Horgászok küldték : Hétvége a széki tavon

Széki tóra érkeztünk párommal egy nyár eleji hétvégére horgászni.Erősen szeles, hűvös időt fogtunk ki, ezért a nagy szél és hullámok miatt elhalasztottam a bójázást.

Hétvége a széki tavon

Kiskacsákat nem zavarta az erősödő hullámzás.

A két szektorbójához helyeztem el végszerelékeimet.
Egyiken főzött 24mm-es Red Armyt kínáltam fel pop-uppal hóemberként, hozzá etetésnek 2 marék bojlival, a másik botra viszont a gyorsabb eredmény reményében Red Army oldódó bojlit tettem, amire bojlit és magmixet etettem.

Az oldódó golyó beváltotta a hozzá fűzött reményeket, mozgalmas nappalok következtek.

Hétvége a széki tavon

Pontyokat és amurokat sikerült fognunk kisebb egyed súllyal

Kisebb amurok gyorsan rátaláltak a csalikra.

A nagy kedvencem a Red Army főzött változata most nem kellett a halaknak, hiába a kereső pecának, lebegtetésnek és egyéb variálásnak, nem hozott eredményt.

Előkerestem a tavaszról maradt májjal gyúrt és sóban tartósított Full Liver bojlit és 2 darabot tettem a hajszálra, majd ahol a (kedvencem) nem hozott eredményt, a jobb oldali szektorbójához helyeztem el 2 marék bojlit rászórva.

Szerencsés váltás volt, másnap reggel húzós kapás, majd fél órás fárasztás után egy igen termetes ponty fordult le a horgomról sajnos, miután megmutatta magát.. de legalább volt rá nagyobb érdeklődő úgy, hogy a kisebbek nem piszkálták.

Hétvége a széki tavon

Nappal folyamatosan fárasztottuk hol én hol kedvesem Reni fogta a halakat.Szép amurok és pontyok egymást váltották a fényképezőgép előtt.

Nem óriási halak de igazán élménydús napot biztosítottak nekünk.
Reni első amurja melyet még követett jó pár
Hétvége a széki tavon
Kisebb nagyobb pontyok váltogatták egymást amikor amurok mellett a csalihoz értek
Újabb amur Reninek
majd én próbáltam kontrázni egy kisebb amurra.
és egy tükrössel

majd Reninek jött egy tükrös

nem sokkal ezt követte egy amur
Majd újra egy tükrös

Nekem ezen a délutánon több dolgom volt a fényképezőgép mögött mint előtte de igazán öröm volt látni párom milyen szépen fogja sorba a halakat.

Reni utolsó amurja aznap délután.

Késő este újra Full Liver bojlit tettem fel bízva majd meghozza a nagyobb halat ,majd pár óra múlva a szerelékre húzós kapásra emeltem be, majd az elakadt szerelék miatt csónakból folytattam a fárasztást. Sikeres merítés után jött a döbbenet, a hal szájában ott volt még egy horog, a még le nem ázott bojlival, kb. 30m monofil főzsinór egy hatalmas gubanccal a végén, ami miatt az inline ólom nem tudott lemaradni.

Hétvége a széki tavon
Megszabadítottam a szereléktől és 1-2 fénykép után útjára is engedtem.

Reggel még egy ponty csábult el a májas bojlira.

Így ért véget a túránk, mozgalmas horgászat volt.

Hétvége a széki tavon
Szép emlékekkel búcsúztunk a széki tótól.

Itt (is) bebizonyosodott, hogy nem mindig az eddig bevált a "tuti", néha változtatni kell..

Az oldódó Red Army bojli igazán élménydús horgászatot biztosított számunkra mely darabszámban mindent felülmúlt de méretben mint ahogy már tavaly is sokszor bizonyított számunkra a Full Liver-t nem szabad elfelejteni, kevesebb kapás de nagyobb egyedsúlyt adott ismét.