Tavasz kezdés Fehérvárcsurgón

A tavasz második hónapjának vége felé volt esedékes horgásztúránk a megihlető, festői panorámába burkolózó fehérvárcsurgói-víztározón. A csurgói oldal, 5/b állására szólt foglalásunk, ahol az évek alatt már számtalan kapitális fogásnak örvendhettünk. A tározó kimagasló, változatos halállománnyal rendelkezik, így a vízparton gyakorlatilag minden horgászmódszer megjelenik.

A megyei horgászegyesületnek hála szigorú méretkorlátok védik a nagy testű példányokat, de ugyanakkor rendszeres telepítésekkel kedveznek a java részt idősebb generációból álló "helyi erő", halimádó tagjainak.

Kiérkezésünkkor, ami egyből feltűnt, hogy a téli vízszinthez képest legalább 1 méterrel csökkentették a vízoszlop magasságát a tó körüli rekonstrukciós munkálatok miatt, illetve ahhoz képest, hogy köztes, hét felező, szerdai napon érkeztünk rengetegen hódoltak szeretettet hobbinknak, és legyen szó akár behúzós vagy dobós módszert művelő horgásztársakról.

A csónak vízre tételével kezdtük meg az idei első horgászatunkat itt a tározón. A régi, 200 m-es szektor határon helyeztük el dőlőbójánkat, ami jelen vízállásnál 170-180m-re húzódik, és a vízmélység 3m volt, ami úgy vélem ideális tavaszi, felmelegedő víz esetén is. Csalogató anyagnak két eltérő ízvilágú bojlit hoztam magammal, amik már több alkalommal bizonyították itt is fogósságukat: az egyik a húsos, fűszeres, kolbászos, RED CELL golyó, míg a másik a tavalyi évben a pontyshow-n díjnyertes, squides, tenger gyümölcseiben, és fűszerekben gazdag PINK PANTHER bojli.

Ezen csalikat kiegészítettem némi XL, ÉDES, CSÍPŐS, FŐTT TIGRISMOGYORÓ-val. Természetesen hajszálelőkéimre is az említett bojlikat tűztem fel, 24mm-es átmérőben. Kezdésnek mindkét ízből 0,5-0,5kg-nyit pötyögtettünk szét bójánk köré, majd szerelékekkel együtt koncentráltan került íz azonos golyó, és tigrismogyoró keveréke.

A tábor állítást különösebb esemény nem gátolta, mivel estig csupán egy kisebb balin vetett szemet a termetéhez képest aránytalanul nagy csalira. Mindez várható volt, hiszen napközben a szikrázó napsütésben a hőmérséklet 20 fok felett alakult, így bizonyára az uszonyosok a vízfelszín közeli, átmelegedett rétegben tartózkodtak. Azonban, amint nyugvó pozíció felé vette az irányt a Nap állása hihetetlen ütemben hűlni kezdett a levegő. Ekkor a szélcsendben jól megfigyelhető volt szerelékeim környékén pontyok jelenléte, így bizakodva vártam az éjszakát. Éjféltől, amikor elcsendesedett a vízpart, és csak portyázó rókák szempárjai csillogtak a Hold fényébe, illetve távolból a szarvasok bőgése hallatszott, akkor a kapásjelzőm is hangját hallatta. Az idei első csurgói pontyom ráadásul 18kg feletti, igazi erőgép pikkelyes volt, ami PINK PANTHER bojlira csábult el.

Napkeltéig bezárólag további két, valamivel kisebb bajuszos produkált húzós kapásokat. Hajnalra 2 fokig süllyedt a hőmérő higanyszála, így jól eső érzés volt a Vértes dombjai felől lassan felkelő Nap melegítő sugarai. A nappali órák forgatókönyvszerűen, csendesen teltek, de egy-egy kisebb ponty és balin azért továbbra is aktív maradt. Este felé a Gaja-szurdok felől káprázatos, vöröses színbe öltöztette a lenyugvó fények a tájat. Ezzel egy időben a parti fecskék is begyűjtő körútra indultak, és a vízfelszín közelébe csapatokba vadászták le az esti menedékhelyükre igyekvő rovarokat, bogarakat. Mindezt megcsodálva még sejtésünk sem volt, hogy Mi vár ránk az éjszaka, de nem csoda, hisz egészen mesébe illő történéseket élhettünk át. Már szinte sötétedés után egyből tudtunkra adták az uszonyosok, hogy ismét visszatértek, és jelen vannak szerelékeim környékén.

