Környezet váltás

Az idei évet csak egy víznek akartam szentelni és ennek megfelelően tettem a dolgomat! Az évek alatt szerzett tapasztalataimat mind fel akartam használni, és újra átlag feletti fogásokról álmodoztam! Viszonylag sokat tudtam horgászni, de sajnos az eredmények és a körülmények csak romlottak az előző évekhez képest. Hétről-hétre csak a rossz hírek fogadtak lent, és szinte mindig átlag alatti fogásokat produkáltam. Magamban kerestem a hibát, de sajnos nem találtam meg. A bevált dolgok, helyek csődöt mondtak!

Legbelül éreztem, hogy egy másik vízen, egy új környezetben sikerülhet újra feltöltődnöm, és visszatérve kijavíthatom azokat a hibáimat, amik miatt nem úgy alakul a 2012-es évem, ahogyan azt elterveztem. Zárójelbe megjegyzem, hogy a horgászbarátaim és a közös beszélgetések (cefrézések) is hiányoztak, hisz idén kivétel nélkül minden nap egyedül horgásztam .

Egy 2-3 éjszakás pecára készülődtem, amikor kiderült, hogy az egyik kedves horgásztársam Félix szabad lesz hét elejétől és akár közösen is el tudunk menni, pecázni! Abban egyeztünk meg, hogy Palotásra megyünk hisz ő ott tag, és nekem sincs messze, és amúgy is annyiszor megtréfált az a víz engem, hogy van mit törlesztenem:)
Csalinak a teljesen frissen legörgetett CFB bojlikat tettem oda.

Redarmy, Birdfood, Monsterfish, Dracula .....mindegyikbe bíztam! A magmixek is csodásan áztak már, és az előkék is kész lettek, mikor Szombat reggelre sajnos a kisfiam belázasodott és szinte már temettem is a pecát ! Biztos voltam benne, hogy nem tudok menni de csodával határos módon Kis Balogh meggyógyult, és indulhattam hétfőn este a partra!

Társam már várt lent, komótosan körbejártuk a partot. De az előre eltervezett helyeken már horgásztak. Végül a tó vége felé ültünk le, és azonnal tapogatni, és bójázni kezdtünk, amit a táborépítés és behordás követett! Mindössze két bóját tettünk le, amik meglepően kemény talajra kerültek (10cm iszapra). Kb. 20 m-re voltak egymástól kicsit eltolva. Kivételesen a nagy etetés mellett döntöttünk, ami 7-8 féle magból állt. Bojlit mindenki a behordásnál szórt, tetszés szerint, ami nem haladta meg a " marék" mennyiséget egyikünknél se. Mindketten egy bottal az etetésen, és egy bottal keresgélve vártuk a kapásokat!

Éjfél körül lettünk kész mindennel, amit egy jófajta pálesszal ünnepeltünk meg! Meglepő módon nem sok gyümölcspárlatot sikerült lejuttatnunk a szervezetünkbe, mert a halak értékelni kezdték az etetésünket és a randomra letett csalikat is .Óránként szóltak a jelzőink ami nagyon boldoggá tett minket....pontosabban Félixet, mert én az első 6!!!!!!! halamat elvesztettem !!! Három elvesztett halnál teljes előkecserét, horogcserét alkalmaztam, de így is lemaradt a elkövetkező 3!!!!! Azonnal lecseréltem a Safety Sleeves csúszó szerelékemet Inline ólmokra, ami szerencsére megszüntette a lemaradásaimat. Mire a hibát megtaláltam Társam már 7 gyönyörű halnál tartott, ami közt volt 2 gyönyörű Amur (amik imádták a Birdfood 16-os méretét), és egy még szebb koiponty! A 12.50-es Amurral megdöntötte saját csúcsát Félix, aminek mindketten nagyon örültünk!

12.5 Kg

7.3 Kg

10.2 Kg

Megkezdtem behozni a lemaradásomat két dévérrel...és nagy meglepetésemre egy 12kg-os gyönyörű tövessel .Nem tudott ellenállni a Dracula mágikus hatásának.

12.0 Kg

Gondoltam innentől nincs megállás....!!!!De ez Palotás, és nem így történt! Következett 2 nap teljes csend, ami a viharos szélnek, és a szélirány teljes megváltozásának köszönhettünk. Volt időnk beszélgetni, és gyönyörködni az egymást követő viharok csodálatos látványában! Közben megérkezett Ádám barátunk is aki csatlakozott 2 éjszaka erejéig a túrához.

