Francia pontyok nyomában!

A munkámból kifolyólag nagyon sok Francia városban megfordultam már, így a szürke munkával töltött hétköznapokat, próbálom egy kicsit színesebbé tenni a hétvégi horgászatokkal!

Legutóbb választott helyszínem Montpellier mellett található Vidourle folyó volt, sajna itt nem jártam szerencsével, egy pár dévérkeszegen kívül nem sikerült eredményt felmutatni!

A sors úgy hozta, hogy idő előtt elkerültünk Montpellierből, más városba, mivel a munka az első, így nem volt mit tenni, „ gondoltam magamba új hely, új tavak, új kihívások" máshol próbálok szerencsét!

Bourge en Bresse mellé költöztünk egy kis faluba, elfoglaltunk a szálásunkat, kipakoltunk és kimentem a legközelebbi horgászboltba, hogy kérjek egy kis tájékoztatást az itt található vizekről!

Megkaptam a katalógust, ami az engedélyhez tartozó tavakat tartalmazta, rögtön tátva maradt a szám mikor megláttam mennyi tó közül, választhatok, jobbnál jobb tavak 2Ha-tól egészen több száz hektárosig! Hihetetlen gondoltam is magamba maga a paradicsom!

Próbáltam a lakhelyemhez közel keresni egy tavat, amit meg is találtam mindössze 7 km a lakástól! Azonnal kocsiba is ugrottam, felderítettem a környéket, egy pár szem bojlival és egy csúzlival a kezembe!

Gondoltam ha már kint vagyok etetek is egy kicsit! Mikor kiértem a tóra hát, hogy is mondjam csak percekig ültem a parton, és csodáltam a természetet! Hihetetlen látvány tárult elém, az állatok élő világa, a természet csodája egyszerűen megbabonázza az embert!

Francia pontyok nyomában!

Ki is választottam egy helyet, előző horgászatok tapasztalataiból kiindulva, azokon a tavakon ahol kisebb nagyobb szigetek találhatók mindig jó haltartó helyek!

A partról kb 70 m-re volt egy kisebb sziget, ez még pont az a határ, amit a csúzlival meg tudok etetni!

Sajnos az első horgászatom alkalmával pont a halak násza fogadott így nem jártam szerencsével! Itt Franciaországba nincs tilalom a pontyra egész évben, horgászható!

A következő hétvégén pont a húsvét hétvége volt, 3 nap horgászat, nagyon vártam, hogy vajon mit is rejthet a tó! Pont egy hidegfront vonult át a térségen, ami 8-10 fokkal lehűtötte a levegőt, így abba maradt az ívás, ez nagyon jó előjel volt a hétvégi horgászatot nézve!

Ez a tó sajnos a 2 kategóriába van sorolva így az éjszakai horgászat nem engedélyezett, de viszont 4 bottal horgászhatok!

4 különböző csalival kezdtem a horgászatot 2 bottal csak pop up csalikat,a másik 2 bottal meg a jól bevált Red Liver, és a Black Jack bojlit tettem fel!

Az első kapásra egészen délutánig kellett várni, egy gyönyörű szép tükrösnek tetszett meg a CFB ananász pop up!

Francia pontyok nyomában!

Gyors fotózás ,gyönyörködés, és mehetett is vissza élőhelyére, egy pár szem bojlit gyorsan becsúzliztam a sziget elé, gondoltam, esetleg ha bandában érkeztek a pontyok hátha maradásra tudom őket bírni!

Így is lett, egy bő félóra múlva elfüstölt a másik botom is, ami szintén CFB ananász pop-up bojlival volt csalizva! A bevágásnál rögtön éreztem, hogy az előzőhöz képest jobb hallal van dolgom! Egy jó 5 perc után mutatta meg magát a hal, rögtön láttam, hogy egy gyönyörű tükrössel van dolgom. Mikor sikerült megszákolni nagyon boldog voltam, hogy szinte 1 órán belül két gyönyörű halat sikerült kivarázsolnom a vízből!

Örömöm határtalan volt, nagyon jól indult a hétvégi horgászat, két szép halat fogtam egy egyesületi vízből amiről semmi információm nem volt! A mai nap már több halat nem tartogatott számomra, de így is nyugodt szívvel pakoltam össze, és mentem haza!

A másnap hajnal újra a vízparton talált, ismét ámulatba ejtett a táj szépsége, nem tudtam betelni vele!

Francia pontyok nyomában!

Sajnos a mai nap nem tudtam kapást elérni, így a tó körbejárásával, és megfigyelésével telt az idő! Próbáltam megfejteni a vizet vajon merre is tartózkodhatnak a pontyok, kisebb, nagyobb fordulásokat, ugrásokat láttam a másik szigetnél, így úgy döntöttem másnap ott próbálok szerencsét!

A mai nap is két bottal pop up csalikat, és a jól bevált kedvenceimet erőltettem!

Két bottal az etetést horgásztam, a másik két bottal afféle kereső horgászatot folytattam!

Olyan dél körül lehetet az egyik botomon egy csippanásra lettem figyelmes, ami egy pillanat múlva át is ment húzós kapásba! CFB pop-up barack tetszett meg az ismeretlen ellenfelemnek! De a tó lakója jobban ismerte a vizet, mint én, és egy menedéket jelentő akadóba ment! Sajnos nem sikerült kiszabadítani az akadóból, így keserű szájízzel vettem tudomásul, hogy ez a hal már nem fog a fényképezőgépem elé állni! :D

Gondoltam magamba, sebaj majd legközelebb, még újra sem szereltem a botomat, az egyik kereső botomat húzta iszonyat erővel ismeretlen ellenfelem! A Red Liver tetszett meg neki, bevágás és egyszer csak elkönnyebbült a szerelés, na gondoltam is magamba ez sem az én napom! Kitekertem a szerelést és láttam, hogy valami elvágta az előkémet, hát ez van, ilyen a horgászat!

Francia pontyok nyomában!

Ahogy körbe jártam előző nap a tavat, eléggé lent volt a víz szint, és hatalmas kagylókat, meg vízben maradt gyökereket láttam, gondolom ezek lehetnek a víz alatt is, amik tovább nehezítik a horgászatot!

Szomorkodásra nincs okom, 4 kapást sikerült elérnem egy ismeretlen vízen, amiből két halat sikerült is matracra fektetnem! Úgy érzem a következő horgászatok ettől csak jobbak, lehetnek majd!