6 nap a Balatonon

Sziasztok! Egy 6 napos balatoni túrába vágtunk bele Antal Balázs barátommal. Viserálek Balázs stégére vezetett az utunk, Balatongyörökre.

Előző napokban figyeltük az időjárás előrejelzést, ami egy kis lehűlést jelzett… hát ebből semmilyen lehűlés nem valósult meg, hanem inkább melegedett az idő. Nyárias meleg volt egész héten. Vasárnap 7 órára beszéltük meg a találkozást Antal Balázzsal, mivel rá kellett számolnunk a melegre, hogy időben bepakoljunk a stégre. A bepakolás úgy 3 órát vett igénybe. Délután 4 óra fele el is készültünk a tábor építésével és a botok beélesítésével is. A víz hőmérséklete megérkezésünkkor 19 celsius fok volt.

Etetésként én az első három napban 2-3 kg bojlit szórtam botonként, majd a mennyiséget folyamatosan csökkentettem. Az első két este nekem pár kapásom volt Balázsnak viszont jóval több. A napok múlásával egyre jobb halak érkeztek az etetésünkre talán köszönhető annak is, hogy nagy csalit etettünk és talán a kisebb pontyok nem tudták az etetésünket felenni. Balázzsal beszélgettük, milyen taktikát csináljunk, hogy jobb halat tudjunk fogni. Minden ideálisnak volt mondható a nagy melegen kívül, a víz hőmérséklete és a szélmozgás is jó volt. Egyszóval vártuk a jobb halak érkezését.

Minden nap este volt a legtöbb kapásunk. Gondolhatjátok milyen érzés az, amikor egész éjjel robotolsz, nappal meg olyan meleg van, hogy bujkáltunk a nap elől. A másik tényező, ami még nehezítette a dolgunkat a vízállás volt. A vízszint sokkal lejjebb volt a tavaszi pecánkhoz képest, amikor a csónakból kényelmesen kiléptünk a stégre, most viszont szinte fel kellet ugrani… a térdünk az tiszta seb lett a hét végére… de sebaj, kemények vagyunk és mindent kibírunk és meg is oldottunk Bazsival a dolgokat.

Az előkéről sok mindent nem tudok leírni, mivel én a már jól bevált kombi rig módszert alkalmaztam itt is. 0.55 mm Korda Boom Zsinór összekötve Korda Dark Mate fonott zsinórral. Annyit jegyeznék meg nektek, amit a múltkori írásomban is tettem, én kővel horgászok a Balatonon, így a szokásosnál hosszabb előkére van szükségem, olyan 40 cm es előkéket kötöttem most is. Horogként nem mást, mint a Krank X es 2 szériát választottam, ami ezen a túrámon is bizonyított, tökéletesen akadt minden hal szájába. A Balatonon a csali mérete és a horog mérete miatt muszáj valamivel nagyobb méretű horgot használni a jobb akadás érdekében, ezt is meg írtam előző balatoni írásomban, de most is leirtom nektek emlékeztetőül. Etetésként pedig 30 mm-es CFB indian spice fűszeres valamint egy húslisztes hallisztes ( Dracula ) bojlit hoztam magammal, amit Horváth Csabi nekem készített erre a túrámra. Horogra egy szem 30 mm- es bojli került.

Hihetetlen túra van ismét mögöttünk álmomban sem gondoltam volna, hogy ezen a túrámon megdöntöm a balatoni rekordom, ami most egy 23.4 kg-os igazi balatoni pikkelyes monstrum volt. Szeretek a Balatonon horgászni, mert sosem tudom milyen meglepetést fog tartogatni számomra. Gyönyörű táj fantasztikus halak!

Köszönöm Viserálek Balázsnak a helyszín biztosítását, Antal Balázsnak pedig a társaságát. Köszi, hogy ismét együtt horgászhattunk. Nem szaporítom tovább a szót, inkább beszéljenek a lélegzetelállító képek.

Nem utolsó sorban köszönöm Csabesz a csalikat, amik nélkül nem tudtam volna ennyi halat fogni, nem beszélve arról, hogy mindig pontosan küldöd a csalit. Le a kalappal a munkásságodért.