Éjjel 1 óráig több 10kg feletti egyedet sikerült a szákba terelni, melyek felváltva falták mindkét csalit. Ezt az eseménysorozatot 2-2,5 órás csend váltott fel, amolyan vihar előtti. Majd sátorba lévő visszajelzőm erőteljes húzós kapást közvetített azon botomon, melyen RED CELL bojli volt csalizva, amennyire lehetett gyorsan fejemre kaptam lámpámat, és felvettem a hallal a kontaktot, ami ez után legalább 10-15m damilt húzott le orsóm dobjáról. Fokozott óvatossággal terelgettem a part felé, ami közben tőlem balra oldalazva úszott, de szerencsémre ezen az éjszakán nem tartózkodtak közvetlen mellettünk horgászok, így hagytam hadd ússzon lefelé, a zsilip, és gomba irányába ezzel is fáradva. A bázisunktól 20m-re arrébb értük utol, és sikeresen szákoltuk a kapitális tőpontyot, melyet 23,6kg-mal mérlegeltünk.

Gyönyörű, makulátlan, egészségtől kicsattanó pikkelyesnek örülhettünk, csodálhattunk pár pillant kép elkészítésének idejéig. Visszahelyezve szereléket egy friss RED CELL bojlival újra próbáltunk nyugovóra térni, ami nem volt egyszerű ilyen izgatott, felspannolt állapotban. Amikor a nap első fény szikrája megcsillant a víz tükrén, akkor újfent az előbb felcsalizott szerelékemhez tartozó swingerem felcsapódott, és mint ha megismétlődni látszott volna az imént történtek, újra nagy ellenállást éreztem damilom túlsó végén. Ugyan nem oldalazott el oly mértékben, mint az előző óriás, de többször húzott le orsómról egyhuzamban 10-15m-ket. Végül még a helyiek napirendszerű, korai kiérkezése előtt tudhattam magaménak egy újabb, fehérvárcsurgói, kapitális lakost. Hasonlóan, mint az előző egyedet horog szabadítás után, mérlegelő segítségével helyeztem biztonságosan a pontybölcsőbe, ami felett megtörténhetett a mérlegelés, melynek során 24,8kg-ig kúszott fel a kitárázott mérleg nyelve.

Az öröm mámor közepette ezt a példányt már nappali fényviszonyok mellett örökíthettük meg, majd engedhettem szabadjára a szemlátomást hamarosan ívásra készülő, idős tőpontyot. Eközben a másik még bent lévő PINK PANTHER-rel csalizott szerelékem is gazdára talált. Egy bő, 10kg feletti töves reggelizett be éppen. Sejtettem, hogy a tavaszi, ívás előtti időszak termékeny lesz, de hogy ennyire azt még a legmerészebb álmaimban sem gondoltam volna. Hihetetlen volt ez az utóbbi pár óra, amit átélhettem ezen a csodás vízen. Ez után visszahelyeztük a szokásos módon a csalikat, aminek nem sokkal később az eredménye egy szinte páros kapás lett. Még mindig lehetett tetézni a hajnali álom szériát. Nappal, 8 óra után szokás szerint eljött a csendélet.

Ekkor sajnos egy váratlan magánéleti esemény miatt be kellett fejeznünk a horgászatot, így vegyes érzelmekkel kezdtük meg a pakolást, tábor bontást. Sebaj, feledhetetlen, minden elképzelésünket felülmúló 48 órán vagyunk túl. Menetelünk tovább, de addig is szabadidőnkbe, ha tehetjük álljunk meg néha kicsit, és gyönyörködjünk a megújuló tavasz látványába, mely megunhatatlan, és képtelenség vele betelni. Minden sporthorgásztársamnak hasonló élményeket kívánok, akár itt a tározón ezekkel a remek termékekkel!
Még néhány kép erről a 48 órás horgásztúránkról:

Termékek, amiket Attila használt:
www.cfb-shop.hu/RED-CELL
www.cfb-shop.hu/CFB-PINK-PANTHER-keszlet-erejeig-rendelheto
www.cfb-shop.hu/HOT-TIGERNUTS-CSIPOS-EDES-TIGRISMOGYORO

#cfbteam #carpfriendbaits #cfbRedCell #cfbPinkPanther #spring_carp_fishing #pontyshow #carp #bigcarp #carpy #karpfen #carpbait #carpfood #Hungary #hungarian #Fehérvárcsurgó