Zalacsány 2012.10.15. - 2012.10.18.

Minden évben tervezünk egy pár napos horgászatot idegen vizekre. Az idei évben Zalacsányra esett a választásunk.

Mivel már voltunk ezen a tavon horgászni volt információnk a vízről. Tudtuk, hogy szép eredményeket lehet elérni a tavon. Így nagy reményekkel indultunk útnak. Nem kevesebb mint 200 liter erjesztett kukoricával, 10 kg pellettel és 20 kg bojlival készültünk a 72 órás pecára.

Nyáron volt szerencsénk megtapasztalni az itteni halak evési szokásait, nem tartottuk soknak még ezt a mennyiséget sem. A korábbi peca alkalmával láttuk és tapasztaltuk, hogy rengetek nagy hal él a vízben, amik előszeretettel eszik a pellettet és kukoricát is,ezért úgy gondoltuk,hogy minden bójához fogunk majd etetni vele,természetesen bojlival egybekötve.

Megérkezésünkkor a víz tükörsima volt, örömmel ültünk hát a csónakba és indultunk megjelölni a jónak vélt helyeket..

3 bóját helyeztünk el a vízben, ahol a radar szépen mutatta a halakat. Ezeket mind megszórtuk 10 kg kukoricával, 2-3 marék pellettel és mellé 20-30 szem bojlival, alapozó etetésnek. Gyors csalizás után reggel 9 órakor már az első botokat húztuk a helyükre. 3 boton egy szem fekvő 18 mm-es RedArmy volt felrakva.

A másik 3 botra elosztva külön-külön más fajta bojlikat alkalmaztunk.
Green beast + ananász pop-up, Monsterfish + squid octopus pop-up, RedArmy + ananász pop-up.

Miután a botok a helyükre kerültek a többi cuccot kezdtük elrakni a faházba. Szinte alig végeztünk, már is jelentkezett az első érdeklődő. Bátyámnak a botja elsült. Bevágás után erős húzással jelezte a hal, nem adja magát könnyen. Kb 10 perces fárasztás után megpillantottuk a halat. Alig hittünk a szemünk mikor egy arany hasú fordult ki a vízből. Szákolás után nagy volt az öröm,elsőre egy gyönyörűséges 13,5 kg koi került a matracra.

Gyors fényképezés, mérlegelés után, hamar visszahelyeztük a halat a vízbe és már húztuk is vissza a botot. Alig telt el pár óra további 5 halat sikerült szákba terelni. Közben gyülekeztek a felhők a fejünk fölött, láttuk ezt nem ússzuk meg szárazon. Este 21:10-kor szakadó eső közepette sikerült barátomnak egy 12,7 kg tükröst fogni.
Enyhén vizesen, de örömmel tértünk vissza a házba,várva a további kapásokra. Közben beszélgettünk,ha máskor nem is ma éjszaka megjöhet a nagy mohás,az idő igazi nagyhalas volt.
Szakadó eső, viharos szél, csak a halakra várva teltek a percek. 22:30 körül járt az idő, már alvás közeli állapotban voltunk, aztán egyszer csak egy csippanás. Gyors öltözködés, rohanunk a botok felé, hatalmas sár fogadott bennünk, az amúgy füves területen. Gábor barátom bevág, viszem utána az esőruhát, lámpát, addig átvettem tőle a botot, ne ázzon el teljesen. Felkapcsoltam a nagy lámpát, óriási meglepetésemre az egyik jelölőbójánk jött felénk, szántva a vizet. Hihetetlen volt, ahogy a közel 2 kg-os súllyal a hal cipelte a bóját, mintha csak valami sneciző úszó lett volna. Nem volt más választás, csónakba ugrottunk, az eső szakadt, a szél tombolt, de menni kell. Remegő lábakkal állva a csónakban mentünk a hal után, mikor utolértük, megfogtam a bóját és elkezdtem letekerni a zsinórt róla, két kör és meg is voltam vele. A hal érezte, hogy megkönnyebbült a súlytól, egyből a mélybe indult. A bot karikába hajlott, Gábor csak tartotta, de nem akart a felszínre jönni. Küzdöttünk az időjárással, megprobáltam helyben tartani a csónakot, de a hal még messze volt a szákolástól. Eltelt még vagy 10 perc mire először megpillantottunk egy hatalmas testet. Teltek a percek és egyre közelebb kerültünk a halhoz. Aztán egyszer csak megadta magát. Szinte felkiáltottunk Sikerült.. Hatalmas volt a boldogság, láttuk a csónakban, hogy biztosan 20kg feletti lesz. Megcéloztuk a csónakkal a partot, a halat a vízben tartva vonultunk kifelé.
Különös óvatossággal a halat ráfektettük a matracra, ami majdnem lelógott róla. Szájfertőtlenítés után beleraktuk a mérlegelő zsákba. Ketten feszültünk neki a mérlegelésnek, alig hittünk a szemünk, mikor beállt a súly, 27,8 kg!!

Te jó ég, ekkora hal. Egyből gratuláltam Gábor barátomnak, új egyéni csúcs született. Ez igen!

Az éjjel további részében még volt 6 halunk, 8 és 13 kg között, amiknek szintén örültünk. Reggel összegeztük az első 24 óra történéseit. Nem kevesebb, mint 18 kapásunk volt. Látva, hogy a halak nagy többsége az egy szem 18 mm-es RedArmyra jött, felkerült további 1 botra is csalinak, így már 4 volt ilyen bojlival felcsalizva. Napközben alább hagyott eső, de a halak kapókedve kiváló maradt. 32 óra alatt már 200 kg megfogott halnál jártunk.

Folyamatosan volt kapás minden botra, meg voltunk elégedve, sikerül helyben tartani a halakat. Jöttek a szebbnél szebb fogások: 10 kg, 13 kg, 14,2 kg, 14,6 kg és a 7-9 kg-os halak.

Második esténkre picit fáradtak voltunk, de egy kis energia itallal ébren tartottuk magunk, no meg a halak is folyamatosan jelezték, nincs alvás.. :) Éjjel további szép halak kerültek matracra.52 óra horgászat után már 50 kapásnál jártunk,ami véleményünk szerint nagyon jónak mondható. A délutáni órákban sikerült egy újabb koi-t a szákba terelni, ennek a súlya 7,8 kg volt.

A nap vége felé a sok kukorica végett megjelent pár amur is az etetésen, ami így október közepe felé picit meglepett, a víz nem volt több 5-6 foknál.

Az utolsó reggel szépen lassan neki álltunk pakolni a felesleges holmikat, készülve a peca befejeztére. A halak még ekkor sem hagytak minket figyelmen kívül újabb és újabb kapások voltak. :) A horgászatot délelőtt 11 órára terveztük, hogy befejezzük. Olyan szerencsénk volt, hogy egy botot sem kellett üresen kitekernünk.
Ez is ritka. Összességében egy nagyon eredményes, sikeres, élményekben gazdag horgászaton voltunk túl a 72 órás peca alatt 61 db kapásunk volt 6 botra. 406,7 kg halat sikerült szákba terelni, ami 49 halból jött össze. Átlag súly így 8,3 kg-ra jött ki, amivel azt gondolom, elégedett lehetne bármelyik horgásztársunk. Született egy új személyes rekord. Fogtunk 2 db szép Koit és 3 db meglepetés amurt a sok ponty mellett.. Köszönjük RedArmy , köszönjük CFB.