CFB csalikkal a Bontova-i horgásztón

Az ívási idő levonulása után, úgy döntöttem, hogy lemegyek horgászni egyik kedvenc kis vizemre, a Bontova-i tóra. Jó barátaimtól kaptam 1 kg CFB Red Army-t és szintén 1 kg Birdfood bojlit. az 5-ös állásra kaptam szabad helyet 2 napra. Az idő jó, az ivásnak vége van, izgalmakkal pakolásztam az előtte lévő nap.

Másnap délután 2 fele érkeztem meg a tóra, szokásos kipakolás, és már mentem is bójázni. 2 etetést csináltam egyet 1,6 méteres vízbe, egy szigetsor elé, ami tele van nádtorzsával, ide etettem a Birdfood bojliból pár szemet. A másik helyre nem etettem semmit. A mellettem lévő bal oldali part menti bokorsor elé horgásztam Red Army golyóval, és csak a csali köré szórtam a bojliból. A szerelékeimet is ezek a helyek alapján alakítottam ki. Mivel eléggé akadós helyeken terveztem a horgászatot, 25 és 35 lb előkezsinórokat használtam. 4-es Fox Kuro S2 es, és S3-mas horgokat. 1,5 méteres Leadcore, és egy fix 110 grammos olmót. A szerlékek élesítése után a tábort kezdtem el kialakítani.

Még a sátrat se tudtam felállítani, de márt szólt a benti jelzőm. Rövid fárasztás után már matracon feküdt egy 4 kilós bőrponty.

CFB csalikkal a Bontova-i horgásztón

Visszahúztam a szereléket, és folytattam ahol abba hagytam. Sátrat állítottam, pakolásztam, előkéket, szerelékeket kötöttem. 5 óra fele iszonyatos erővel sült el a balos botom. Biztos voltam benne hogy bele ment a hal az akadóba, mert 20 centire volt a bokor elé lerakva. Csónakba ugrottam és a hal felé mentem. Érdekes módon nem az akadóba, hanem a nyílt víz irányába tört ki így 10percbe telt, míg meg tudtam meríteni. A parton a mérleg 7,5 kg ot mutatott.

CFB csalikkal a Bontova-i horgásztónNagyon erős hal volt

Sebfertőtlenítés, fényképezés után boldogan engedtem vissza a halat. Pecát ismét behúztam, és készülődtem az éjszakára. Egymást követték a kapások, nagyon megindultak a halak. Nem a legnagyobbak, de aki a kicsit nem becsüli, a nagyot nem érdemli! 2-7 kg ig jöttek sorba mind a 2 helyről. Este 9 körül egy erőteljes húzós kapásra keltem és bő 20 perc fárasztás után egy 6,5 kilós gyönyörű fehér koit fogtam dupla 18 as Birdfood golyócskákkal. Lekötöttük pontyzsákba, reggelig, egy fénykép erejéig. Az éjszaka szemmel láthatóan aktívak voltak a pocakos barátaink. Hatalmas pontyugrásokat lehetett hallani. A kapások száma is folyamatosan nőtt. Elég volt 3-4 szem, golyót a csali mellé dobni. Ezen a tavon nekem nagyon bevált a (kevés etetés, de nagy területre) és általában ezt a taktikát alkalmazom. Reggelig sok halat sikerült fogni, köztük egy csodálatos 10,3 kg os tükröst, és sok kisebb társát. Ahogy világosodott lefotóztuk a 2 letárolt halat és visszaengedtük éltető elemükbe.

CFB csalikkal a Bontova-i horgásztón

A délelőtt viszonylag csendben telt el, leszámítva pár kisebb érdeklődőt. 1 óra körül botgörbítős kapásom a Red Armyn a bokor mellett. Oda értem a hal fölé és csak azt láttam, hogy mozog a bokor, meg cikcakkba megy az ágak között a zsinórom. 4 helyen kellett elvágni és összekötni a zsinórt. 10 perc bogozás után ki tudtam szabadítani a halat! Újabb 1 perc volt, míg megmutatta magát. Akkor vettem észre, hogy egy ismerős koi van a horog végén. Elsőre meg is merítettem. Nagyon örültem a halnak, mert tudtam, hogy bőven 10 kiló felett lesz, és hát koi. Mérlegelésnél 11,23 kg -ot mutatott. 7. szer fogom meg ezt a halat. Rengeteg képet csináltunk erről a gyönyörű halról, aztán puszi és már úszott is!

Alig engedtem vissza a halat már szólt is a másik pecám. Egy 8,5 ös töves éhezett meg a Birdfood bojlira. Elkezdtek jönni a darabosabb halak az etetésemre.

5 óra fele jött egy albínó 8,5 ös töves, szintén Birdfood-ra. Élmény volt a küzdelem. Hibátlan csodaszép hal.

CFB csalikkal a Bontova-i horgásztón

Az est beérkezéséig nagyon sok halat fogtam. 9 óra körül szöszmötölős kapás, a Red Army etetésre, rámentem a halra, és 40 percig forgatta a csónakot, kezdtem remélni, hogy a tó egyik legnagyobb hala van a horgomon. Mikor feljött és megmerítettem kicsit csalódott voltam. Egy 10-12 körüli tőponty volt a szákban. A mérleg mutatója 11, 1 kg nál ált meg. Bezsákoltam fényképezésig és lefeküdtem aludni. Ez nem tartott sokáig mivel 20 percen belül kapásom volt! Egy 11 es tükröst kötöttem egy másik pontyzsákba a reggeli fényképezésig. Reggelig kisebb szüneteket leszámítva mind a 2 botom adta a szebbnél szebb halakat. Reggelre még 2 halat kötöttem le, egy 9, 7 kg os tövest és egy 10,2 es nyurgát. Pár kép az éjszakai szebb halakról.

CFB csalikkal a Bontova-i horgásztón11,1 kg töves

11-es tükrös

9,7-es tükrös

10, 2 es tőponty

Fotózás után visszaengedtem a halakat természetes élőhelyükre. Fájó szívvel, de pakolászni kezdtem. A CFB golyók jól szerepeltek, viszonylag egyformán adták a halat. Fáradtan, de örömmel indultam el haza.