A szeptemberi őszben

Szeptember végén ismét lehetőségem nyílt egy hét horgászatra kedvenc bányatavamon, így mindent hátrahagyva egy napsütéses délelőttön a vízpart felé vettem az irányt. Bíztam a jó időben és reménykedtem, hogy a lassan lehűlő vízben kapásra tudok bírni pár szép halat.

Erre a horgászatra, CFB Natúr Balaton bojlit gyúrtam Cranberry/ Tőzegáfonya/ aromával, továbbá hoztam még főtt tigrismogyorót és kevés kukoricát is. A horgászatot egyedül kezdtem meg viszont három nap elteltével csatlakozott hozzám Molnár Ádám barátom a hét hátralévő részére, de ennyire ne szaladjunk előre. A partra érést követően ismét egy megunhatatlan látvány fogadott, percekig csak bámultam a vizet, majd nem sokkal később már csónakommal siklottam a rejtélyes mélységek felett. Az egyik bot egy törés oldalába került 4 méteres mélységbe egy szem pineapple pop up-al, etetni pedig egy kiló tigrist és egy marék golyót szórtam. A második bot egy bokor vízbelógó ágai alá került 2 méteres mélységben egy szem natúr Balatonnal csalizva pár szem golyó, és némi tigris társaságában.

A szeptemberi ősz

Natúr Balaton-Cranberry bojli etetésnek + a csali Pineapple PopUp+Birdfood por dip

A szeptemberi őszen

Natúr Balaton-cranberry

Botok behúzva, minden a helyén már csak arra kellett várni, hogy megtörjön az a bizonyos jég. A délután hamar eltelt, és az estéhez közeledve a víz is ki simult, bizakodva tértem aludni, a botokat nem húztam újra tudtam minden a helyén. Reggel gyönyörű napsütéses időre ébredtem, az éjszaka gyorsan és csendesen eltelt kapás nélkül. Egy kávé után újrahúztam a botokat, a törésen lévőt lejjebb tettem 6.5 méteres mélységben és csalinak egy cranberry aromában áztatott gumi tigrist és darabka szivacsot kínáltam fel 10 centire a fenék felett.

A szeptemberi őszben

Napközben nem történt semmi, egészen délután öt óráig, amikor a törés oldalában elhelyezett szerelékem gazdára talált. A botot kezbevéve azonnal a hal után indultam, mire utolértem már bent volt a hínárban de sikerült kiszabadítani és a felszín felé húzni, a tiszta vízben elkezdett körvonalazódni elöttem egy hosszú méter körüli test a vízben. Ő is észrevett engem, és húsz méter zsinór lehúzásával adta tudtomra hogy ő mégiscsak egy vadvízi amur! Botom karikában hajolva többszőr is elérte a vizet miközben jó 15 percig forgatta csónakomat mire meg tudtam szelidíteni. Már a merítőben láttam hogy jóval 15 feletti lesz, amit késöbb mérlegem is igazolt. Örültem a fogásnak mivel alig egy napja horgásztam csak és már volt egy kapásom amit halra tudtam váltani. A képek elkészítése és a hal visszaengedése után újrahúztam a botokat és vacsorám elfogyasztása után nyugovóra tértem.

A gyönyörű őszi amurom pihen a puha matracon

Menj szabadon....

Az éjszaka ismét csendesen telt, szokásos reggeli kávém után az egyik botot újrahúztam és vártam hátha történik napközben valami akció. Az idő gyönyörű volt, a fákról már hulltak a levelek. Sajnos hiába vártam a kapásokat, napközben és az éjszaka is kapás nélkül telt el. Délután megérkezett társam is, gyors pakolás és már húztuk is a botokat az előre kiválasztott helyekre. Ezután a napot szalonnasütéssel zártuk majd visszavonultunk sátrainkba. Hajnalban Ádámnak kapása volt, és jó tíz perces fárasztás után egy tíz feletti tükrös csusszant a merítőbe. A csali Cfb peach pop-up volt. Fotó után úszhatott is vissza mi pedig a bot behúzása után visszafeküdtünk aludni.