A légnyomás lassan emelkedett, ami érlelte bennem a változtatás gondolatát. Mivel a viharos szélirány semmit sem változott, ezért tettünk egy félmeztelenes, papucsos, szotyizós kört a tó ígéretesebb oldalán! Találtunk egy Szlovák csapatot, akik csomagoltak. Gyors eszmecsere után úgy döntöttünk, hogy az utolsó éjszakára elköltözünk! Papucscsattogásunk megélénkült és a szotyi se kellett már! 35 perc alatt összepakoltunk, és már ott is voltunk a helyen, ahol megdöbbenve láttuk, hogy a Szlovákok cuccai csak szaporodtak a fűben!!! Kiderült,hogy cefetül megértettük egymást az előbb .....most jöttek ...értitek...most jöttek! Gyors "egymáshibáztatása "után elkezdtünk keresni egy helyet a tó közepe felé. Soha nem horgászott még szerintem itt bojlis csapat, de valamiért szimpi lett a hely. Kipakolás izomból, és már a botok bent is voltak rövid időn belül. Közben érkeztek a hideg sörök Tomi jóvoltából, amit ezúton is szeretnénk neki megköszönni (ill. minden mást az évek alatt)! Nagy eszmecsere kezdett kialakulni este a tóról, és az évek óta tartó gyenge fogásokról. Ádám, Félix és Tomi több 20+ ost is fogtak már itt, de évek óta még 15 + felé se jutottak.....érdekes. Miközben beszélgettünk Ádámnak elsült a jobbos botja és egy gyönyörű pocakost sikerült fognia! 12 .25!!! Redarmy-ra éhezett meg.:)

12.2 Kg

Nem sokkal rá az én jelzőm is becsippant, majd pár másodperc múlva elindult vele valaki a mélyből! Többnapos csend után szinte belevetődtem a melles csizmába, és pillanatokon belül már a nád előtt szépen pumpáltam ki a fejcsóva nélküli ellenfelemet! Szépen, lomhán oldalazott , amit 4-5 csodás kirohanás követett. Longcast-barátom hangját öröm volt újra hallani! Két pipa után sikerült megmerítenem! A tárázott mérleg 14.50! - et mutatott!!! Fantasztikus! Dupla 20-as Monsterfish kellett ennek a szépségnek!

14.5 Kg

Gyors visszahúzás, és merülés (combtőig:)..) után, boldogan, és vizesen ültem újra vissza a székembe. Alig telt el egy óra, amikor valaki elindult a könnyített Redarmy-val is. Visít a jelzőm! Hihetetlen, de igaz. Ismét vetődés a mellesbe, merítőt bedobtam a vaksötétbe, és lépegetek egyre beljebb a fejlámpám fényébe egészen a nádfalig! Létezhet, hogy nem rázza a fejét ez sem? Igen, nem rázta...csak komótosan oldalazott! Ilyenkor szeretem nézni 2.75 lb botjaimat......szinte a nyélig hajlik. Csodás látvány! Izgatottan vártam, hogy megpillantsam, de viszonylag későn sikerült egy kis oldatlan oxigént juttatni a kopoltyújába. Éreztem, hogy fogy az ereje szegénynek, mert már sokkal rövidebb kirohanásokat produkált, és amikor sikerült még egyszer megpipáltatnom, már nem volt visszaút! Belesiklott Őkelme a merítőmbe, és a merítő vége ekkor elkezdett remegni! Nem a kimerült hal remegtette, hanem az én kezem kezdett el remegni.....örömömben! Láttam, hogy nagy, hogy nagyon nagy...!!!! Matrac táráz és 18.30!!!!!!-nál megáll!!!!!! Üvöltés, ökölrázás, pacsizás, ölelkezés! Megdöntöttem saját rekordomat!! Hihetetlen!:))))

18.3 Kg

Sikerült

Mikor bementem életem halával, hogy visszaengedjem, egy olyan erő teljeset csapott, hogy belebucskázott a kisvízbe még mielőtt tarthattam volna keveset a víz alatt, hogy magához térjen. Azonnal keresni kezdtem a víz alatt, mert nem akartam, hogy felakadjon a nádba és ott végezze szegény! Félelmünk beigazolódott, mert a nádfalba volt belefúródva: ((Kicsit megfogtam, és a helyes irányba elindítottam, hogy tovább élhesse kalandokkal teli életét.

Sajnos sokan a partról engedik el a halakat, hogy ne legyenek vizesek, sárosak, ami sok esetben a halak vesztét okozza! Félix több halat is megmentett már így, de sajnos sok felfújódott 15+ oson már nem tudott segíteni.:((( Mind a nádba voltak belefúródva,horgászok miatt!!!!!:((

Na de mielőtt mindenki rosszkedvű lenne....Meg szeretném köszönni mindazoknak akik bíztattak és támogattak engem a nehéz időszakokban, mert akik ismernek, tudják, hogy az én horgászsikereimet nem méri bőkezűen a sors!

Ha lesz közületek olyan horgász, akinek nem jönnek az eredményei, és teljesen elbizonytalanodik magában, mindig gondoljon erre az írásomra, mert nekem erre a halra majd 7 évet kellett várnom!!!!! Szóval fel a fejjel és addig, amíg az álomhalunk meg nem érkezik, örüljünk minden egyes parton töltött órának!!!!;)

Én most évekig fel lettem töltve és visszatérek a vizemre és megpróbálom megfogni azt a halat, ami a legmerészebb álmomba szerepel;)

A horgászatunk számokban: 1db 18+
4 db 10+
15db 5-9.50-ig

Carp Friend Baits csalijaink jól vizsgáztak, mindegyik családdal sikerült szép halakat fognunk, de mivel a Redarmy-val sikerült a legtöbb nagyobb testű halat fognunk, ezért ezt emelném ki!