Szerelék akadós pályára

Vannak bizonyos esetek amikor csakis kizárólag a víz alatt lévő természetes vagy mesterséges tereptárgyak vagyis akadók közelében tudunk kapást kicsikarni. De legtöbb estben a megakasztott hal az akadóban köt ki ami sok esetben a hal elvesztését eredményezi. Hiába nem erőltetjük mire odaérnénk csónakkal a halhoz az vagy az előkét,horgot töri vagy tépi el vagy magár tépi le a horogról.

Egyik variáció sem jó egyik félnek se, van azonban egy un lengéscsillapítós előke ami lecsökkenti, jobb esetben szinte teljesen meg is szünteti ezen problémákat ha helyesen alkalmazzuk! Nem azt mondom hogy 100%-osan működik mert olyan nincs!Most ezen szerelék elkészítését fogom bemutatni melynek sok szép halat köszönhetek már víz alatti erdőkből és lehetetlen helyekről.

Szükségünk lesz valamilyen fonott zsinórra, teljesen mindegy hogy milyen csak erős legyen és ne szakadjon. Ezzel a hal nem fog találkozni.

1.lépés: Levágunk egy kb 30 cm-es darabot majd rákötjük egy forgóra.

2.lépés: Ráhúzunk a fonott zsinórra egy szilikon csövet majd a fonott másik végére is kötünk egy forgót.

3.lépés: A szilikon csövet ráhúzzuk a forgóra majd egy monofil zsinórral megkötjük, fontos hogy ne fonottal mert az elvágja a szilikont.

4.lépés: A szilikon csövet húzva ráhúzzuk a másik forgóra is és ezt is megkötjük. Ezzel kész is van a szerelékünk.

Amely akár 3-4 szeresére is képes kinyúlni ezzel tompítva a hal fejrázásait.

Ezután csak ez előkét kell a forgóba hurkolni és mehet is a vízbe. Érdemes figyelembe venni azt is hogy rövidebb előkét kössünk ennél a módszernél, vegyük figyelembe a szilikon cső hosszát is!

És a teljes akadós szerelék, Ahol ólom helyett kavicsot szoktam használni amit egy bicikli belsőbe teszek, ennek köszönhetően az akadás után a kavics távozik és nem cipeli maga után a hal így nyugodtabb lesz az akadók között. És környezet barátabb mint az ólom! A lead cort el lehet hagyni a szerelékről mert bizonyos helyzetekben ez is hátrány ha a hal feltekeri az akadóra.

Ennek a szereléknek köszönhetjük a szeptember közepén a Tüskei tavon megrendezett III. Bojlis versenyen elért III. helyezésünket. Az első napokban nagyon sok halat veszítettünk az utolsó helyen álltunk 10 halból 2 db szettünk ki, de a szerelék bevetése után 10 halból 8 db-ot ki tudtunk varázsolni az elárasztott erdőből. Így a dobogó legfelső fokára állhattunk. De ehhez nem csak egy jó szerelék kellet, higgadt viselkedés, nyugodtság,zsinór felszedő kampó és persze a jó csapatmunka.

Végezetül pedig 1-2 kép a versenyről és a kemény pályáról.

Jó fogást mindenkinek! Görbüljön!

Karaszi Zsolt (Bojlis Zsolti)