Amikor a front meghozza...

Az idei évben csak úgy jöttek mentek a frontok és sokszor nem váltották be a hozzá fűzött reményeket. Mindenki tudja és mindenki érzi hogy itt valami nincsen rendben és nem ilyen szokott lenni az időjárásunk. Ezért idén már több alkalommal tapasztaltam hogy hiába ért oda a front ahol vagyok csak rosszabb lett a halak kapókedve. No de most egy olyan horgászatról számolok be nektek ahol a nullából egy igen eredményes túra kerekedett.

Egy augusztusi túra már nagy reményeket ébreszt bennem mert már közeledik az ősz első szele és egy kis szerencsével már mozgolódnak a nagyobb testű halak,  de természetesen ha rekkenő hőségbe vagyunk parton akkor csak a fürdés és a főzőcskézés jut számunkra.  Pár óra kocsikázás után megérkeztem a kiszemelt tó partjára, a klímás autóból kiszállva 35 fokos rekkenő hőség vert mellbe és már a gondolattól is leizzadtam hogy tábort kell állítani ami több mint egy órás aktív elfoglaltság. Gyors papírmunka után már a parton is voltam és mielőtt bármit is csinálnék Mónival megmártóztunk a tó vizébe.

Kishalak aktívak

Kilövőállás készen van.

Tükörvizet még egy szellő sem mozgatta. Reggel és este terveztem nagyobb etetést és egy bottal kereső horgászatot folytattam minimál etetéssel és csalizással. 6kg bojlit szántam minden etetésnél egy 6 méteres sugarú körbe amit meg tudtam horgászni 130 + méter felett és a katapulttal sem igényelt különösebb erőfeszítést az etetés.

Látogatóink érkeztek.

Rekkenő hőség és 35 fok.

Két bot ment max dobótávra és egy 30 méterre a parttól a nádas elé hátha éjjel kijönnek bogarászni a bajszosok.   Másnap reggel úgy ébredtem amire nem számítottam, teljes kapástalanság lassan egy napja.  Reggeli rutin etetés és ment vissza a 14mm DSW dippelve az etetett helyekre.   Kényelmesen megfőztük az ebédet és  egy kis délutáni sziesztára is volt időnk amit egy kis fürdéssel vezettünk le.  Folyamatosan fürkészve a vizet a kishalakon kívül más halat nem láttam mozogni, teljesen be volt állva a víz. Délután 5 óra magasságában nem hittem a fülemnek, folyamatos lassú húzós kapás ráemelek és már megy is oldalra a gőzmozdony, csak centiről centire tudtam közelebb húzni a halamat és elindultunk a jobb oldali állások felé mert halunk masszívan oldalazott. Másztam át nádason , fákon és a 3ik állásnál értem utol pontyomat ami kb 100 méterre volt a megakasztás helyétől. Móni elsőre megmerítette szokás szerint, profi szákoló!  Visszasiettünk az állásra hogy minél hamarabb lemérjük és folyamatosan nedvesítsük a halat ebben a hőségben. A Digitális mérleg 20.30 Kg-ot mutatott, bár nagyobbnak saccoltam a halat nem mindennapi hossza miatt nagyon örültem!

1 nap kapástalanság után megjött!

20.30kg

Hosszúkás.

Úgy döntöttem nem erőltetem tovább a közeli botot és az esti frissítésnél már minden horog a mesze levő etetésen pihent. Gyenge ezen a tavon a kishalállomány ezért bátran nyúltam a kis Deep Sea World 14mm nyári kedvenc  csalim után.

DSW - full extract 14mm

Este megvártam míg feljön a hold és bár nem volt telihold valami mégiscsak volt a levegőben , kicsit vöröses volt ami sokszor hideg éjszakát vagy reggeleket jelent.

Kicsi vörös a hold, hideg előjele

Az előrejelzés drasztikus hidegfrontot jósolt és bíztam benne hogy felkeveri a vizet és megtelik oxigénnel továbbá változik majd a légnyomás is.

Amikor a front meghozza...

Hűvös nyári reggelre ébredtünk.

A lehűlés elkezdődött de éjjel nem volt kapásom, nem mindennapi augusztusi reggelre ébredtem, mintha október elejét írnánk.

18mm DSW etettem.

A kész gombóc.

Reggeli csalizás és etetés után meglepő módon megjött az első délelőtti kapás. Ez reménykedésre ad okot és biztosan tudtam hogy jó felé haladnak a dolgok.

15kg körüli tükrös az utolsó nap sugaraiban.

