Decemberi évadzáró

Novemberi horgászataim után egy gyors csali leltárt csináltam mivel,  év végi decemberi horgászatra készültem. Szinte minden csalimat elhasználtam novemberi pecák alatt, így gyorsan jelentkeztem is Csabánál. Mindenképpen szerettem volna idén még tesztelni az összes oldódó csalizó termékeket a hideg téli vizekben. Csaba szem előtt tartva a kérésemet meg is küldte a pakkot, melyben volt néhány teljesen új termék amiket eddig nem ismertem és még teszt időszakban vannak.

A már kapható oldódó csalizó bojlik 20mm méretben különböző fajtákban.

Red Liver , Red Army , Smoky Fish , Deep Sea World , Green Beast , Full Amino

Decemberi évadzáró!

Új oldódó csalik: Red Liver , Red Army , Smoky Fish , Deep Sea World , Green Beast , Full Amino

Ezekből a csalikból már pár mondhatni a kedvenceimmé vált, mivel sok szép halat adtak az ősz folyamán.
Mivel már decembert írt a naptár, meg is jöttek az első fagyok és az idő is kevés, de gondoltam egy gyors peca még belefér, hisz lassan talán már befagynak a tavak. Így egy napijegyes 20 hektáros  tóra esett a választásom. Helyi horgászok  infója  alapján a mélyebb részek még mindig nem adták kellő keppen a halakat ezért úgy gondoltam a hideg víz ellenére a sekély részeket fogom meghorgászni. Fel is mentünk a tó egyik sekély vizű részére, kiérkezésünkkor láttuk bizony rajtunk kívül a tavat csak a vadkacsák és a kormoránok látogatták.

Decemberi évadzáró!

Hajnal a tavon , lassan ébred a természet

6-óra fele már a szerelékek a helyükre is kerültek. Azt tudni kell a hőmérséklet nappal 1-2 fok csípős nagyon hideg széllel tarkított. Később az időjárás rosszabbra is fordult mivel hódara és eső váltotta egymást. A vízhőfok  4—5 fokos volt. Nem igazán horgászatra való idő, de nekem megfelelt, mert örültem hogy kint lehetek a parton még ha dideregve is. A hideg víz miatt is az etetés minimális volt. Etetésnek nagyon kevés  apró pelletet és egy kis csemegekukoricát választottam az oldódó bojlik mellé. Csaliknak pedig a frissen érkezett oldódó golyókat.

Oldódó család: Red Liver, Red Army, Smoky Fish, Deep Sea World, Green Beast

7-óra fele meg is virradt. Csendes, téli idő volt, néha megerősödő keleti széllel, mely pont telibe kapott bennünket. Szorgalmasan cserélgettem a csalikat nézve melyik, hogy oldódik, de látni lehetett a csalikon, hogy 30-40 perc  után már indul az oldódás.

Decemberi évadzáró

Hideg víz ellenére is folyamatosan dolgozik a Green Beast oldódó csalizó bojli

Teltek az órák, lassan 9 óra körül járt az idő, de semmi nem történt. Így gondoltam, ebben a hideg vízbe, már keresni kell a halakat, így otthagyva apukámat felkerekedtem és elindultam új helyet felkutatni, hátha valahol a halak nyomaira bukkanok. Minden egyes belátható területre szántam időt, vajon észreveszek e valami halmozgást, halra utaló nyomot. Már feladni készültem a tervemet, mikor láttam egy fordulást. Nemsokkal később megismétlődött, gondoltam ez nem lehet véletlen. Rohantam vissza apukámhoz, hogy pakoljunk ízibe, mert találtam egy ígéretes helyet. Azt tudni kell, hogy apukám mindenben segít engem, csak költözni nem szeret, de mondtam neki, hogy pakoljunk, mert innen tovább kell állnunk. A halak jelenléte nélkül biztos nem terem babér. Felkerekedtünk és 10 óra felé már az új ígéretes helyen kezdtem újra horgászni.Terv azonos: minimális etetés a csali köré és próbálni megfogni minden „látott” halat. Tudtam, már csak alig 6-órám maradt ebben a zord időben és láss csodát alig 20 perc elteltével a jobbos botomon egy ejtés jelentkezett, aztán megfeszült a zsinórom. A hideg víz ellenére is szépen tartja magát ez a hal, és lassan lopom a métereket. 5 perc múlva már a szákban pihent a gyönyörű szép, spanyol pikkelyes tükrös.

