VII. Szigetestó Bojlis Kupa Carp Friend Baits Győzelem

Tavaly ősszel, miután hazajött Vince barátom a Kiskorpádi tóról egy párnapos peca után, felhívott és felvettette az ötletet, hogy nevezzük be a tavaszi Szigetestó Bojlis Kupára, mert hallotta, hogy van még szabad hely. Több hónapos készülődés után eljött a várva várt nap 2013. Április 23-án hajnalban útnak indultunk Kiskorpád felé. Reggel 7óra előtt meg is érkeztünk a gyönyörű környezetben elhelyezkedő Szigetes tóra. Már több csapat a helyszínen volt, rövid üdvözlés és beszélgetés után körbesétáltuk a tavat és próbáltunk egy sorrendet összeállítani a helyekről, a sorsolást követő helyválasztáshoz.

A sorsoláskor 5-nek húztunk és társam szerencsés keze a kettesszámú poharat emelte ki a sorból. Elsőre kiválasztották a 7-es helyet, amit mi nagyon szimpatikusnak tartottunk és így az 1-es helyet választottuk. Picit kételkedtünk a mély vízben, mert kb. 2 hete kezdődött meg a víz lassú melegedése. Elfoglaltuk a horgászhelyünket, és viszonylag gyorsan kialakítottuk a táborhelyet. Elkezdtük összekészíteni a bójázáshoz és az egy megengedett csónakból való etetéshez a kellékeket és a csalikat.
CFB bojlikkal készültünk a versenyre, legfőképp Redarmy-val. 11 órától lehetett vízre menni, mi megcéloztuk a tőlünk balra húzódó töltést, 3 bóját helyeztünk el rajta, a negyediket magunkkal szembe a tó túl partjához raktuk. Nem etetettünk túl sokat csak a túlpart széléhez elhelyezett bóját szórtuk meg picit jobban tigrismogyoróval és CFB Redarmy bojlival, mivel az amur is beleszámított a versenybe és tudtuk, hogy nagy példányok is laknak a vízben. Délben kezdődött el a verseny, rövid időn belül megérkezett az első pontyunk a töltés mellől.

VII. Szigetestó Bojlis Kupa Carp Friend Baits Győzelem

Az elkövetkezendő órákban nem volt sok kapásunk és a halak nagy része is koi ponty volt, ami méretkorlátozás nélkül beleszámított a fogásba. Az esti mérlegelés után nem álltunk olyan jó helyen csak az 5.-ek voltunk 37,48 kg hallal. Az éjszaka csendesen alakult, reggel megtudtuk, hogy máshol se volt nagy fogás. A töltésen egyre jobban csökkentek a kapások, sok mindenen változtattunk a csalizás és a felkínálás terén, de sajnos nem volt nagy változás.

24 óra elteltével már a második helyen voltunk 180,9 kg-mal. Kis idő múlva már mind a három szerelésem csak ezen az egy helyen volt, folyamatosan pótoltuk a kapások után a „Mannát" J ami azt jelentette, hogy minden második maximum harmadik hal után 3-4 Spomb tigrismogyorót és 3- 4 marék CFB Redarmyt csöveztünk a bójára.

A 48. órába már sikerült átvennünk a vezetést igaz csak kb. 13 kg-mal a mögöttünk lévő csapat előtt, de az összfogásunk már elérte a 380 kg-ot. Szerencsénk volt a csendes éjszakákkal kapcsolatban, mert legalább ki tudtuk pihenni magunka a nappali sok munka után. A töltésen változatlan volt a helyzet egy-egy ponty azért beesett, de nem állt rá a hal egyik etetésre sem.

VII. Szigetestó Bojlis Kupa Carp Friend Baits Győzelem

A délutáni órákba egyszer csak a jobbos pecámon „maszatolós" kapás volt és megérkezett az első torpedó, ami 12.54 kg-ot nyomott. Az újra csalizáskor erre a botomra 16mm-es Ananászos Popup-ot tettem bízva abba, hogy általában nem járnak egyedül az amurok és talán többet is horogra lehet csalni belőlük, a verseny végéig összesen 11 db amurt tudtunk fogni, ami nem volt túl sok, de azért megnyomták az összsúlyunkat. A 72. órába már 170 kg-mal vezettünk a 2. hely előtt és az összfogásunk már elérte az 560 kg-ot.

A 96. óra után már nagyon el voltunk fáradva az addigi fogásunk elérte a 745 kg-ot az előnyünk már 305 kg-ra nőtt a 2. helyhez képest. Az etetésre szánt csalijaink már nagyon megfogyatkoztak, nem készültünk ekkora haldömpingre. A hátralévő 24 órába már csak kb. 60 kg halat sikerült fognunk.

Vasárnap délben dudaszóra ért véget a 120 órás verseny. Ezt követően összepakoltunk a táborhelyünket, minden a helyére került az autóban. Lassan az összes csapat megérkezett a kettesszámú faházhoz, ahol az eredményhirdetés történt. Ezután egy közös ebéddel vendégelte meg a Tógazda a horgászokat. Hosszú és fárasztó hét volt, ránk fér majd a pihenés.

VII. Szigetestó Bojlis Kupa Carp Friend Baits Győzelem

Köszönet Horváth Csabának a tökéletes és kiváló minőségű CFB termékekért!