Horgászok küldték : Horgászat töklevelek között

Rodler Tamás vagyok, jó másfél éve próbálkozom becserkészni a halakat bojlis módszerrel. Legtöbbször egyedül vagy párommal közösen járok horgászni. Így volt ez most is augusztus utolsó napjain,sikerült összehozni mindkettőnknek néhány szabadnapot. Ezúttal egy nehezebb vízre esett a választás,egy töklevelekkel sűrűn benőtt volt tőzegbányatóra....

Horgászat töklevelek között

Augusztus utolsó hétvégéjén,péntek reggel korán útra keltünk hogy mielöbb a vízparton lehessünk.Megérkezésünkkor gyönyörű látvány,és nyugalom fogadott minket!
A több mint 60 hektáron elterülő egykori tőzegtó átlag vízmélysége 1.5-2 méter,sűrű tökfoltokkal,bedőlt stégekkel tarkított vízterület!

Érintetlen természet

Eddig inkább dobálós pecákon horgásztam,itt viszont csak a behúzás jöhetett szóba,ezért elengedhetetlen volt párom segítsége. Kíváncsian vártam hogy birkózunk meg az elénk háruló feladatokkal...

Horgászat töklevelek között
Ideális élettér a halak számára

Csalinak a már jól bevált RedArmy-t,Natúr Balaton bojlit,és tigrismogyorót vittünk magunkkal.

A halaknak szánt csalogatóanyag

Gyors kipakolást követően nekiláttunk a helykeresésnek.Bal oldali végszerelékemnek a stéggel szemben található tökfolt szélén kerestem helyet,kb 2 méteres mélységben,jobbos botomnak pedig a stégtől jobbra található tökmezőben kerestem egy kis tisztást sekélyebb vízben.

Szerelékem a következő volt:0.35-ös Trabucco T-force Pro carp főzsinór,kb 20 méter 0.22 mm-es fonott előtét zsinór,ami könnyebben elvágja a tökszárat mint a vastagabb monofil.Egy méter hosszú 45 lbs leadcore,kb 20 cm hosszú 25 lbs K-karp dynatex fonott előke,4-es Pb Product Super Strong horoggal kötve.Nehezéknek pedig követ használtam ami kapáskor azonnal leoldott.

Horgászat töklevelek között
Az egyszerű megoldások híve vagyok.

Etetésként egész és felezett bojli illetve tigrismogyoró keverékét használtam csl likőrrel meglocsolva,melyből csak egy-két lapáttal dobtam a szerelék köré minden behúzásnál.A horog mellé pedig minden esetben két szem 20 mm-es bojli került.

Néhány óra elteltével a balos botomra jött az első kapás,izgatottan indultunk a hal után.Sajnos mire odaértünk ellenfelünk lefűzte magát a horogról.A csónakban felkerült az új felcsalizott előke,és már vissza is került a helyére.

Kis idő után ugyanez a szituáció játszódott le,csak most a jobb oldalon elhelyezett szerelékkel.
Kicsit csalódottan húztuk újra szerelékünket, főleg párom volt letörve hogy nem sikerült megfogni egyik halat sem.

Viszont az biztató jel volt hogy a csalik épen maradtak,mert sajnos törpeharcsa is található a tóban.
Már délután volt mikor újra a bal oldali boton volt kapásunk.Ezúttal sikerrel jártunk,és rövid fárasztás után sikerült megszákolni első halunkat,aki 2 kiló körüli potyka volt. A csónakból vissza is engedtük,és visszahelyeztük szerelékünk a helyére.

Estig még egy hasonló méretű halat fogtunk,majd fél nyolckor sikerült egy 5 kilós tövest megszákolni,akit ki is vittünk egy fotó erejéig,majd visszanyerte szabadságát.

Első szebb halunk

Estére már többször előfordult hogy a törpék megfaragták a bojlit, sűrűbben kellett fríssiteni a csalit.

Sajnos a törpék megnehezítették a dolgunk folyamatosan faragták rágták a bojlikat.

Az éjszakát alvással töltöttük,mivel párom most horgászott először ilyen csónakos behúzós pecán,és a terep sem volt egyszerű, sem a mi,sem pedig a halak épségét nem akartam kockáztatni.
Reggel aztán amint világosodott húztuk is be szerelékeinket, kitartottam a jobb oldali bottal is, pedig az a hely nem adott még halat. A reggeli kávé és rántotta elfogyasztása után gyönyörködtünk a természet szépségében.

Reggeli idill

Ha épp nincs kapás akkor is van miben gyönyörködnünk

9 óra után aztán a jobbos boton erőteljes kapás zavarta meg a csendet,és már mentünk is a hal után.Mire fölé értünk tett egy kört a töklevelek körül, amit kézzel kellett feltépni, hogy folytatni tudjuk a fárasztást.Sikerült kiszabaditani,ekkor megmutatta magát és láttuk hogy egy szép nyurga van a horgon.Néhány kitörés után sikeresen megszákoltuk,és ekkor már tudtuk hogy 10 kilónál nagyobb halat sikerült fognunk.Kivittük a partra és néhány kép készítése után lemértük a halat.A mérleg 12.80 kg-ot mutatott,nagyon boldogok voltunk, hogy ilyen szép példányt sikerült kifognunk. Fertőtlenítés után úszhatott is vissza éltető elemébe!

Gyönyörű nyurgatestű ponty

Ezután nagyon meleg lett,este 7 óráig némák maradtak a jelzök.Ekkor újra a jobb oldali botról húzta nagy erövel a zsinórt az ismeretlen jelentkezö.Újabb élvezetes fárasztás után egy duci tükröst sikerült megszákolnunk,aki kereken 9 kilót nyomott mérlegelésnél.Pár fotó után ö is visszanyerte szabadságát!

Majd az éjszakát ismét pihenéssel töltöttük. Elérkezett az utolsó nap reggele, ismét helyükre kerültek a szerelékek.

Horgászat töklevelek között

Délelött aztán kisebb társaság verödött össze a szomszéd állásnál ahol fözéssel és iszogatással telltek az utolsó órák.Még két kisebb pontyot sikerült fognunk,majd eljött a pakolás ideje.
Szép halakkal és gyönyörü környezetben tölthettünk el pár napot.

Hasonló élményeket kívánok minden horgásztársamnak!