Horgászok küldték : A" Jurassic parkban"

Ez egy olyan kis 3napos horgászat tőrténete ami inkább pihenésnek, kiszabadulásnak indult a mindennapok rohanása elöl!

A" Jurassic parkban"

Őszintén megmondva az előkészületek is annyiból álltak, hogy Ákos megfőzte a magkeveréket és a tigris mogyorót, én pedig bepácoltam a húsokat, amiket a 3 napra terveztünk. A halaknak a magkeverékkel, tigris mogyoróval, 2 féle bojlival készültünk, de erről majd késöbb bővebben. A mi ellátmányunk pedig fokhagymás tarja, csípős csirke szárnyak és zöldfűszerekben pácolt csirkecomb filé volt melyet tárcsán készítettünk el .
Eljött az indulás napja reggel 5 órakor elkezdtünk bepakolni az autóba és egy 3 órás út végén megpillantottuk a nagyon szeretett töklevéllel benőtt tavat, Pálinkó Karcsi bácsi már várt minket a szokásos kedvességgel és közvetlenséggel fogadott minket. Egy rövid beszélgetés után már alig vártuk hogy elfoglaljuk a horgász helyünk mely a „jurrasic park" névre keresztelt legutolsó hely volt,

a tavon talán ez a legizgalmasabb hely sok akadóval. Általában itt kisebb az egyed súly a sekélyebb víz miatt, de a hely varázsa mindig elragad minket.

A" Jurassic parkban"

Gyors táborépítés után elkezdtünk helyeket keresni a szerelékeknek. Ákos ült jobb oldalra ő behorgászott az öbölbe mely tele volt akadókkal és rengeteg tökszárral, tavaly is szép halakat fogott onnan, úgyhogy gyorsan megtaláltuk azokat a helyeket amik előző évben jól működtek.

Következtek az én botjaim egy szereléket egyenesen a tök közepébe kb 80méterre helyeztem el egy enyhén iszapos helyre ahol találtam pár darab kagylót a fenéken, ez a hely csupán 3 darab halat adott a 3 nap alatt viszont mindegyik 10kg fölött volt. A jobb oldali botomat egy kampó segítségével megtörtem és a szembe levő nádfal mögött elhúztuk a tó vége felé kb 130-140méterre a töklevelek között lévő kis tisztás foltba. Andi egy botját pedig balra húztuk el az első botomtól nem messze levő kis tökfoltba, ahol szintén egy kevés kis iszap volt. Ahogy a szerelékek a helyükre kerültek kezdődhetett a jól megérdemelt pihenés.

A nappal csendesen telt, meg vacsoráztunk és ahogy besötétedett felébredt a természet. Őzek a hátunk mögött elterülő erdőben és a mögötte levő mezőn, megjelentek a denevérek egy bagoly is látogatást tett a táborban a vaddisznókról nem is beszélve akik az erdőben zajongtak. Igazán jól éreztük magunkat teljes mértékben úgy gondoltuk. hogy most vagyunk azon a helyen ahol mindig is szeretnénk. Éjfélig figyeltük a körülöttünk elterülő háborítatlan természetet majd nyugovóra tértünk.

A" Jurassic parkban"

Sokat nem aludtunk, egy erőteljes húzós kapás a balos botomra, gyorsan csónakba szálltunk és már mentünk is a hal után. Nem erőltetve csak feszesen tartva a zsinórt haladtunk az ellenfelünk felé amikor a megakasztás helyére értünk rövid kis zsinór szabadítás következett , majd egy 180 fokos forduló mert a halam a part felé vette az irányt amikor a hal fölé értünk és kiszabadítottuk a zsinórt akkor kezdődött csak a hal terhelése és a fárasztás ami kb 10 percig tartott és a szákban pihent a szép tükrös. Partra érve Andi már várt minket a vizes bölcsővel és a mérlegelővel, 10,8kg lett végül, gyorsan pár fotó után már mehetett is vissza.

Visszafeküdtünk a sátorba, de sokáig nem pihentünk most a jobbos botot húzta el valami ismét a szokásos menetrend 2-3zsinor szabadítás a halig és kezdődhetett a fárasztás, gyorsan szákba került egy gyönyörű hosszú nyurga, partra érve mérlegeltük 9kg volt a súlya és nagyon hosszú volt igazi kis erőgép.

A

Ezután reggelig nem történt már semmi, viszont utána Ákos következett a jobb oldali sekély öbölbe letett szerelékeit sorban húzták a pontyok először kisebb 2-4kg-ak majd jött neki egy 7.7kg-os.

A

A sok kisebb ponty után estére megéheztünk így nekiláttam elkészíteni a már bepácolt húsokat.

A

Sötétedés után újra húztuk a botokat annyi változtatással, hogy Ákos az balos botját egy zsinór törő segítségével elhúzta a tó vége felé, Andi botja is új helyen kötött ki mert valahogy most elkerülték a pontyok és én is a jobbos botomat áthelyeztem egy tök folt mellé.