Nem volt hatalmas a halam és nem is akadt neki olyan szépen, szákolás után már pattant is ki belőle a horgom.  Délután pár ugrást láttam a tavon miközben folyamatosan beborult  és elkezdett szemerkélni az eső. Miközben melegebb réteget vettem magamra vad kapásra lettem figyelmes az esőben. Délután kettőkor abszolúte szokatlan ez a dolog éreztem hogy valami lóg a levegőben.

Első frontos pikkelyes.

Felgyorsultak az események és mondhatni kapás - kapást ért. Volt halvesztésem is de sokszor volt hogy két botom is parton volt egyszerre.

10- es forma nyurga.

Quasimodó is meglátogatott.

Mintha egy csapat "kisponty 10 - 15 kg körüliek "  versengene az etetésemen a bojlikért amit az elmúlt napokban szórtam be. Mellettem levő horgászok csak ültek az ernyő alatt és néha csak átlestek hogy megint történik valami.....

Szépség díjas.

Este 5 óra felé elcsendesedett minden nem is próbáltam változtatni a csali méretén vagy a felkínálási módon mert tudtam hogy a sok apróbb hal el fog fogyni és ha arra felé úszik a tó öregje mindent el fogja hajtani.

Teljesen besimult.

Lassú komótos húzós  kapás érkezett a hosszú csend után, a bot megemelésénél tudtam hogy megjött mert szinte vízszintesen maradt a kezemben a bot.  Lassan kérte a féket és stabilan tartotta a helyzetét.  Centiről centire nagyon lassan jött csak közelebb, mikor már partközelben volt akkor sem engedte magát felhúzni a 3 méteres vízből, csak mélyvízen komótosan és megfontoltan úszkált fel és alá. Folyamatos apró buborékok jelezték hogy már fárad és nem sokáig húzza, és eközben azon rimánkodtam hogy a horog bírja ki a szákolásig. Felhúztam a víz felszínre és úgy is maradt, nem vergődött a szákban mert dögre hagyta magát fárasztani. Nagyon széles és tömzsi halat billentettem meg a szákban mikor benyúltam. Mondtam Móninak hogy megjött végre! :)   Lélegzetelállító kerek és tömzsi formája volt a halnak a farkán gyerekkori sérülés látszott ami sikeresen meggyógyult neki!

23.30 kg

Amikor a front meghozza!

Vastag és tömzsi.

Visszaengedés előtt.

Fáradtan és lassan úszott tovább, több kapásom nem volt világosban. Éjszakai egyetlen halam és kapásom is elérkezett, a meleg hálózsákból cibált ki egy 17 kg körüli tükrös.

Amikor a front meghozza...

Az egyetlen éjszakai hal.

Mivel az utolsó napon minden felborult és a halak viselkedése is megváltozott ezért hajnali pirkadatban volt egy pakolós pontynak nevezhető reggeli ébresztős kapásom. Kis amuros ejtegetős kapásra ébredtem, bevágás után mondtam is Móninak hogy ne gyere mert nem lesz nagy.... Simán úszott felém a hal szinte még féket sem kért! Partközelben párszor kirohant de hamar megszákoltam egyedül. Furcsán nagy volt a pikkelyes hal felülete a szákban ezért mondtam Móninak hogy ugyan fényképezzük és mérjük már le mert kíváncsivá tett! Volt meglepetés mikor lemértük mert 20.80kg-ot mutatott a mérleg. Reggeli kávé helyett tökéletes volt!

20.80 Kg

Gyönyörű kerek pikkelyes.

Vakku nélküli kép.

Visszafeküdni már nem tudtam az izgalomtól és az adrenalintól ,  visszagondolva a 3 napra hogy fokozatosan húzta be a bojli a halakat amihez az időjárás változás is kellett. Ha még lett volna 1-2 napom biztosan tudom hogy még lett volna esély nagypontyot fogni. Sajnos a szomszédok nem jártak sikerrel  és a 20 mm és a 24mm bojlit erőltették folyamatosan és nem próbáltak meg változtatni a " tömeg csali méreten", amit az átlaghorgász szór a vízbe az év 365 napjában. Egy pontyot tudtak fogni tőlem baloldalra.  Azt az elvet vallom hogy mindig egy picit csináljuk másképp mint a többiek és higgyünk a csalinkban! Ezúton is szeretném megköszönni Csabinak és a CFB-nek a kiváló és számomra minden vízen bizonyított csalit! E nélkül sokkal nehezebb lett volna.