Az új csalik tesztelése és rekordok születése!

Ezt a túránkat egy olyan tóra terveztük, amiről csak eddig hallottunk de még sohasem láttunk. 1963-ban építették a tavat völgyzárógátas megoldással. Vízét, a Rovátkai patak táplálja. a tó vízterülete 6,5 ha. Vízmélység, 2-4,5m.Azzal a céllal kerestük fel ez a tavat,hogy teszteljük próbáljuk az új és talán jövőbeni CFB termékeket.

Megérkezésünk után némi kutató munkával ,sajnos rá kellett ébredni .hogy eme víz igen gazdag törpe harcsa állománnyal rendelkezik, mely borzasztóan meg keseríti a horgászatot

Szerencsére az etető anyag mellett hoztunk elegendő magot, mely tigrismogyorót és kukoricát tartalmazott és nem nagyon ette fel a falánk törpeharcsa had.

Mellettünk lévő Szlovák horgásztársunk fel ajánlott egy olyan anyagot én még nem találkoztam ilyennel hasonló, mint a pva halló de nem oldja a víz, és rá zsugorodik a golyóra a Törpe csipkedi de nem tud jelentős kárt tenni benne. Köszönet érte ez úton is.

Így már meg lehetett kezdeni a csalik tesztelését melyek a következő ízeket képviselték:

Az új csalik tesztelése és Rekordok születése!

A sárga színű bojli melynek neve Natur Sour  / természetes erjedt-savanyú/ ,  savanyított ízű hasonló, mint a büdös áztatott erjesztett savanyú kukorica. Sok horgász megtapasztalta azt már , hogy szinte semmilyen csalival nem tudunk halat fogni csak áztatott erjesztett magvakkal.

Piros  bojli  a Red Cell , mely számomra  első szaglásra egy krémes  frankfurtis  jellegzetes  büdös jellegű ,amire igen jól reagáltak a pontyok.

A zöld pedig egy teljesen  algás kagylós bojli melyet aroma nélkül

Az új csalik tesztelése és Rekordok születése!

csak kizárólag természetes kivonatokkal  /kagyló, alga, halfehérje / készített Csaba a számomra ez a Green Sea (zöld tenger)

Ezt mind a két cél csoport az amur és a ponty is kedvelte.

Az alapozó etetést csak tigrismogyoró és erjesztett kukoricával hoztuk létre, mert sajnos nagyon törpeharcsás volt a víz ezzel az etetéssel nem sok mindent tudott kezdeni ez a törpe csipet csapat. Bojlit csak keveset etettünk kicsit nagyobb területre.

Az első nap már jó látható volt .hogy a Natur Sour - natúr erjesztett savanyított- bojlit  nagyon kedveli az amur

Az új csalik tesztelése és Rekordok születése!

az első nap már a büdös etetésről volt 12-db kapásunk, de sajnos csak 2-db amurt tudtunk a szákba terelni, mint ki derült azért mert rossz volt a horog méret választás.

Sok volt a hal vesztés pedig a tó remek amur állománnyal rendelkezik számos nagy testű példány van jelen a tóban.

A pontyoknak más etetést szántunk édes tigrismogyoró volt az etetés minimális RED CELL  „piros" bojlit szórtunk nekik ami igen jól működött.

Ez idő alatt a Red Cell  bojli nagyon jól dolgozott számtalan kicsi pontyot sikerült a szákba terelni

Az új csalik tesztelése és Rekordok születése!

majd megérkeztek a darabosabbak ,,a dupla"  Red Cell nagy testű pontyok kedvence volt.

Az új csalik tesztelése és Rekordok születése!                                                                           Gyönyörű tövest 2szem 20mm-es  CFB RED CELL bojlival fogtam  melynek nagyon örültem.

Ezen a túrán sikerült 2-db igen szép egészséges pontyot fognom mellyel egy nap alatt
Sikerült meg dönteni 2x-is a saját egyéni pontrekordomat.

Az első egy igen szép fehérfarkú ponty volt melynek a súlya 18.65 kg

Az új csalik tesztelése és Rekordok születése!

Nagyon szép kövér töves volt

melyet a törpék közül sikerült kifognom a RED CELL bojlival.

Fotózás után azonnal visszaengedtem a gyönyörű tövest

Az új csalik tesztelése és Rekordok születése!

pár pillanat után úszott is már tovább.

Nagy örömöm nem tartott sokáig, mert eme szépség után alig 3-óra telt el és meg érkezett a gőzős erejű kapás a Green Sea / Zöld tenger/ bojlira. Orsóm csak füstölt ahogy a hal húzta a zsinórt a dobról. Akkor még nem tudtam a hal méreteit de, mint később ki derült egy újabb egyéni rekordot  üdvözöltem benne.

A heves kapás után egy igen nehéz fáradságos fárasztás következett.

Szinte vontatta magát végig/ mint ha egy hatalmas hajó  lett volna/és mikor a parthoz közeledett 15-20 méterre olyan hevesen tért vissza a mélybe nem igazán hagyott nekem lehetőséget.

Nem tudtam mást tenni mint várni és óvatosan loptam a zsinórt vissza mikor kicsit megpihenve kifele közeledett.

Kezem lábam már zsibogott a fáradságtól ,  de a kitartó fárasztás meg hozta a gyümölcsét  és édesapám megszákolta a gyönyörű tövest.

Horgot eltávolítottuk a hal szájából mely tökéletesen ült az erős szájban.Gyorsan édesapám leöntötte a halat addig én lefertőtlenítettem a horog ütötte sebet majd mérlegelés következett és ekkor tudatosodott bennem ez az új rekordom....

Az új csalik tesztelése és Rekordok születése!

Kezembe tarthattam az új egyéni rekordomat mely   19.14kg ot nyomott CFB GREEN SEA bojlira érkezett.

Hatalmas élmény volt számomra ilyen gyönyörű halakat fogni és most is az öröm tölt el mikor megfogtam ahányszor csak rágondolok.

Visszagondolva a rövid horgászatra nagyon jól éreztem magam ismét sikerült szép halakat fogni és minden álmomat felülmúló halakat is fogni. Csalik ezen a horgászaton számomra megmutatták , hogyan is használhatom őket eredményesen a jövőben.

A Natur Sour nagyon jó amuros csali ebben biztos vagyok de pontyok is szívesen fogyasztották amikor az amuroktól odafértek a csali köré.

Red Cell számomra talán a kedvenc , sok halat és pár igazán darabos halat is adott a törpék közül. Sajnalatos módon sok halvesztésem volt és belegondolni is "rossz" mi lett volna ha nem vesztek ennyit.

Green Sea. Megmondom őszintén én mindig azt hallottam , hogy a kagylós büdös bojlik iszonyatosan büdösek , szinte elviselhetetlen   illattal  rendelkeznek és az a tuti. A Green Sea biztosan nem ebbe a kategóriába tartozik már ami az extrém büdös illatot illeti.Kellemesen érdekes egyedi büdös illat jellemzi amivel én eddig sehol nem találkoztam. De mint sokan mondani szokták a puding próbája az evés és legfontosabb volt számomra , hogy egy gyönyörű 19,14kg os tövest fogtam vele a pár kisebb hal mellett.

Alig várom már , hogy következőleg ismét vízbe vethessem felcsalizott horgaimat egy másik tavon , kíváncsian várom az új csalik , hogy szerepelnek majd ott.

Köszönöm Horváth Csabának ,  hogy biztosította a bojlikat.

Az új csalik tesztelése és Rekordok születése!

Mindenkinek hasonló élményekben gazdag horgászatot kívánok.