Hegyek között, Óriásokkal

Mindig érdekeltek az eldugott kis vizek vagy akár az öreg pontyokat rejtegető víztározók. Folyamatosan kutatom a mai napig ezeket a kincseket és minden évben kipróbálok egy - egy felkutatott vízterületet hol több hol kevesebb sikerrel horgászom. Igazi kihívást jelent hogy rövid pár napos horgászat alatt kell megfejteni a tó és a halak titkát és sikerrel fejezni be a horgászatot.

Egy ilyen horgászatra fel kell készülni mert külhonban távol a civilizációtól nem lehet kiugrani csak úgy egy horgászboltba vagy felhívni egy ismerőst hogy segítsen már ki egy két dologgal. A több hónapos előre tervezés is elég sok problémákba szokott ütközni mert nem mindig úgy sülnek el a dolgok ahogy az ember eltervezte. Mivel elég magasan fekszik a kiszemelt vízterület ezért április végére terveztem a horgászatot hátha már javában készülnek a halak az ivásra és talán táplálkozó kedvükben lesznek. Az időjárás előrejelzés nem sok jóval kecsegtetett eső ameddig a szem ellát....

Érintetlen tavacska

A hajnali indulás és a több mint 5 órás autóút elég sokat kivett belőlünk , reggel kilenc órára értünk a tóhoz. Megérkezésünkkor látszott a tájon hogy éjjel eső volt és tiszta sár volt minden, borús felhős idő fogadott és szemmel láthatóan lógott az eső lába.

Feszített víztükör

Sikerült szárazon sátrat állítani és végre minden a helyére került. Ezután jött az előttünk levő vízterület feltérképezése. Rengeteg víz fölé nyúló fa jellemezte a partot amihez rengeteg reményt fűztünk.

Ígéretes hely ami nem adott halat

A helyiek elmondása szerint szinte mindig az összes halat a fák alól fogják ahol 1.4m – 1.8m vízmélység van. Ezeken a részeken látszott hogy jár a hal mert kőkemény volt a talaj. Két botot gondolkodás nélkül a fák lombkoronája alá raktam egyet pedig a mélyvízbe ahol 3.5m mély víz volt és 10 cm iszap. Radarozáskor a víz felszín hőmérséklete 17C körül volt . Csalinak mindhárom botra balanszírozott csalit raktam, Fulliver – squid & octopus aromával elkészítve, Redarmy – Frankfurti aromával és Redlivert – Secret agent aromával legyúrva.

Minden a helyén
Emberi kéznek nyoma sincsen
Teltek múltak az órák csendben

Már késő délután járt mikor Karesz egyik part melletti botján erős húzós kapás jelentkezett, kis bedőlt bokor mellől húzta el valami a Redlivert , csónakba ugrás után láttuk hogy beugrott a bokorba a hal és benne áll. Nem akart őkelme kijönni semerre hogy a bokor bármelyik oldalán fel tudnánk kampózni a zsinórt és sérülésmentesen megfogni a halat. Óvatosan Karesz benyúlt a puha ágak közé és pontyunk mint egy jó kiskutya hagyta magát kihúzni a rejtekhelyéről. Miután észrevette hogy valami nincsen rendben párszor megforgatta a csónakot és a szákban kötött ki.

Karesz első hala , 15Kg

Eljött az este, a botokat nem bántottuk nem akartuk feleslegesen zavarni a halakat, nem tudtuk hogy mennyi és milyen a halállomány illetve mennyire kitanultak és ravaszak a halak a tóban. Sötétedés után eleredt az eső illetve ömleni kezdett, szép kilátások mondhatom. A büfésátrunk alatt folyt a tóba a víz a domboldalról és egy perc alatt az összes bojlim vizes lett nem kis bosszúságot okozva ezzel. Fárasztó nap után nyugovóra tértünk és hallgattuk hogyan kopog az eső a sátor tetején. Hajnalban ejtős kapásra ébredtem a bothoz érve láttam hogy a halam nagyon közel van és a Full liver – Squid tetszett meg neki, bevágást követően egyből kontaktom volt a hallal. Szép lassan komótosan jött a part felé semmi nem indokolta hogy érte menjünk csónakkal. A stég előtt fordult még egy párat és már a szákban pihegett a pikkelyes. A matracra téve láttam hogy fura alakú ikrával teli ponttyal van dolgom ami abszolút nem volt fotogén a gnóm alakja miatt.

Kerek 17Kg-os majd kidurranó gömböc
Hegyek között, Óriásokkal
Látszik a nem mindennapi forma
Hibátlan és egészséges
Full Liver - Squid & Octopus + White popup
Reggeli csendélet eső után
Nyitott szemmel járunk
Gyönyörködünk a természetben
Hegyek között, Óriásokkal
Sejtelmesnek tűnik, de kétségeim támadtak.

A reggeli kávé mellett át kellett értékelnem a dolgokat és arra az elhatározásra jutottam hogy a front behűtötte a vizet ami most 15 C fokos volt reggel mind két parti bójámat berakom mély vízbe és megpróbálom csalijaim méretét csökkenteni és atraktívabbá tenni. Egy nap után kiderült hogy a halak óvatosan táplálkoznak és bizony behúzódtak a mélyebb vízbe. 2.5 és 3 méteres vizekbe helyeztem át mind a két bóját és a további etetést és behúzást már kishajóval csináltam.

Magic boat munkában.

Dumbell alakú Redlivert felpasztáztam körülbelül 20mm-re és a popupot elhagytam mellőle. Pasztának az új Amino Liver pasztát használtam ami gyors oldódásának köszönhetően már 15C fokos vízben is 2 óra alatt teljesen ledobja magát a bojliról és egy vonzó kis felhőt képez a csalink körül.

