Egy mix, ami mindent visz!

Az eredményes horgászat legfontosabb tényezői a kitartás, a csalikban való bizalom és a helyismeret. Ebben a szellemben már harmadik éve a CFB csalijaival vallatjuk egyesületi vizünket a jól bevált csalikkal, praktikákkal.

Mindenki számára talán az ősz, ami a legvártabb időszak, hiszen az év e szakaszában könyvelhetik el a legszebb és legnagyobb fogásokat a pontyhorgászok. Az idei év második felében, már a kedvencnek mondható CFB Dracula és CFB Full Amino bojlival próbáltuk a szebbnél szebb halakat szákba terelni. A horgásznapok száma sajnos eléggé szűkös, mivel egyesületi vizünkön kizárólag 2,5 nap áll rendelkezésre horgászatra. Ehhez alkalmazkodva az etetési stratégiánkat úgy alakítottuk ki,hogy horgásznapok előtt 60-80 szem bojlit juttatunk a vízbe dobócső segítségével. A horgászat megkezdése előtt pedig 10-15 szemmel próbáljuk a halakat a csalik köré csalni. Az etetett helyet dőlőbójával jelöltük meg a pontosabb dobócsövezés miatt.

100 m távolságra van az etetés

A fordulatos időjárás, a sok csapadék a halaknál is változást hozott. Jól megfigyelhető volt, hogy az eddig megszokott időpontoktól eltérően a halak átálltak a délelőtti táplálkozásra. Ebben az időszakban bátyám szép sikereket ért el a CFB Dracula mixből készített csalikból.

Dracula-faló pikkelyes

Szebbnél szebb pikkelyesek akadtak a horgára.

Csodaszép 16 kg-os

Szeptember közepét a már favoritnak számító CFB Full Amino mixből készített bojlival indítottuk. A csali igazolta, hogy miért is szeretjük ennyire. Jöttek sorba a közepes méretű, nyurga és tömzsi pontyok.

Csodaszép nyurga

Szinte minden hétvégén sikerült egy-egy szebb pontyot fényképező elé állítani.

A jövő nemzedéke

Egy mix, ami mindent visz!

A tóra jellemző nyurga ponty

Aztán bekövetkezett az, amire nem számítottam. Egyik szerda délután a balos botomon, lassú, komótos húzásra lettem figyelmes. Bevágás után karikába hajlott a botom és csak nagy nehézségek árán tudtam közelebb húzni a halat. Teltek a percek, mire sikerült part közelébe húzni a halat. Egy nagy fordulás után ismerős testet pillantottam meg a vízben. Igen, ez ő, Oscar, a kis vizünk hatalmas tükröse. Még két kirohanása volt a halnak és már a szákban pihegett. Nagy volt az öröm, újra sikerült becsapni ezt gyönyörű halat, melyet az évek alatt már kétszer sikerült megfogni.

Oscar

Ereje teljében fotóztuk a halat, melyet fertőtlenítés után kíméletesen visszaengedtük éltető elemébe.

Következő horgásznapunkon sem maradtunk élmény nélkül. Két csippanásra figyeltem fel, mire a bothoz értem, már füstölt a zsinór a dobról. Ráemeltem a botra, de a hal továbbra is csak távolodott. Eltelt vagy 10 perc mire sikerült megszákolni ezt a gyönyörű pikkelyest, melynek súlya 17,9 kg volt.

Egy mix, ami mindent visz!

Egyik legszebb halam az évben

Ő sem bírt ellenállni a Full Aminonak, melyet Green beast aromával készítettünk el.

Két hét sem telt el, mikor újra kilátogattam a tóra. A felhők sorban vonultak át felettem. Délután nagy mennyiségű eső csapott le a tó körül. Szemlátomást emelkedett a víz percről percre.

Egy mix, ami mindent visz!

Lassan ellepte a stéget a víz

A halak kapókedve is megjött a sok vízzel. A jobbos botomon ejtős kapást észleltem. Gyorsan felvettem a kontaktot a hallal és már következett is a fárasztás, mely végén egy csodaszép nyurgát sikerült szákba terelni. Épp a mérlegeléshez készültünk, mikor a másik botomon is kapás jelentkezett. A nyurgát gyorsan vízbe helyeztük,hogy sértetlen maradjon,amíg a másik hallal voltunk elfoglalva.  Bevágás éreztem,hogy egy nehezebb test van a horog végén. Komótosan oldalazott, nem hagyta magát. Csak nagy nehézségek árán sikerült a stég közelébe húzni. Ekkor döbbentünk meg igazán. Egy ismerős hal, melyet két héttel korábban már sikerült elcsábítani a CFB Full Amino bojlival, újra tiszteletét tette az etetésen. Igen, ő Oscar ismét, aki az előző fogáshoz képest hízott is.

A korábbi 25,2 kg helyett, immár 25,37 kg a súlya

Egy mix, ami mindent visz!

Kirobbanó formában, nyoma sincs az előző találkozásunknak

Immáron két hallal történt a fotózás, melynél óriási örömök közepette készültek a képek.

Emlékezetes pillanat

Búcsút intettünk szeretett halunknak.

Cath and Release

Az ősz csalija ismét megmutatta, hogy tud meglepetéseket okozni és bizonyította, miért is szeretjük ennyire. Egyesületi vizünkön ősszel immáron favorit csalinak számít a CFB Full Amino, mely értékes tápanyaga és magas beltartalma miatt egyedülállóként vonzza a nagytestű halakat.

Köszönjük Horváth Csabinak a támogatást és a tanácsokat!

Kívánunk mindenkinek sikeres, élményekben gazdag horgászatot!

Magyar István, Magyar Ádám

CFB Team - Barátságban a halakkal!