Gyönyörű decemberi halam a Red Liver oldódó csalizó bojlira érkezett.

Akkor még azt hittem, csak a vak szerencse volt a hal megfogása, de mikor visszatettem éltető elemébe, felnézek és a másik bot orsója visít mellettem, gyorsan felpattantam és már emelek is rá... hoppá ez nem semmi még egy kapás. Lassan a part felé tessékelem ezt a kis szemre való tükrösömet

Szép tükrös Smoky Fish oldódó csalizó bojlival

Nagyon örültem mivel jó döntésnek bizonyult mind a halkeresés mind a költözés. Ez is megmutatja mennyire fontos a jó helyválasztás, főleg ilyen gyors, pár órás horgászatok alatt.

Apukám csak nézett. Eddig semmi, most meg egymás után 2 szép halacska is érkezett ebben az időben. Nem is méláztam sokáig gyorsan visszatettem a kiszemelt helyre, de mikor már ki spannolom a zsinórom és kezdem, felcsalizni a másik botomat visszanézek egy kis ejtés. Gondoltam az oldalszélben most áll be a zsinór, de nem ez történt, megint húzza valami. Már megint egy jól küzdő hal van a szerelékemen. Összenéztünk apával: Na mi van itt? Gyorsan megszákoltuk. Kb 30 percet töltöttünk ezen a helyen és már három hal is megörvendeztetett bennünket.

Szép töves  Red Liver bojlival újra

Az eddig fogott halak mind egyformák voltak, 5 - 6-kg között mérlegeltek. Örömöm nagy volt ekkor, de gondoltam eddig csak 2-fajta csalit használtam és mindegyikkel tudtam halat fogni. A RED LIVER és a SMOKY FISH oldódó csalizó  is adott halat, ideje volt csalit váltani. A választás most az eddig már ismert RED DREAM és a GREEN BEAST 20 mm-es oldódóra esett. Sikerült mindkét szerelékemet bejuttatni a kiszemelt helyekre egy kis pellettel kiegészítve. 11 óra lehetett, éppen egy új horoggal szöszöltem volna, de 5 perc után ismét kapás jelentkezett. A kis ponty a decemberi hideggel dacolva hevesen védekezett, de finoman bántam vele, mert éreztem ez csak egy fiatal versenyző. Újracsaliztam és visszadobtam a szereléket.

Ízlik nekik az édes Red Dream oldódó csalizó bojli.

Ekkor már a Red DREAM is dolgozott és as kapásjelzőm hangja mutatta, hogy azt is felvette valami. Ami most következett az egy versenyen nagyszerű érzés lehet: Teljesen egyforma halak érkeztek felváltva 5-10 percenként. A csalit már nem is variáltam. Folyamatosan érkeztek a 2-2.5 kg körüli halak, egy csalival sikerült olykor 2-3 példányt megcsípni. Számoltam egy darabig de kb 10 körül abba is hagytam. Apa szólt, látja hogy jól szórakozom, de csak nem jönnek a darabos halak. Észre se vettem csak elvitt a hév, de valóban nagyon leragadtunk ennél a méretnél. Ideje volt csalit váltani. Az eddig horgászataimon már észrevettem. hogy ezért a két édes ízért megvesznek az apró halak és mire az öreg ponty odaér már fel is veszik. Így hát váltottam. Most a DEEP SEA WORD és a FULL AMINO 20mm csalizó oldódó bojlik kerültek górcső alá. Ezt a terméket még soha nem használtam, csak láttam mekkora halakat adtak ezek az ízek a csapat társaimnak. Visszakerültek a szerelékek egy kis etető anyaggal. Éppen az ebédemet fogyasztottam, mikor 13:30-kor valami megfeszítette a zsinóromat. A FULL AMINO dolgozott és bizony sikerült kimozdulni a 3 kg-os  halak gyűrűjéből.

