Horvátoknál versenyeztünk

A csapat két tagjának ez volt az idei szezonnyitó horgászata, Armond már 300 napot lehorgászott idén :) . Ennek ellenére jól zártuk a 74 órás versenyt, amit a Horvátországi Magyarok Demokratikus Közössége szervezett a Bajer HE vizén, Vinkovcin. Ez egy gyönyörű 16ha bányató, kristálytiszta vízzel, rengeteg akadóval, változatos mederrel és nagy mélységekkel. És persze bivalyerős pontyokkal és nagy amúrokkal.

Fotó: Kovács Lóránt

Sikerült a helyhúzást egyszerűen megoldanunk, utolsónak húztunk a 15-ből, így csak egy maradt bent, a 7-es pozíció. 65-70 méternél 7,5-ről feltörik a meder 5,5-6m-re, és ezt találtuk érdekesnek, ez a mélység ezen a tavon sekélynek számít. Kezdésnél nem etettünk, megvártuk mit lépnek a szomszédok, ők spodoltak, de mi türelmesebbek voltunk. PVA-as etetéssel kezdtük, Red Berry, Cream Dream Method Mix, 2-3mm-es halibut pellettek, darált, felezett, egész Full Fruit friss főzöt bojli mellé ment még bele konzervkukorica, Krusházott tigris, kis CSL. Ez a annyira bevált, hogy így is sikerült az első mérlegelésig 3 halat fognunk, és ezzel meg is szereztük a vezetést.

Fotó: Andrija Krizmanić

Főleg amúrok jöttek, és főleg nappal, éjjel nem tudtuk úgy megcsípni a pontyokat mint szerettük volna, de nem is az volt a célunk. Amint láttuk, hogy ott ahol megy a ponty nem tudják kivenni őket az akadók miatt, vagy csak a kisebb testűek jönnek ki, mi maradtunk az amúrokon. Ezek hatalmasok, 13-15kg lehetett az átlagsúlyunk amúrokból, így a pontyokkal együtt „csak” 12,02kg átlagsúllyal végeztünk.

Fotó: Kovács Lóránt

Mikor már láttuk, hogy kevés lesz a PVA, akkor kezdtünk el igazán etetni, az amúrok imádták a frissen elkészült magvas etetést, és a felette meglebegtetett gyümölcsös bojlit. 7h-tól lehetett etetni, mi katonásan héttől már etettünk, 20-30 Spombbal, majd 09:00h-től jöttek is az amúrok egész 13:00h-ig, után pihentek, és a késő délutáni órákban ismét rázendítettek. Egy ideig a legnagyobb halat is mi birtokoltuk, egy 18,18kg-os amúrral, de szomszédaink megfejelték egy 19kg-os amúrral, így ezt már nem tudtuk behozni. De nem panaszkodunk, 53,01kg(18,18kg+17,66kg+17,17kg) volt a 3 legnagyobb halunk, 288,42kg-val zártuk és nyertük a versenyt, ez 24 darab mérlegelt halat jelent, és kb 3-4-et vesztettünk.

Fotó: Andrija Krizmanić

Ezekkel a számokkal a végén sikerült, az első helyet elhoznunk, és annyi amúrt fogni, amennyit a helybeliek még nem láttak.

Köszönjük a támogatást Csaba!