólmot, leadcore hossz kb. 1m és csomómentes kötéssel egy szem bojlit felfűzve használtunk döntő többségben. Az előke hossza kb. 25-30 cm.

Vadkan tavi kalandok

A szerelék szépen dolgozott és jól akadt a horog is.

Csapatunk három főből áll, Tomi a harmadik csapat tag viszont csak a versenyt megelőző este tudott jönni Barbara lányom kíséretében. Így Imre unokabáttyám segített három éjjel. Mindhárman megfotuk életünk első amúrját.

Nem volt sok tapasztalatunk eddig velük, csak hallomásból tudtuk, hogy körülbelül mire lehet számítani. Igazi vadállatok, a part közelében és szákoláskor egyszerűen megőrülnek. Természetesen Henié volt a legnagyobb, 6,5kg, Imre 6,2kg-os én pedig egy 6kg-os boldog fárasztója lehettem.

Sok szép halat fogtunk, többségében a CFB Krill és a Red Dream volt az a két csali amire elcsábultak.

Heni egyik szép hala

Nekem is jött szép tükrös is

Heni és a botok is szépen részt vettek a fárasztásban. Mondhatni nagyon ügyesen kezelte a botot, vigyázott a halakra.

Ügyes fárasztások, kapásra várva]

Tomi, miután megérkezett, nem maradt kapás, fárasztás nélkül.

Összességében a verseny kezdetéig 208 kg halat fogtunk, 14 fölötti volt a legnagyobb és 4kg feletti a legkissebb. A versenyen nem remekeltünk ilyen jól, jött időváltozás, nem a képességeinknek és felszereléseinknek megfelelő helyet választottuk.

Ajánlom mindenkinek ezt a remek helyet. Sok szép halt foghatunk itt.