Horgászok küldték : Pölöske és a C.F.B.

Mi is a közös ebben a két dologban? Számomra egy nagyon szép tó, egy nagyon jó csali és egy örök élmény!

2014. évben egy új gyártó által gyártott bojli és alapmix kipróbálását terveztem. Több oldalt is lapozgatva az interneten egy Magyar termékre lettem figyelmes melyről még sosem hallottam, de a fórumozók dicsérik fogósságát, állagát, a bojlimixek egyszerű kezelhetőségét. Norbert barátommal felbuzdulva a dolgon felesben be is szereztünk egy 20 kg-os szezonkezdeti akciós csomagot 3-3 féle ízesítésben.

Jómagam a deep sea wold, smoky fish és full liver bojlikat választottam. Amikor a csomag megérkezett (február) nagy meglepetésünkre további ajándékok is lapultak a dobozban. Két doboz pop-uput kaptunk ajándékba. (Ananász, barack)

Hamarjában le is gyúrtuk a golyókat:

-1kg deep sea world főzött 16mm-es
-1kg deep sea world főzött 20mm-es
-1kg full liver főzött 16mm-es
-1kg full liver főzött 20mm-es
Valamint 2X2 kg 20 mm-es oldódó golyók is készültek ebben az ízben.

Sóban elrakva vártam, hogy kipróbálhassam őket.

2013 őszén keresgettem egy olyan helyet is ahol igazi vadvízi halak élnek, vadvízen, akadókkal tarkított helyen. Itt leltem rá a Pölöskei horgásztóra. Csábított a víz, a terület ezért még 2013 őszén le is foglaltam a 3-as faházas helyet.

Próbáltam további információkat is beszerezni. Antal Balázzsal felvettem a kapcsolatot, aki így ismeretlenül is tökéletes és pontos információkkal látott el a tóról a csalizásról és, hogy mit érdemes meghorgászni.

2014-06.03- án érkeztünk meg a tóra ahol egy kellemes szállás és egy nagyon vadregényesnek tűnő tó fogadott minket.

Halradarral és tapogató rúd segítségével 3 etetett helyet szemeltem ki magunknak.

Pölöske és a C.F.B.

A két oldalsó etetésem medertörésen volt. A harmadik (2. kép közepe) mint utólag kiderült egy hatalmas „erdő" közepén lévő 1 négyzetméteres tisztás volt, ahová a hely erők sem horgásznak , mert onnan nagyon nem lehet halacskát kivenni.

Az első napom helykereséssel tapogattáassal, radarozással telt el. Sötétedés környékére sikeredett minden csalit a megfelelő helyre betenni ,gazdagon megetetni a környéket.

Etetésre főtt magok (kender, búza, kukorica, tigrismogyoró) keverékét használtam mindkét helyemre. Az egyik etetésemre a magok mellé törve 20mm-es C.F.B Full Liver bojlit, oldodó Full Liverret szórtam. A másikra a magok mellé Deep Sea Wold golyókat hintettem mint törve, oldódóként és egészben egyaránt. csalizni egy szem 20-as full livet és 1 szem 20- Deep Sea Wold golyókat haszáltam.
Az éjszakánk csendesen telt, se egy kapás se egy csippanás, de jól is esett a pihenés a kimerítő utazás és a helykeresés után.

Második napom reggelén már a kora hajnali órákban fenn voltam és kémleltem a vizet. Sok-sok halmozgást , ugrást láttam mindhárom kiszemelt területen, de kapásig még nem jutottam.
A délelőtt várakozással és gondolkodással telt el. hogy miért nincs kapásom. Valamint ismét megettettem mindhárom területet. Kora délután gondoltam egy hegyeset és a régebbi tapasztalataimból kiindúlva csalit cseréltem. lecseréltem a 20-as full liver egy szem C.F.B ananászos pop upra, de úgy, hogy azt megfaragtam, hogy a horog éppen csak érintőlegesen érje a mederfeneket.

Estig sikerült is fognom vele egy olyan 1kg környéki dévérkeszeget. Éreztem, hogy ez a csali már közelebb áll ahhoz az ízvilághoz ami a halak kapókedvét előhozza, de egyenlőra a másik botomat hagytam, mert bíztam a csaliban. este hét óra környékén azonban megszólalt a jelzőm, és valami elemi erővel elkezdte a dobomról lehúzni a zsinórt a hal. Ismét az ananászos pop up remekelt.

Pölöske és a C.F.B.

Egy szép 5 kg környéki tőponyt pihegett a pontymatracon. Gyors fertőtlenítés és vissza éltető elemébe. Édesapám sem volt rest ő is váltott csalit de ő nem az ananászossal , hanem a barackos pop uppal próbálkozott hasonlóan megfaragva.

Tudtuk már, valószínű az édes csali a nyerő választás.
Ez éjszakai órákra ismét minden lecsendesedett, de már egy-egy csippanás jelezte, hogy az éjszakai halak is egyre inkább ellátogatnak az etetésünkre.

A harnadik nap hajnala már mozgalmasabbra sikeredett. Az „erdőben" lévő csalim is elfüstölt. Gyors csónakba szállás, kampózás, kötés, kanpózás, de a halacska nem várt meg. A halőr éppen amikor kiértem a csónakkal járte reggeli körútját és látta a szenvedésemet amit a csónakból hajtottam végre, és jószándékúan közölte, hogy onnan csak úgy tudok kivenni halt ,ha csónakból horgászom és ott ülök felette.

Ezen megfontolásból az „erdős „ rész horgászatát feladtam és s medertörésekre koncntráltam. A tavi csónakázásom alatt ismét aktív és folyamatos halmozgást figyeltem meg az etetéseken és környékükön.

Az „erdős" részről felszabadult botomat az egyik medertörés közelébe tettem le , de ott olyan 20 cm-es fehér iszap borította az aljzatot. Két órát sem volt bennt és egy nagyon jó kis elhúzós kapással jelentkezett a következő hal.Nem tartozott a tórekord pontyok közé, de élménynek nem volt utolsó. A kora délután ismét etetéssel ebéd főzéssel telt, de épesapám ismét egy szép halat akasztott a barackos pop uppal.

Pölöske és a C.F.B.

A kellemes vacsora és a forró kávé utá egy nagy meglepetés ért engem. Egy apró csippnás után egy elemi erővel meginduló nyeletőfékre és egy folyamatosan ordító kapásjelzőre figyeltem fel. A bot határozott felemelése után mintha misem történt volna egy hatalmas ugrással kiugrott a vízből egy hal és a fékem megállás nélkül kerregett tovább.

Gyorsan csónakba pattanva elkezdtem utólérni a halat ami még nem adta fel a harcot és a csónakkal együtt próbált meg bevinni az akadóba engem is. Szerencsére én nyertem meg a csatát és egy csodálatos 15.90 kg os hallal ájándékozott meg a tó.

Így telt el néhány emlékezetes nap Pölöskén.