Téli horgászat Merenyén

Izgatottan vártam a december 19-t, mikor végre hazaérkeztem több mint félév után Németországból. Első dolgom volt a csomagot kibontani, ami 1 nappal korábban érkezett Csabitól. Tartalmazott pár alapmixet, kiegészítőket és kész csalikat.

A téli hideg vízre való tekintettel oldódó csalizó bojlik is érkeztek és a számomra új Red Liver, Squid és Natur Sour PopUp bojlik Csabitól.

Oldódó csalizó bojlik és PopUp bojlik a Fagyálló a horgászoknak

Gyorsan elkészítettem a friss bojlikat , CFB RED”BEAST” LIVER , RED ARMY és a FULL LIVER bojliknak szavaztunk újra bizalmat 16-20mm méret között. Borisz a magmixet főzte meg, ami kevés kukoricából, búzából és kender, csicseriborsó, repce apró magokból állt.

A Főtt magmix is elkészült

Vasárnap december 21 én kezdetét vette a horgászatunk.

-5 fok volt mikor megkezdtük a horgászatot.

Mondhatni még nagyon enyhe december volt eddig, de az előrejelzés komoly fagyokat és komoly mennyiségű csapadékot / havat / jelzett a következő pár napra. Nem volt mit tenni, menni kell mivel csak most van időm horgászni.

Merenyén az 5/5 ös helyen gyorsan tábort vertünk Borisz barátommal.

Téli horgászat Merenyén

Majd jöhetett az etetőanyag elkészítése bekeverése. Én előszeretettel használom merenyén a CFB Method mixét és Pellet mixet kiegészítve a már említett főtt magmixel, bojlival és extra halibut pellettel kiegészítve. Először a Method mixet keverem össze a főtt magmix-el

Method mix+főtt magmix mondhatni alap keverék melyet a gyors feeder horgászatokon is bármikor használhatunk. Ezt tovább tuningoltam még tovább

extra főtt apró maggal , pellet mix-el, bojlival, pellettel.

Téli horgászat Merenyén

Ebből a tartalmas etetőanyagból készítettem gombócokat melyek mentek az etetésre

6-7 gombóc ment maximum 1 botra. Csalizni a 3 botra háromféle csali és csali kombináció került:

Red Army+Red Army PopUp pasztázva, Red”Beast”Liver 2db 16mm, Full Liver 20mm+Squid PopUp+Full Amino Pasztával bevonva.

Téli horgászat Merenyén

Csalik melyekkel pecáztam a héten

Mire végeztem a három botom behordásával már esteledett.

Jól esett 1-2 melegítő italt inni Borisszal ezek után és várni a halakat. Gyorsan pihenni tértünk, miközben a hőmérséklet folyamatosan fagypont alatt volt.

Éjjel érezett 2 kapásom melyek 5-7 kg közötti halak voltak, majd reggel a Red Army+RedArmy PopUp pasztázva adott egy nagyon szép tövest nekem így december 22 én.

14,7kg volt ez a gyönyörű december 22-i töves

A nap folyamán folyamatosan aktívak voltak az apróbb halak. Borisz rendületlenül fogta a kisebbeket de, 10 kg feletti halat sajnos nem tudtunk többet aznap fogni. Bíztunk benne, hogy idővel megérkeznek a nagyobb, darabosabb pontyok is. A 2. éjszaka ugyanúgy telt el ahogy az első csak kisebb halakat fogtunk.

A reggeli órákban sikerült fognom egy nagyon szép pontyot. Egyik kedvenc csalimra érkezett 2 db 16 mm-es RED „BEAST”Liver bojlira egy húzós kapással a hal. 10 perc múlva a matracon pihent a gyönyörű spanyolos ponty.

Téli horgászat Merenyén

Azonnal láttuk a matracon bőven 15kg feletti pontyot sikerült fognom.

Gyönyörű mintázatú ponty - 17,5kg

December 23-án érkezett ez a téli ponty Red „Beast”Liver bojlira

Minden megfogott hal után frissen csaliztam és kevés Method mixes keverék ment be gombócba a kevés bojlival kiegészítve.

Melegítettük magunkat a gyógyfüvekkel.

Téli horgászat Merenyén

Borisz sajnos csak a 10 kg alatti halakkal találkozott mindvégig.

Bíztunk az éjszakában ismét..

Éjszaka folyamán ugyan úgy történt 99% ban mint az első éjszaka , kisebb halak aktívak voltak , de érkezett nekem újra egy 10feletti halam.

15 perces fárasztás után tudtam fényképezőgép elé tartani a következő tövesemet.

Téli horgászat Merenyén

12,7 kg-mal mérlegeltük, 16 mm-es Full Liver bojlira érkezett Squid PopUp-al kikönnyítve, Full Amino pasztával beterítve.

Másnap reggel Borisz abbahagyta a horgászatot, én pedig helyet váltottam, hátra mentem a régi 19-es helyre. Bíztam benne, hogy a közelgő nagy mennyiségű havazás előtt és után foghatok még pár szép halat ott. Átpakoltam a horgászhelyre és minden egy csapásra megváltozott. Megérkezett az előrejelzésben említett havazás...15 cm hó borított mindent és viharos szél tombold az éjszaka folyamán, ami csak kissé enyhült meg a nappali órákra.

Próbáltam megtalálni a halakat az előttem lévő vízterületen ami az időjárás miatt még nehezebb volt.

Téli horgászat Merenyén

A hó mindent befedett pár óra alatt és a viharos szél nem csillapodott. Mondhatni az előző halas „hideg” napok forró nyári horgászatnak tűntek ebben a pillanatban, pedig akkor is bőven -3 – 5 fok volt.

Sajnos a következő napokban ezen a helyen kizárólag apró halat kárászt és apró kis pontyokat tudtam fogni.

A 5/5-ön összesen 2 db kárász érkezett az azonos Methodos kajával etetve de itt szinte tömegesen jelen voltak a fehér halak és a kis pontyok.

December 28-án reggel nem volt mit tennem, összepakoltam és kiverekedtem magam a 20 cm havon keresztül.

Téli horgászat Merenyén

Ennek ellenére nagyon jó volt a vízparton lenni, gyönyörű halakat is sikerült fognom és igazán emlékezetes horgászaton vagyok túl, amin sikerült feltöltődnöm a jövő évi áprilisi horgászatomig.