A változtatások nagyon jól sikerültek nekem is és Ákosnak is. Ákosnak érkezett egy 9.6kg-os és egy kisebb 5-6kg körüli tövese, nekem pedig az új helyről óránként volt egy jelentkező 2db 10-12közötti jött és 2db 7-9közötti.Olyan sürün voltak a kapások, hogy a szebbeket be zsákoltuk mert nem volt időnk fényképezni.

Majd hajnali 4 óra felé valami elemi erővel húzta el jobbos végszerelékem, ahogy haladtunk befelé folyamatosan húzta a zsinórt a dobról, amikor a bója mellé értünk láttuk, hogy innen már nagyon messze jár, 3 nagyobb tök folton keresztül átúszva kb a bójától 70 méterre értük utol, ahol egy negyed órás kemény fárasztás következett majd sikerült megmeríteni a gyönyörű bronz színű tövest. A partra érve láttuk, hogy horog még nem volt a szájában, örömöm határtalan volt egy gyönyörű hal feküdt előttem egy izgalmas fárasztás után, a mérleg 14kg-ál ált meg.

A

Mivel már hajnal volt bezsákoltuk a mély vízbe egy órára, hogy világosban tudjunk róla pár képet készíteni. Vissza mentünk a sátorba, de ekkor valami elhúzta az egész éjjel hallgató balos botomat, mivel Andinak még mindig nem volt kapása ezért a kezébe adtam a botot, és mentünk a hal felé, amikor oda értünk egy kemény 15 perces fárasztás vette kezdetét, a hal végig karikába hajtotta a 2.75lb-s torixot , és forgatta a csónakot. Régen nem találkoztam ilyen erővel megáldott hallal, Andi nagyon ügyesen kezelte a dolgot és negyed óra után szákba terelte a kifáradt tükröst. Őt is zsákba tettük ittunk egy kávét előkészítettük a bölcsőt és csináltunk pár képet a két gyönyörű halról, Andi nem akart fényképezkedni mert azt mondta nem az ő botjával fogta így az én halam.

A

Napközbe ismét Ákos órái következtek a sekélybe, pár kisebb ponty és egy 8.5kg-os volt az eredmény.

Végre Andi jelzője is megszólalt de amikor a halhoz értünk láttuk, hogy egy 2kg körüli dévér volt a tettes.

A

Napközben érkezett még egy szép kis compó.

A

Az utolsó éjszakára mindent megettünk, hogy Andinak is végre legyen egy hala. Így a botját behúztuk arra a helyre ami nekem előző éjszaka 5db halat adott. Ez az este eléggé kevés kapással zárult a balos botomra megjött a szokásos éjszakai egy darab hal 11.5kg-al
A jobbos botomra viszont érkezett egy gyönyörű sötét színű háromfai töves, a maga 14.5kg-val ő lett a túra hala.

A
A fogadásból elkövetett rózsaszín sapis kép

Ákos egy darab hallal zárta az estét ami 7kg körül volt.

A

Viszont azt nem értettük, hogy Andi miért nem fogott halat, hiszen az a hely előző éjszaka sorba adta a halakat, amikor reggel bementünk egy csali frissítésre és kivettük a végszerelékét akkor láttuk, hogy amikor letettem neki este a cuccot feltekeredett az előke..... Leültem a csónak deszkára, és pár szép szó kíséretében azon gondolkoztam, hogy miért pont most, és miért pont az ő végszerelékével történt meg ez, mert kb 50ből egyszer fordul elő velem ha kaviccsal horgászom, hogy betekeri az előkét.

Az etetésről annyit, hogy botonként egy etetésre kb 1kg magkeveréket 20dkg tigris mogyorót szortunk, és kb 20 szem bojlit (smoky fish és full liver vegyesen) szortunk. Ezzel a mennyiséggel volt a legtöbb kapásunk . Csalinak kikönnyített tigris mogyoróval és green beast popuppal próbálkoztunk.

Összegezve a túrát nagyon jól sikerült még így is, hogy inkább pihenni akartunk mint mindent beleadva, minnél több halat fogni. Andinak sajnos nem sikerült pontyot fognia most valamiért elkerülték a halak. Karcsi bácsinak pedig köszönünk minden kedves szót amit a haza indulás elött váltottunk még. Ezt a tavat minden horgászni szerető embernek ajánlom, és vagy megszereted mint én még 8évvel ezelőtt és visszajársz amikor csak teheted vagy sose jössz vissza többé. Nagy kihívást jelent töklevelek között a maximumot nyújtani, de pont ettől volt izgalmas ez a három nap.

Kemény pálya

Viszont gyönyörű

Mindenkinek hasonló élményeket kívánok és ne felejtse el senki, hogy egy hal értékét nem a súlya határozza meg hanem a kifogásának körülményei!!!