Az amurok napja

Némi kihagyás után nyári elfoglaltságok miatt újra horgászni indultunk az édesapámmal. Hosszas tanakodás után a választásunk a Lajosmizse mellet található Szászpa Horgásztóra esett. Számunkra ez egy ismeretlen víz amiről sok jót hallottunk első sorban nagy pontyairól és kiváló tokhal állományáról úgy hogy, ezek voltak a cél halaink. 2017.08.29.-én kedden reggel 6 órai érkezést követően enyhén szeles idő fogadott bennünket, de egyébként kiváló horgász idő ígérkezett.

1... Nagy reményekkel indultunk neki a napnak ...

A szerelék egy klasszikus in line gyors kapcsos szerelék volt egy 80 grammos paszta ólommal megütköztetés nélkül és egy 10cm -s előkével, 8-as szakáll nélküli horoggal ami ezen a tavon kötelező.

2... A szerelékem ...

Az 5-ös számú stégre volt helyfoglalásunk amit hamarosan el is foglaltunk és megkezdtük a horgászatot.

33... Kapásra várva ...

Reményeinkhez híven halas etetést készítettünk elő a parttól kb. 30-40 méterre, mivel célhalunk a ponty illetve a tok volt. Az etetésünk " CFB SMOKY FISH 20mm" -es illetve egy kevés "CFB FULL AMINO 20mm" -es bojli képezte amit egy koncentrált területre, Spomb segítségével juttatunk be. Majd a későbbiekben 2 bottal magát az etetést és 2 bottal pedig az etetés jobb és bal szélét horgásztuk meg. Előző információk alapján hóember illetve teljes előke hosszban való lebegtetéssel próbálkoztunk, de kb. 11-12 óráig egy kapás sem volt. Ezután áttértünk a süllyedő csalikra ami óriási meglepetésünkre meg is hozta a kapást már nagyjából 10 perc után. A meglepetés viszont egy nem várt halfajta volt mivel egy 4 kg -s amur volt ami egy " 20mm-es Full Amino " csalira érkezett. Majd ezt követően nagyjából 15-20 perc elmúltával újabb amur érkezett ugyanerre a csalira, de ez már nagyobb volt, kb 6-7 kg. Ezek után az összes boton le cseréltük a csalit " Full Amino" -ra és innentől kezdve több kapás is érkezett, kivétel nélkül csak amurok. Az átlag súly a fent említett 6-7 kg körül alakult, de sikerült megszákolni egy 10,20 kg-s példányt is.

5... Gyönyörű példány ...

Ezt követően pedig szintén egy amur volt a horog végén a horgászat befejezte előtt "10,60 kg ".

555... A nap zárásaként, egyben a legnagyobb a horgászat folyamán ...

A meglepetést főként az okozta, hogy csak amurokat fogtunk halas etetésen. A kezdeti sikertelenség ellenére nagyon jó és egyben sikerekben gazdag horgásznapot zártunk magunk mögött köszönhetően a kiváló " CFB " csaliknak, amelyek most sem hagytak cserben bennünket.