Móri horgászatunk júniusban

Június második hetének vége felé elérkezett több napos móri horgászatunk. Csütörtök délután lendületesen húztam be teli pakolt kézi kocsimat a tímári ág első állására. Kétféle csalival készültem erre a pecámra.

Az egyik a felmelegedett vizekben igazán fogós, szénhidrátos, TIGERNUT bojli, melyet 24 mm-es átmérőben tűztem fel mindkét hajszálelőkémre. A másik golyó, amit magammal hoztam az a kis, 16 mm átmérőjű igazi klasszikus, ROBIN RED bojli volt, melyet inaktivitás esetén szántam bevetni.

A Medárd környéki esős időszak, mint szinte minden évben most is meghozta a rengeteg csapadékot, így a tó vízszintje a normál, üzemi szint felett alakult. A pontyívás lezárultával ez ismét egy nagyon kedvező időszak lehet. Még mi előtt bejuttattam volna felcsalizott szerelékeimet kicsit pásztáztam az előttem kifeszülő víztükröt.

Számtalan pontyokra utaló nyomot fedeztem fel a sekély, és mélyebb részeken egyaránt, de szemlátomást az átmelegedett vízfelszín közelébe tartózkodtak az uszonyosok, ezért csalogató anyagnak szemes termékeket is tettem az etetőhajómba: XL, ÉDES, CSÍPŐS, CSILIS, FŐTT TIGRISMOGYORÓ-t, CSILIS, FŐTT MAGVAK-at, és 13mm-es HALIBUT PELLETT-et. Ezek terítve lehulló szemcséivel próbáltam szerelékeim környékére lecsalni a kíváncsi bajuszosokat, ami olyannyira bejött, hogy hol az egyik, hol a másik jelzőm szólalt meg.

Óriási örömömre már az első este akadtak kapitális, 20kg feletti egyedek is.

Az éjszaka azonban a rivalkodó kezdettel ellentétben csendes volt, csupán pár kisebb nassoló szemelte ki magának édes, diós, tigrismogyorós csalimat. Délelőtt viszont újfent visszatértek elénk az uszonyosok, és habzsolták a számukra felkínált terítéket. Ráadásul a termetes példányok lettek úrrá a pályánkon, mivel sorra a tó bivaly erős öregjeivel küzdhettem meg.

Délutánra a kapó kedv alább hagyott, így előkerült a tarsolyomból a kis méretű, ROBIN RED bojli, mely mellé 6-os méretű horgot kötöttem. Ez a változtatás meg is hozta a hozzáfűzött reményt, de a halak egyedsúlya némileg csökkent. Este felé a meleg megszűnésével a termetes pikkelyesek is csatlakoztak kisebb fivéreik falatozásához, így a ROBIN RED-del is sikerült több 20kg feletti bajuszost horog végre kerítenem.

A fényváltás után, szöges ellentéte követte az eredményes nappalt, de nem bánkódtunk emiatt, hisz napközben rendesen kárpótoltak bennünket. Szombat hajnalba csérek damilba repülése ébresztett minket. Az éjjeli kapástalanság egészen délelőtt 8-ig eltartott, amikor már mindkét hajszálelőkémre kis méretű, fűszeres bojlit tűztem fel. De ez a látszólag eseménytelen időszak sem telt tétlenül, mivel a reggel ébredező vízparti élőlények látványa igazán felemelő volt. Mostanra tőkés récék, vízi tyúkok terelgetik kicsinyeiket, mocsári teknősök, béka hadak igyekeznek napozó helyeikre, és ragadozó madarak is lesbe állnak vadász területeiken.

Nyolc órától a víz alatt is beindult az élet, és a kánikula beköszöntéig eseménydús periódusban lehetett részünk. Sajnos vasárnapra egyéb tevékenységek is felhalmozódtak, ezért estig húztuk meg a pecánk határát. Ebéd után gyülekezni kezdtek a gomolyfelhők, és látszott, hogy egy kis szikra is elég ahhoz, hogy hamarosan berobbanjon a légkör, ami 2 óra felé meg is történt, ami felpezsdítette a vizet, és ezzel együtt a matuzsálem egyedeket is. Zárszóra ennek a feledhetetlen hétvégének megérkezett a búcsú hala egy 25 kg feletti tőponty személyében. Ennél szebb zárást elképzelni sem tudtam volna.

Termékek, amiket Attila használt:
www.cfb-shop.hu/TIGERNUT-Bojli-Tigrismogyoros
www.cfb-shop.hu/CFB-ROBIN-RED-bojli
www.cfb-shop.hu/HOT-TIGERNUTS-CSIPOS-EDES-TIGRISMOGYORO
www.cfb-shop.hu/FRISS-FOTT-MAGVAK
#cfbteam #carpfriendbaits #cfbTigernut #cfbRobinRed #carp #carpy #karpfen #summer_fishing