Decemberi évadzáró

Szép, erős 6 kg-os töves érkezett a Full Amino csalira.

Visszaengedtem a halamat, újracsaliztam a Full Amino bojlival, majd ment vissza a helyére a csali. Talán három perc telhetett el és DEEP SEA WORD csalit is elhúzta valami. Ráemelek szép komótos fárasztás majd 5 perc múlva már készül a fotó.

8,2kg-os decemberi  töves Deep Sea World oldódó csalizó bojlival.

Nagyon örültem neki, hogy darabosabb, szép halakat tudtam fogni a büdös csalikkal. Ismét azon kaptam magam miden szerelék a parton hever, ez decemberben egyszerűen hihetetlen a számomra. Nem is éreztem a hidegek az időt, mivel fűtött az adrenalin és a halak folyamatos munkát adnak nekem. Maradok, ezeknél az ízeknél hisz még csak most kezdek el, dolgozni a csalik. Visszahelyezem mindkét szerelékemet. 2 óra felé járhatott az idő egyre, jobban esett az eső és verte rám cseppjeit, de nem igen volt időm ezzel törődni hisz enni se nagyon volt időnk. Hopp már megint egy ejtés, de már feszíti is. A hideg víz sem veti vissza ellenfeleim küzdő kedvét, ebben a téli hideg vízben is hihetetlen mennyire küzdenek. Még nem ért ki a partra ez a halam, már a másikat is feszíti valami. Apa komótosan ráemel, segít nekem szákolni és rendezi a halat, én pedig folytatom a másik hallal a küzdelmet. Gyors szákolás és már bent pihenek a bölcsőben.

Decemberi évadzáró

Két szép töves, melyek egyszerre érkeztek a két boton.

Nem mérjük le a halakat, sorban engedem őket vissza. Elszaladt ez a nap. Lassan 3 óra és már érzem, hogy átfagytam, lábam-kezem rendesen fázik, de még várok egy utolsó kapásra. Full AMINO bojlival csalizott  balos botom hírtelen megmozdul , feszit és rohan  vele a hal. Ezt vártam reggel óta, árzem ez már jó hal lesz. Komótos mozgással lassan vánszorog és szedi le a zsinóromat. Nem adja könnyen magát, kb egy 15 perces fárasztás után sikerült megszákolni apukámnak.

12,35 kg a mai napi bandanagy: Full Amino bojlira érkezett

Lassan indulnunk kell, mert ránk sötétedik, ezért pakolászni kezdek és csak  egy bot várja már a halakat. A DEEP SEA WORLD várat magára Egy kis ejtést észlelek és már megint kicsi maszatolás...talán ezt is hallal veszem ki. Már feszít és viszi a zsinóromat. Jó hal lesz ez is, érzem a karomon erejét. A Part előtt már a letisztult vízben látom, szép töves érkezett ismét.

Decemberi évadzáró

Deep Sea World bojli is meghozta az utolsó halat: szép gömbölyű töves töves, mely talán a nap legszebb  fogása volt

Na, ez igen nem semmi egy zárszó. Reggel mikor nekiindultam ennek a nem éppen kiránduló időnek, még nem is sejtettem mi vár rám. Egy biztos ebben a hideg vízben már keresni kell a halat. A mai nap bebizonyította számomra , hogy a halak  összeállnak vermelni és a tó különböző részei teljesen kiürülnek. Meg kell keresni ,meg kell találni a halat, ha fogni akarunk az ilyen téli időszakban. A horgászat alatt megtapasztaltam én is, hogy nem hiába mondják a horgásztársak nagyhalas csalinak a Full Amino és a Deep Sea World bojlikat. Bebizonyították, hogy darabosabb halakat tudnak adni még decemberben is. Jövőre biztosan többet fogom vallatni ezeket a csalikat.

2014 es évem nagyon sikeres volt, nem is gondoltam volna az első horgászat előtt, hogy ennyi sok szép hallal tudok fényképet készíteni az év folyamán. Köszönöm Horváth Csaba  támogatását és hogy használhattam a Carp Friend Baits csalikat.

Minden sporthorgász társamnak sikerekben, halban gazdag új esztendőt kívánok!