Ádám szép tükröse

Napközben új helyek után néztem, figyeltem a halakra utaló jeleket, találtam is egy ígéretes helyet amit megetettem későbbre készülve. Ha ilyen jellegű vízen horgászok ahol kevés hal található és ezek nagyobb testű, óvatos példányok akkor előszeretettel használom ezt a taktikát, hogy több helyet etetek meg, és felváltva horgászom ezeket. Észrevettem, hogy ha az egy hét alatt például csak két helyet horgászok és etetek folyamatosan, akkor egy idő után csökkennek, végül meg is szűnnek a kapások a túra vége felé haladva. A következő kapás éjfélkor volt Ádámnak, majd tíz perc csónakforgató fárasztás után merítőbe csusszant egy 10 feletti amur. Gyorsan megszabadítottuk a szúrós falattól és a képek elkészülte után, gyors farok csapásokkal eltűnt szemünk elől otthonában. A csali egy 16mm -es CFB Pineapple pop upp volt tíz centire a fenék felett felkínálva.

A következő kapás nekem jutott délután az új helyről, a hal természetesen átment egy fa alatt így a botnak nem sok szerep jutott ezúttal, de a halat sikerült merítőbe vezetnem, aki öreg korára komoly ellenfél lesz majd. A csali egy szem 20mm-es Natúr Balaton bojli volt, és ugyanez került vissza 15 szem társa és egy maréknyi tigrismogyoró társaságában.

Éjjel kettőkor Ádám jobbos botja szinte felrobbant, csónakba pattantunk és teljes gázzal eredtünk a hal után. Az akasztás helyére érve két helyen le volt akadva a zsinór, de szerencsére sikerült kiszabadítani a víz alatti akadályból és kezdődhetett a fárasztás. A hal a mélyben erősen tartotta magát, de a kemény bánásmódnak köszönhetően pár perc után már a felszín közelében rótta a köröket, egyből felismertem a halat jellegzetes egyedi vonásairól. A reggeli fényképezésig pontyzsákba tettük és újrahúztuk a botot, csalinak ugyanaz került fel CFB Natúr Balaton+ pineapple pop up kombináció. Fél nyolc körül épp a reggelimmel voltam elfoglalva, amikor a törés oldalában elhelyezett szerelékemmel lassan elindult a mélyben valaki. Csónakba pattantam és indultam utána, mire utolértem már több mint tízméteres mélység volt alattam. A botba kapaszkodtam és elkezdtem emelni, jókora súlyt éreztem a zsinór másik végén mely körbe-körbe forgatta a csónakom egyből tudtam, hogy jó pontyot akasztottam. Tíz perc után pillantottam meg először ellenfelem, egy gyönyörű sötét tükröst mely nem sokkal később a merítőmbe csusszant, első ránézésre láttam, hogy bőven tíz felett van. A csali egy szem natúr balaton bojli volt. Ezután kezdődhetett a fényképezés mivel Ádámnak is volt egy szép pontya.

Ezután bizakodva vártuk a folytatást hátha sikerül még valamit fognunk a hét hátralévő részébe. Este újrahúztuk a botokat és figyeltük a vizet, a bokrok irányából jókora pontyok fordulása hallatszott a csendes éjszakán. Éjfél után Ádámnak kapása volt, tízperces csónakforgató fárasztás után merítőbe csusszant egy tíz feletti tükrös. A halat jobban szemügyre véve észrevettük, hogy néhány nappal ezelőtt már megfogtuk ezt a pontyot, a reggeli fényképezésig zsákba tettük. A csali egy 18-as CFB peach pop up volt öt centire a fenék felett felkínálva.

Az utolsó napon és éjszakán már nem volt több kapásunk, így összepakoltunk és hátunk mögött hagytuk ezt a csodás vizet. Összegezve az egy hetet és a fogásokat darabszámra nem fogtunk sok halat de nem is azért jöttünk, amiért idejöttünk azt teljes mértékben meg is kaptuk egy gyönyörű érintetlen környezetben gyönyörű halakat fogva.

Kívánok mindenkinek hasonló élményeket a vízparton!

Írta: Karaszi Zsolt ( Bojlis Zsolti)

fényképezte: Karaszi Zsolt, Molnár Ádám

CarpFriendBaits TEAM-Barátságban a Halakkal!!!