Következő Generáció

Az utóbbi időkben egyre nagyobb népszerűségnek örvend a horgászat és azon belül a bojlizás is.   Ez egyrészről persze remek, de sajnos ezzel együtt olyanok is fognak nagyhalakat, akik nem tudnak velük megfelelően bánni. A neten nap, mint nap látni olyan képeket ahol kis srácok pózolnak nagy halakkal a kertben, vagy a konyhában.

Félre értés ne essék ez nem a gyerekek hibája, hanem azok, akik ezt a mentalitást sugallják nekik. Általában, ezek azok az emberek akik megveszik a bölcsöt csak éppen nem használják, nehogy már halszagú legyen, de azért a parton jól mutat. Nem akarom elhinni, hogy ezen egy kis odafigyeléssel nem lehetne változtatni.  Személy szerint, ha tehetem, viszem a fiamat magammal a partra és igyekszem megmutatni neki a helyes mentalítást.

8 hónaposan már Háromfai örömpecán

Mivel idén még nem tudtam magammal vinni, illetve már nekem szegezte a kérdést: Apa mikor megyünk már horgászni? Ezért Misó barátommal leszerveztünk egy júliusi 3napos pecát, amelyre ő is hozza a lányát. Választásunk a Lőkösházi kavicsbányató-ra esett.

Ez egy kb 20 ha-os kis bányató, ami már több mint 50éves így biztos, hogy élnek benne igazi matuzsálemek is. Előzetes információk alapján nagyon jó halállománnyal rendelkezik, így a gyerekeknek is élmény dús lesz a vízparton töltött idő. A helyi szabályzat engedi a csónak használatát (ezt hozni kell sajátot) illetve a fejenkénti 4 bot is engedélyezett. Radaros helykeresés közben döbbentünk rá hogy 20bot is kevés lenne, mert a meder tényleg olyan, mint egy tojástartó.

Első nap után teljesen elhagytam a magos etetést és új helyekre bójáztam, sajnos az 5-9kg közötti halak folyamatosan étvágyuknál voltak. A magammal hozott CFB csalik igen jól működtek ezen a vízen is, volt, hogy mind a 4 botom a parton volt egyszerre.

Következő Generáció

A srácok bele vetették magukat az úszózás rejtelmeibe és szebbnél szebb keszegeket sikerült fogniuk, amit utána örömmel engedtek szabadjára. Jó volt látni, hogy mennyire tudnak ezért is lelkesedni és nem csak a tv és az internet a fontos.

Remek idő, jó a hangulat, esznek a keszegek is, mi kellhet egy gyereknek ennél több? Úgy gondolom utólag talán, hogy a peca legjobb momentuma akkor történt, amikor én csónakból fárasztottam egy átlagos méretű halat, és a parton hagyott botokon is akadt jelentkező. Misó rá emelt és várta, hogy ki érkezzem. Megbeszéltük, hogy átadja a botot Hanninak hogy megküzdhessen vele.  Nagyon jó volt látni a lelkesedését és a kitartását, nagyon kifáradt szegény, de újra elöntötte az adrenalin amint megpillantotta ellenfelét.  Elképesztő ügyesen sikerült szákba terelnie.

Majd óvatosan engedte vissza a halát

Következő GenerációVízben bölcső felett fotóztuk a maximális biztonság érdekében

Megfogtam én is a halamat és Patrikkal készítettünk egy közös fotót

Következő Generáció Patrik őszinte öröme mindent megér

Az érdeklődésüket folyamatosan fent kell tartani, hihetetlen energia van bennük és szinte szivacsként szívja az agyuk a friss infot.

Következő Generáció

A melegben jól esett a közös fürdőzés játék a gyerekek számára elengedhetetlen .

A hűsítő fürdőzés

Rövidke pecánk a vége felé közeledett, mikor egy viszonylag rövid kb 80m-es távról elhúzta valaki a dupla 24-es Smokyfish-t.  Egy gyönyörű 17kg feletti bánya tavi töves, ennél szebben nem is lehetett volna zárni.

Következő GenerációKözösen engedtük vissza

Sikeres horgászatot zártunk, és megkedveltük ezt a kis bányatavat, minden bizonnyal visszatérünk még ide 1-2 családi pecára és nem utolsó sorban a tó nagyjaiért. Bízom benne hogy, aki csak teheti, az viszi magával a gyerekeit a partra. Ők a jövő és meg kell nekik tanítani, tisztelni a halakat és a kíméletes bánásmód minden apró kis részletét.

Cikk végén a horgászatról készült kis videót láthatjátok.