Két front között Nagyrédén

Sziasztok! Július 13-17-ig 72 órát ismét a nagyrédei horgásztavon töltöttem, azon belül is a 15-ös álláson. Erre a túrára elkísért tesóm, és az ő barátnője, aki most ismerkedett a behúzós módszerrel. Aki ismeri a tavat annak nem kell bemutatnom ezt a helyet.

Számomra a 15-ös hely "maga a paradicsom", a horgászállás jobb oldalán 4db vízbe dőlt fa, egy befolyó stb..., balra pedig egy öböl végig nádfallal nyiladékokkal. A felsorolt helyek, telis-tele fagallyakkal, nádtorzsákkal, akadókkal, mi más kellhet még az öreg pikkelyeseknek.

Hétfői indulás előtt hétvégén hideg front vonult át az országon, következő hétvégére pedig ismét hideg frontot jósoltak. A víz hőmérséklete vissza is esett 21fok környékére, amely hétfőtől fokozatosan lassan melegedett újból. A taktikai részét már itthon átgondoltam, tehát kint már csak be kellett húzni, és türelemmel várakozni.

Az alapozó etetésre szánt mag mixet magam állítottam, elő és ízesítettem.

3 helyet horgásztam meg, ezt így is terveztem.

Nyílt vízen, kerestem olyan terepet, ahol az iszap vastagsága nem haladja meg a 15cm-t. Ide le is tettem egy bóját, és elkezdtem szórni az általam készített mag mixel, ide egy nagyobb „szórós” etetést terveztem. (soha nem horgásztam még rédén nagy etetéssel). A másik két botommal egyértelműen a jobb oldalon található akadókat, befolyót vettem célba.
Kisebb mókák, és nehézkes út után (defekt stb.) fél 2-re sikerült a botokat behúzni.

3 botból az egyikre a már jól ismert CFB Red Army golyó került, a másikra az egyik favorit csalim a CFB Red „beast” Liver, a 3. botra pedig Halibut pellet került fel, tartalékban pedig ott volt a már jól bevált CFB Full Fruit bojli. (Aki ismeri a tavat jól tudja, hogy a májas bojlikat, és a halibut pelletet nem ajánlatos nagy mennyiségben szórni a nagy mennyiségű harcsa miatt.)

Az első halra nem is kellett sokat várni 16 órakor a jobb oldali bot ejtős kapással elsült, ugrottunk is egyből a csónakba, és irány a halra. Első pillantásra úgy gondoltuk nem a nagyobbakból van, majd merítés után láttuk, hogy nem olyan kis példány. 16,5kg-ot nyomott a mérlegen.

Ezután jött az este, csend, madárcsicsergés, majd sötétedés után 22 óra körül érkezett a második kapás, mely egy gyönyörű nyurga volt.

Éjfél körül járt az idő, mikor sátorba vonulni készültünk, ekkor tesóm barátnőjének botja törte meg a csendet húzós kapással.

Női horgászként gyönyörű küzdelmes fárasztást követően sikerült megmerítenem egy 15 kg-os makulátlan tövest, amely egyben új egyéni rekordja is lett.

Ezt követően egész éjféltől reggel 10-ig húztam a halakat összesen kb 1,5 órát bírtam aludni összeadva.

10-kor ismét elfüstölt a botom, de most nem az akadóról, hanem a nyílt vízi bójámról, melynek eredménye ismét egy makulátlan tükrös lett 16kg-al.

Ezután ismét jött a csend egész délelőtt, majd 16 óra után jött sötétedésig ismét pár db ponty.

A 2. éjszaka „hál istennek” sikerült aludnom, tesóm költött 3-kor, hogy be kéne menni csónakkal, mert barátnője akasztott egy halat, amely végül bölcsőbe került. (Nekem ezen az éjszakán nem jött semmi, „tudták”, hogy fáradt vagyok).
Reggel fél 6-kor újat húztam, majd fél 8 körül ismét elfüstölt a jobbos botom, gyorsan ugrás csónakba, hiszen minden tele akadóval. Mikor megpillantottuk láttuk hogy egy gyönyörű példányról van szó, amely mérlegeléskor be is igazolódott.

A hal súlya 18,30 kg.

Harmadik nap jött még pár darab hal, és délután sikerült elcsípnem még egy 16,5kg-os tükröst.

Összességében remek 72 órát töltöttünk el gyönyörű halakkal, mondhatni nem unatkoztunk.

72 óra alatt sikerült fognom 187,3kg halat, és egy bónusz süllőt.

Legnagyobb halaim: 18,30kg - 16.50kg - 16,50kg - 16kg, (mellette rengeteg 8-14kg közötti példány)

Nagy öröm számomra, hogy tesóm barátnőjével, (aki most használta először a CFB golyókat, és ez volt az első behúzós horgászata) sikerült fogni egy 10kg-os, és egy 15kg-os pontyot, amellyel így megdőlt az új egyéni rekordja is.

Gratulálok neki!

Külön köszönet Horváth Csabának a kiváló termékekért, hiszen ezen a horgászaton is az ő állta gyúrt CFB Red „beast” Liver adta a legtöbb halat, ezzel el is árultam, hogy ezen a túrán ez a golyó volt a nyerő.

Eseménydús, jó horgászatot kívánok minden sporttársnak!!!

Palkó Dániel CFB Team
Barátságban a halakkal, és egymással.