Zalaszentmihály

A Zalaszentmihályi egyesületi tó nem volt számomra ismeretlen, jó pár alkalommal elautóztam mellette mikor a másik szentmihályi tóra indultam horgászni (Öreg tó). A kocsiból csak néztem a vízből kiálló bokrokat, fákat. Mindig gondolkodtam rajt, hogy kipróbáljam magam ezen a vízen.

A 2014-ben horgásztam elsőször a Zalaszentmihályi Egyesületi tavon, ami már akkor magával ragadott. Sajnos akkor nagy halat nem tudtam fogni, emiatt is maradt bennem frusztráció, hogy mit kellene jobban csinálnom. 2015-ben nem volt alkalmam horgászni egyéb dolgaim miatt, ennek ellenére fejben már készültem a 2016-os szezonra...

2016 április végén az ünnep miatt lett egy hosszú hétvégém. Nem volt kérdéses, hogy horgászattal fogom tölteni. A horgászat előtt sikerült egy egyesületi horgászhelyet kiválasztanom Konrád László halőr segítségével.
Készülve a törpeharcsák ellen 4kg Red Army mixből készítettem erősen fokhagymás bojlit 24mm-es méretekben.

Megpakolva, indulásra készen

28-án érkeztem meg Zalaszentmihályra ahol egy gyors kávé és jegyváltás után foglaltam el a korábban kiválasztott horgászhelyet.
kep2 A ZSZHE tulajdonában lévő horgászstégeken engedélyezett a szerelékek behordása.
Gyors kipakolás után gumicsónakkal elindultam az előttem elterülő területet radarral illetve tapogatórúddal feltérképezni. A jobb oldali botommal az akadók elé horgásztam 1,2-1,4m sekély vízben.

Zalaszentmihály

Etetésre minimális pelletet és bojlit használtam. Bal oldali szereléket az árok tetejére helyeztem el 1,2 méteres vízben. Napközben és éjszaka sikerült pár pontyot fognom, de inkább a kisebb példányok voltak aktívak. Szerelékek újrahúzásánál csak bojlival etettem, bízva hogy sikerül nagyobb pontyokat fogni.
Péntek délelőtt a bal oldali botomat is az akadósortól kb.10 méterre helyeztem el, mivel az árok teteje csak egy halat adott.
Az egész napos csendet a jobb oldali jelzőm törte meg. A bot ráemelése közben már láttam, hogy a halam beugrott az akadó közepébe. Be a gumicsónakba és laza zsinórral motoroztam az akadókig. Kezdődhetett a kampózás... Bot lerak, zsinór a jobb kézben, bal kézben a zsinórszabadító. A harmadik bokornál azt hittem, hogy nyert ügyem lesz, de sajnos a hal másképp gondolta, majd jobbra a még nagyobb akadóba ment tovább. A sok kiálló faág miatt nem tudtam a csónakkal tovább haladni, ezért meg kellett kerülnöm néhány bokrot ahol kezdődhetett további két zsinórszabadítás majd sikerült megszákolnom a halat. Nagyon boldog voltam mikor a merítőben volt, mert tudtam, hogy egy ilyen hal miatt jöttem.
13,99kg... Sokaknak ez csak egy "apróhal", egy legyintés. Én viszont roppant büszke voltam, hogy egyedül sikerült egy ilyen halat az akadókból kifognom.

Egyedül fotózni nem egyszerű

A hal fotózása és visszaengedése után nem sokkal Magyar Ádám látogatott meg. Mondta, hogy a stégtől bal oldalra egy kiálló facölöp mellől szép halakat fogtak korábban.
Gondolkodtam Ádám tanácsán, illetve hogy éjszaka a bokorsor elől mennyi esélyem van újra egy halat megszákolni.. A bal oldali botomat áthelyeztem a facölöp mellé ahol pár négyzetméternyi kemény részt megetettem fél kg 24mm-es bojlival.
Fél 2kor a távjelzőm folyamatos sípolására ébredtem. Húzza a balost, meg sem áll! Olyan gyorsan a csónakban voltam, hogy még magamon is meglepődtem. A cölöpre a hal feltekerte magát, szabadítás után már éreztem hogy jó hal! A nagy párában és a sötétben a csónaktól pár méterre láttam el. Folyamatos csónakforgatás után megpróbált az akadóba beúszni, de sikerült elhúznom. Még jó néhány csónakforgás után tudtam a merítőt a hal alá tolni. Megvan! Mikor megpróbáltam megemelni a merítőt, akkor szembesültem a hal súlyával.
A halat már várta az úszó pontyzsák a halbölcsőben. Gyors mérés 20 kg felett a pontyzsákkal együtt. Gyorsan vízbe tettem a halat. Majd fel-alá mászkáltam a stégen. Nem tudtam az örömömet senkivel megosztani.. Ilyenkor szokott előkerülni az ünnepi pohár 
Velem egyidőben horgásztak barátaim az Öreg tavon.
Üzenetküldés Ádámnak éjjel fél 3kor:

Szia Ádám
„Sikerült egy szép halat fognom! Majdnem 20kg.
Egy óriási kéréssel fordulnék hozzád. Tudnál segíteni fényképezésben?”
Majd jött 6 órakor a válasz:
„Hello!Ha még aktuális, akkor természetesen!”

Fényképezés, mérlegelés, de inkább beszéljenek a képek:

19,68kg

Visszaengedés

Szombaton este sikerült még egy halat fognom 8,5kg súlyban. A botot már nem is húztam vissza mivel nagyon el voltam fáradva. 10 órakor kidőltem. Legmélyebb álmomban valami éles hangra riadtam. Annyira fáradt voltam, hogy a GPS-t kezdtem ki-be kapcsolgatni, mire rájöttem hogy van még egy behúzott botom. A hal ügyesebb volt mint én és meglógott...
Másnap korán reggel pakolással véget ért egy nagyon melós és nehéz horgászat.

A felszerelés ami nekem bevált:
-Rövid 3méteres 2,75lbs fárasztó botok
-0,40mm főzsinór
-Gardner Sure Shock 0,65mm előtétzsinór 20-30 méter hosszban
-Elhagyós szerelék (Visszavágott klipsszel!)
-Korda N-Trap nyúzható előkezsinór
-NG Carp horgok
A horgászatot nagyon élveztem, sikerült két szép halat fognom. Biztos vagyok benne, hogy még ellátogatok erre a nagyszerű vízre. Amit be kell látnom, hogy egyedül nagyon nehéz ilyen jellegű akadós vizeken horgászni.