Ti küldtétek - Első lépéseim!!

Szakácsként és horgászként az élet nem egyszerű. Mégis, nem véletlenül válasszuk ezeket az utakat. Felüdülés, kikapcsolódás a horgászat, valamint egy szórakoztató hobbi is egyben. Mégis megéri, mivel ehhez is mint a szakács szakmához csak a képzelet szabhat határt.

Első lépéseim!!

Épp egy ilyen két és fél napos kiruccanásra indultam párommal a Mecsek lábainál fekvő csodás tó partjára Szászvár közelében. Persze nem felkészületlenül! Egy héttel indulás elött beindult a csali gyártás, különböző horgok kötése. Engedjétek meg, hogy ezekről beszéljek elsősorban pár szót. Csabitól rendeltünk többféle bojli mixet: Smoky Fish, Full Liver, Full Amino mixeket. A Smoky Fish az én ötletem volt, tapasztalatlanságom ellenére láttam benne fantáziát! Ez egy füstölt halas mix melyet Robin reddel, fokhagyma olajjal, és frankfurti aromával ízesítettünk. Mikor a zacskót felbontottuk éreztem, hogy jól döntöttem . A két és fél napi horgászatunk alatt ezzel fogtuk a halak 70%-át . De erről majd késöbb bővebben. A full Liver mixből amino és fekete bors olajjal aroma nélkül egy „natúr" bojlit gyúrtunk. A full Amino mixhez pedig tintahal aromát és fekete bors olajat adtunk. Mindhárom bojlihoz nagy reményeket fűztünk!

A csali és a minőség ellenőr

Az előkéket combi rigként kötöttük Gardner subterfuge és Gardner Trickster zsinórok segítségével, illetve sima blowback rig-ként Kriston quicksilver zsinór használatával. A horgok pedig Korda wide gape 4es méretben, Carp'R'us gladiator LS 4es méretben illetve Gardner longshank mugga 4es méretben voltak.

Első lépéseim!!

Végre eljött az indulás napja hajnali 5kor értünk a Szászvári tó partjára, ahol erős déli szél gyenge melegfront fogadott minket, egy kicsit aggasztott mert a tó ezen részén nem kedvező ez a szélirány kapások szempontjából. A sekélyebb részt választottuk a tó legvégén, itt a víz kb 1méter mély. A tó sarkában lévő bokrok elé dobáltunk ami kb 100méterre volt. Az előkészületekkel körülbelül 8 óráig végeztünk, már állt a sátor is. Ekkor még jobban fel erősödött a déli szél. Éppen reggelizni akartunk amikor megjött az elsőkapás a smoky fishel csalizott horgomra, egy rövid fárasztás és már matracon is feküdt egy gyönyörű tőponty gyors mérlegelés 7,9kg és egy fotó után már úszhatott is vissza. Nem is rossz kezdés gondoltam magamban.

Ezek után ami történt magunk is nehezen hittük el. Szinte egész nap fárasztottunk. Négy bottal horgásztunk és előfordult, hogy három bot kint volt a vízből mondhatni nem értük utol magunkat.

Este 9 felé lehetett mikor a kapások ritkulni kezdtek. Első nap szinte az összes halat a smoky fish adta. Éjszaka kicsit meglepődtünk hiszen a nappali kapás áradat után mindössze 4 kapásunk volt.

Az egyik éjszakai látogató

Második nap a hőmérséklet 27 fok környékén alakult jóval melegebb volt az ilyenkor megszokotnál és továbra is déli szél fújt. A kapások száma kicsit csökkent az első naphoz képest de így is szépen fogtunk és szinte az összes halunk 7kg fölött volt.

Az egyik botommal átdobtam a szembe levő nádsor elé amire pár szem smoky fish bojlit csöveztük, láttunk ott pár szebb pontyot mozogni, ez mint utólag kiderült jó döntés volt. Innen csak 3 db halat fogtam de 2 db volt 10kg fölött egy pedig éppen csak alatta.

Estére és éjszakára egy gyenge hideg frontot ígértek kevés esővel. Ebben bizakodva éjszakára is vártunk pár szebb pocakost. Ami be is jött éjszaka kb óránként fogtuk a halakat.

Hajnalba egy szép 9kg-os tőponty ébresztett, lehűlt a levegő a szél északira fordult és beborult.

Első lépéseim!!

Hajnalba megjött a beígért kevés kis csapadék is. A halak is váltottak és a Full liver bojlié volt a főszerep. Reménykedtünk , hogy fogunk a túra végére egy igen szép halat, bár így sem panaszkodhattunk.

Körülbelül dél elött 11 óra lehetett amikor a jobb oldali botomat szép komótosan elhúzta valami, körülbelül 15 perc alatt sikerül part közelbe húzzam, közbe 15-20 méteres kirohanásokkal hozta tuttunkra, hogy ő bizony nem adja könnyen magát amikor naggyából 10 méterre volt a parttól hirtelen megfordult és elemi erővel elkezdte ismét vissza húzni a zsinórt, ekkor a kabátom úja bele akadt a dob és a felkapókar közé és egy pillanatra megakadt a zsinór és ez pont elég volt ahoz, hogy kiakadjon a hal szájából a horog. Nagyon szomorú voltam, hogy ez a halam elment de nincs mit tenni horgászni kell tovább. Nem sokkal késöbb fogtam egy 12.5kg-os tükröst „kárpótlásul".

Az utolsó tükrös

Első lépéseim!!

Délután 1óra körül lehett az idő amikor páromnak szintén egy folyamatos húzós kapása volt, neki pedig egy kemény 20 perces fárasztás után egyszerűen kiakadt a szájából a horog, ott álltunk egymás mellett és azon gondolkodtunk hogy miért pont ez a két halunk ment el. De hát mindennek meg van az oka és nem foghatunk meg minden halat ez a szép a horgászatban!

Összegezve a horgászatot a legnagyobb halam 12.5kg volt, átlagossan 9-10kg körüli halakat fogtunk. Többségében a Smoky fishre haraptak, a fűszeres jött be nekik a melegben, a hidegfront után a full liver és a full amino aratott. Mind egyik bojlihoz csináltunk pasztát amit végig használtunk is a túra alatt.

Köszönöm, hogy elolvasták a cikkemet, remélem kezdőként is sikerült pár jó tanáccsal szolgálnom ehhez az élményekkel teli hobbihoz a tapasztaltabb horgásztársaknak. Köszönöm Csabinak a remek mixeket, ajándékokat és páromnak a sok segítséget. Kívánom mindenkinek, hogy görbüljön!!