Pátkai tűzijáték

Ezen az augusztusi hétvégén baráti meghívásnak eleget téve a pátkai Róth-tóra látogattunk el egy 24 órás horgászatra. Az időjárás még mindig betegesen meleg volt, szinte már afrikai hőségnek nevezhető. Sajnos ez a halak kapókedvét nagyon befolyásolta. Mivel tudtam, hogy eme víz sajnos felette a található honvédségi tóval kapcsolatban áll, mely hemzseg a törpeharcsáktól. Etetésre nem is nagyon készültem bojlival, mert itt sajnos tapasztalatból tudom mostanában egy szempillantás alatt kockára darálják a törpeharcsák a pontyoknak szánt csemegét.

Gomolygó törpe had.

Jól előkészített tigrismogyoró

Utóbbi horgászataim során, több tavon már észrevettem, hogy a reggeli órákban, mely körülbelül fényváltástól számítva 10 óráig tart azért csak-csak kapásra lehet bírni a pontyokat, amurokat. Kiérésünk után gyorsan be is jutattam szerelékeimet a kiszemelt helyekre. Csalinak: tigrismogyorót és egy szem Red-Dream pop-upott használtam.

Tigrismogyoró+Red-Dream pop-up.

Sikerült még a reggeli órákban páros kapást elérnünk Robival, melynek ebben a nagy melegben nagyon örültünk.

Párosával is ment érkezéskor.

Miközben visszahelyeztük a halakat éltető elemükbe, arra lettem figyelmes, hogy már a másik botomon is kapás van. Ráemeléskor éreztem, könnyen jön a part fele akkor már tudtam, hogy egy amur akadt a horgomra. Rövid, de annál tartalmasabb fárasztás után egy szép amurt tarthattam a fényképező elé.

Igazi torpedó.

Már csak egy botom volt a vízben, mikor azt is megtalálta valami. Bődületes ejtésbe kezdet. Utána tekerve utolértem halamat és felvettem vele a kontaktot. Éreztem ez egy jó hal lesz, húzatta magát még a fejét sem rázta meg. A part előtt aztán mélybe törve lent tartotta magát. Kb. 5 percig nem is tudtuk, hogy milyen ponty akadt a horgunkra, amikor aztán megláttuk széles tükrös testét. Egy jó 10 perces part előtti fárasztás után sikeresen szákoltuk.

15.6kg-s tükrös.

Látva ezt Robi barátom mivel ő egy nappal előttünk érkezett még az éjszakai csalikkal várta a halak jelentkezését. Gyorsan ő is frissítette a szerelékeit. Meg is lett az eredménye nála is, hisz nem sokat kellett várni, a friss magra megjelentek nála az amurok. Egy igen darabos amur csapat látogatta meg az etetését, mi sem tükrözi ezt jobban, minthogy rövid idő alatt sikerült 3 termetesebb amurt is fognia melyeknek a súlya 15-18kg-ig között volt. Mi sem unatkoztunk ez idő alatt. Sikerült még egy pár szebb amurt a szákba terelni.

Gyönyörű amur.

Sajnos bekövetkezett az, amitől tartottam délelőtt fél 11 felé teljesen megszűntek a kapások. A nap folyamán többször is próbálkoztam újabb csalikkal, de sajnos, ahogy sejtettem ebben a 40 fokos melegben elvesztették a halak az érdeklődésüket a csali iránt és a tó különböző részeire szétszéledve keresték a szélvíz bokros, fás árnyékot nyújtó zugát. Mikor aztán este 6 óra tájékán megcsillant a remény sikerült egy pár amurt naplementéig a szákba terelni.