CFB Redliver - Amino Liver paszta

Csali készen a bevetésre!

Két három óra múlva ismerős kis buborékok és burványok jelentek meg a bójám körül, ezt már bíztató jelnek vettem hogy már van érdeklődés az etetésem iránt.

Hegyek között, Óriásokkal
Ez a látvány minden pontyhorgászt felvillanyoz!

A kapás nem is maradt el és dél körül lassú de húzós kapással jelentkezett pikkelyes barátunk, bevágás pillanatában már nyitni is kellett a féket mert valaki elemi erővel védekezett. Csónakba szállás után mentünk sebesen a hal felé és amit fölé értünk megkezdődött a csónakpörgetés. A hal komótosan vízközt járt és jelét sem adta hogy fel akar jönni levegőzni. Pár perc múlva sikerült megtörni erejét és már a hálónkban lubickolt. A hálóba nézés után sejtettek hogy közel van a 20 kg hoz netán át is lépte a hal.

19.60 Kg-os nyurgaponty

Mérlegelésnél 19.60Kgot mértünk és egyáltalán nem aggasztott hogy nem érte el a 20 kilót a hal súlya , a hal szépsége kárpótolt mindenért!

Másik oldala
Nem mindennapi piros uszonyok!
Barátságban a halakkal... C&R

A horgászat felénél járunk és kevés kapással de annál gyönyörűbb halakat sikerült fognunk.... Karesznak délutáni szieszta közben elfüstölt a mélyvízi botja és vadul húzta a ponty a damilt az orsóról, kis kétszemélyes csónakkal hamar utolértük és pillanatok alatt a szákban pihent bajszos barátunk.

18kg-os Fekete tükrös

Sötétedés után hajnal három körül folyamatos húzós kapás vert ki a hálózsák melegéből, a tettes pedig egy 16.90Kg-os tükörponty volt szintén pasztás Redliverrel..

16.90kg kerek tükörponty.

Pirkadati kapás megint nem maradt el, úgy látszik ez a kedvenc időszakuk a táplálkozásra a tettes egy kis sodrófa nyurga volt és a Redlivernek nem tudott ellenállni.

14.10Kg sodrófa

Sajnos megint ideért a front és az eső ami természetesen lehűléssel járt , majdnem az egész napot a büfésátorban töltöttük és az idő rányomta a pecsétjét a halak táplálkozására is! Egész nap egy pittyet nem tudtunk kicsikarni, tudtuk hogy a csalik jó helyen vannak ezért az esti újra csalizás elmaradt. Estére teljesen kitisztult az ég és a csillagok ragyogtak ránk, szokatlanul 11 óra felé megvolt az első kapásom egy 8kg ponty személyében, fényképezés nélkül vissza eresztettem a vízbe. Hajnal kettő körül folyamatos húzós kapás ébresztett de bevágás után pár másodperccel kiakadt a horog a hal szájából. Folytattuk a pihenés és arra gondoltunk hogy még maradnánk pár napot ezen a csodálatos helyen. Pirkadatkor megérkezett a szokásos kapás, szokatlanul lassan közelített felém a halacska , néha féket kérve nehezítette a fárasztást a stégről. Már rövidpórázon is hatalmas búrványokat csinált a stég előtt és nem könnyítette meg a szákolás folyamatát. Matracra terítve csodáltuk a hatalmas tükörpontyot és gyorsan megkezdtük a fényképezést és a mérlegelést hogy mihamarabb visszakerüljön éltető elemébe. Már pirkadt de még kellett használnunk a fejlámpánkat az utolsó reggelen. A digitális mérleg 20.40Kg-ot mutatott, hihetetlen hogy pár órával az indulás előtt még ilyen halakat ajándékoz a tó.

Hajnali meglepetés
20.40Kg-os szépség!
A tökéletes hal, héttér és kép....

Kíméletes visszaengedés után az álom teljesen kiment a szememből ezért kávéfőzéshez láttam és gyönyörködtem a ködös reggelben és élveztem a természet csendjét. Vissza sem húztam a botomat mert hamarosan el kell kezdeni pakolásznunk és már nem láttam értelmét háborgatni a vizet. Alig egy óra telt el hogy a túra halát megfogjam a jobbos Fulliver – Squiddel csalizott botomon kapás van, pár pillanat alatt máris kontakt volt a hallal és úgy éreztem hogy bizony menni kell a halért. Nemsokára már a tó közepén voltunk és halacskánk húzta is a csónakot rendesen. Percek alatt felőrölte botom a hal erejét és pihegve engedte magát megszákolni. Darabos halnak tűnt a szákban , matracra téve csak álltunk meredten fölötte. Mérlegelésnél kereken 20kg ot nyomott a hal súlya!

20kg

Látszott a halon hogy pár kilo ikra van a testében és majd kicsattan az egészségtől,napok vagy hetek kérdése hogy elkezdődjön az ívás amit az itteni halak már nagyon várnak.

2014-ben fogott legszebb halam.

Kis pocakos pikkelyesről pár jól sikerült képpel búcsút vettem. Hasonló dolog még nem történt velem és ezért is szép a horgászat hogy egy óra leforgása alatt két darab 20kg körüli halat fogjak. Természetesen ehhez sok befolyásoló tényezőnek kell klappolnia de egy valamiben sosem hibázunk a kiváló minőségű csaliban ami nélkül ez nem sikerülhetett volna! Fájó szívvel búcsúzúnk kis tavacskánktól és remélem még egyszer visszatérünk erre a gyöngyszemre. Nem csak a jól bejáratott felkapott vizeken lehet szép eredményeket elérni! Ne féljünk új helyeket felkutatni és kipróbálni, sokszor a siker nem marad el!