Szép amur

Este fele több állásra megérkeztek a vendégek és kérdezgették tőlünk mire lehet számítani a hétvége folyamán. Elmondtuk nekik, hogy eddigi megfigyelések alapján a hajnali órák bizakodásra adnak okot, de egyébként tükör sima rekkenő hőségben nagyon nehéz kapásra bírni barátainkat. Meg is beszéltük és el is határoztuk, hogy bár éjszakába nyúló beszélgetés vette kezdetét, de hajnalban 4-5 óra felé, ha addig nem történik változás, újra frissítjük a szerelékeket. Édesapám korán kelő ember, magától ébred már hajnalban, mindegy milyen fárasztó is volt az éjszaka. Most is így tett. Hallottam a sátor előtt a mocorgását, kávézgatott és keltegette Robi barátunkat, hogy frissítsen, bár nem sok sikerrel. Újra húztuk szerelékeinket hajnali 5-kor. Hát, ami ez után történt még engem is meglepetd. Egymás után szólaltak meg a jelzők rövid idő alatt és bár sajnálatos módon az előző hónapban lévő nagy viharnak köszönhetően a fenti nevelő tóból le tudott jönni a nagy vízállás miatt a zsilipen egy pár 100 db 2-3 nyaras ponty. Úgy tűnik, hogy ez a csipet-csapat rátalált a már 24 órája intenzíven etetett helyeinkre, mert ami most következett eddigi horgászataim alatt egyszer már átéltem Hantoson. Innentől kezdve aztán csak egy bottal tudtam horgászni. A behordott szerelék az etetőhajó kiérkezése előtt már elfüstölt. Én tegnap este éjjel már említettem, hogy Hantoson volt egy ilyen horgászatom. Az itteni horgászok kétkedve hallgatták mondandómat, ezért aztán nem is nagyon szerettek erről beszélni, de aztán hamar híre ment a tavon, hogy fent a kis CFB-s srác reggel 5 óra óta folyamatosan húzza a halakat. A nagy számok törvénye alapján azért nem csak az apró halak értek oda az etetésre, hanem bizony nem egy nagy testű példányt sikerült fogni a kis halak gyűrűjéből.

Pátkai tűzijáték

A hitetlenek most már elhitték a tegnap éjjel említett dolgokat, hogyha frissítenek és képesek felvenni a halak étkezési ciklusát, akkor nagyon szépen be lehet állítani ebben a borzasztó melegben is az etetésre a halakat. Mivel már lejárt a 24 órás foglalásunk, de nem érkezett újabb csapat az állásra így aztán kiélveztem az etetésemen tartózkodó halhad habzsolását. Robi barátom már csak nevetett az egészen és mondta nagyszerű bemutatott tartok az itt hitetlenkedő horgászoknak, melyek állítása szerint nincs hal a tóban.

Őszintén megvallva a reggeli órákban én is bíztam, de azt álmomban sem gondoltam, hogy nem úgy mint tegnap 10 óra után talán még intenzívebben táplálkoztak a halak. A nap már rég fent ragyogott a horizonton, stégemet és engem szinte megolvasztva. Kishajómban e rövid idő alatt már 2-szer cseréltem az akkumulátorokat. Bár egy bottal horgásztam, nem számoltam, de egy lelkes horgásztársam igen, amíg ő ott tartózkodott és csendben szemlélte ezt az igen hihetetlen horgászatott, kb. 30 db halig számolta. Nagyon elfáradtam így délután 14 óra felé, nemcsak az intenzív folyamatos halfárasztás, hanem ez a rekkenő 40 fok nagyon sokat kivett belőlem. Kiszedtem horgászatom utolsó darabos halát.

16,7kg-s töves.

Már nem jutattam vissza a szerelékemet az etetett helyre. Pakolni kezdtünk és nem vágytam másra, mint egy hideg zuhanyra és egy hűvös szobára. Mikor meglátták ezt horgásztársaim, hogy elhagyom a halat adó helyet, már-már veszekedve jöttek át a helyemre. A rod podomat kimentve a stégről már újat állítottak a helyére. Mosolyogva néztem csak a veszekedő horgásztársakat. Megmutattam nekik a csalimat és a halat adó helyeket. Adtam is egy jó marék csalit nekik, ők is éljék át, amit én és ne hitetlenkedjenek, mert lehetetlen az nincs, csak tehetetlen ember, és aki tesz ebben a reménytelen forróságban azért, hogy kapásra bírja a halakat és nem rest és kitart a végsőkig, bizton állíthatom, hogy a kitartás mindig meghozza gyümölcsét és még ebben a forró időben is át lehet élni egy ilyen kapás tűzijátékot. Minden sporthorgász barátomnak azt javaslom, ne adják fel a kapástalan időszakban sem a reményt, mert az etetésbe és csaliba vetett hitük meghozza az eredményt.