Fagyos pontyok nyomában a Bontovai tavon

A téli időszak a legnehezebb a pontyhorgászatban. A probléma az, hogy a hideg idő miatt a halak metabolizmusa (anyagcseréje) lelassul, így nincs szükségük annyi táplálékra, mint a melegebb időszakban. Néhány évvel ezelőtt még általánosan elfogadott volt, hogy a hidegebb hónapokban szinte lehetetlen pontyot fogni, azonban mióta megfelelő eszközök állnak rendelkezésre a hosszabb ideig tartó horgászatra, mint például a megfelelő sátrak, hálózsákok, öltözékek, bebizonyosodott, hogy még ebben az időszakban is meg lehet fogni őket. Így történt ez Január 31-én is.

Tibi barátommal már egy hete terveztük, hogy jó lenne végre vízpartra kerülni. Rendeltem Csabától 3 féle alap mixet, amelyek nekem már sokszor bizonyítottak. RedArmy, Monsterfish, Full Liver. Szerdára megjött a csomag nagy buzgón neki is álltunk le gurítani 2015 első golyóit: RedArmy-Frankfurti, Monster Fish-MonsterCrab, Full Liver- Secret Agent aromával készítettem.

Délután 2 óra felé érkeztem a bontovai tóra. A 4-es állást szemeltük ki, mivel éjjelre nem mondtak kecsegtető időjárást, így hát jól jött a faház, amit percek alatt feltudtunk fűteni, nem dacolva a kinti időjárással szépen elvoltunk. Tibi kicsit később érkezett, de addigra én pont végeztem a bepakolással. Őt is hátra szállítottam és mindketten elkezdtük összerakni a botokat. Csalizás minden esetben 1 szem 18 mm főzött golyó a hozzá illő dip+por dip+paszta volt, most ezekről mutatnék pár képet..

Full Liver pasztázva és Dip-be mártva

Full Liver Por dippelve

Red Army pasztázva dippelve és pár szem felezett bojli PVA szalagon

Helykeresésnél mindegyik végszerelékemet kemény részre helyeztem, kettő marék mag mix amely kendermag és tigrismogyoróból állt össze és 5-6szem bojli kicsit jobban szétszórva.

Fagyos pontyok nyomában a Bontovai tavon

Délután 5-re minden botunk a megfelelő helyre került.

Első kapás nem sokkal este 7 előtt érkezett Full Liver-re. Ejtős kapást produkált, ráemeltem, bele-bele rúgott, majd nem sokára a merítőbe pihent. Számomra egy nagyon szép januári pontyal hozott össze a sors, mérni nem mértük, fertőtlenítés után vissza nyerte szabadságát.

A kis spanyol pikkelyes a Full Liver áldozata lett

Este 8 óra körül barátom jelzője kelt életre, neki is Full liver volt fent. Ez se világrekord, de aki a kicsit nem becsüli, az a nagyot nem érdemli! (Főleg Télen)

Kis tükrös télvíz idején

A problémák ezután kezdődtek, Tibi felcsalizta cuccát, megrakta a delta hátsó felét, persze csak mértékkel, mindenből egy marék. Nagy lendülettel csapatam befele amikor furcsa hangot hallottunk, mintha jeget törne a hajó. Igen a szélvizeket már jég borította, nem is tudtuk a kiszemelt helyig eljuttatni, kb félúton leraktam, és csak jó nagy ívbe tudtam kihozni delta csodámat…bár ez az emberi lustaság, mert volt csónak+motor…de mi otthagytuk.

Pár kép este 20-24 óra között:

Fagyos pontyok nyomában a Bontovai tavon

Rendesen elkezdett fagyni a helyzet, így hát visszabújtunk a szobahőmérsékletbe, megvacsoráztunk és jókat kaccagtunk hogy csak mi vagyunk ilyen őröltek.

Az éjjel folyamán, fél 1 körül volt egy ejtős kapásom, megint Full Liver-re szinte érthetetlen módon mert már jég borította a tavat, de beejtette, csónakból törtem fel a szélvízen a jeget és jég alatt történt a fárasztás, 1-1,5 kg- körüli töves személyében. Róla nem készült fotó, még a vízben kiakasztottam a horgot a szájából, búcsút intettünk egymásnak és mindenki ment a maga dolgára. Ezt a botomat már nem vittem vissza, tehát az 5ből 4 botunk bent maradt. Reggel 7 óra körül ébredtünk. Ami fogadott elképesztő volt.

Visszatérve a négy bent maradt botra, csónakba szálltam és evezővel törtem utat hogy ki tudjam szabadítani a jég fogságából damilomat. Amikor odaértem láttam, hogy a víz alatt a zsinór teljesen más irányba állt mint amerre hagytam. Visszaeveztem a partra ráemeltem amennyire tudtam és elnehezedett. Jó pár perc telt el amit a lekorlátozott fárasztási területen küzdöttünk, de hibázott...megmerítettem.

Fagyos pontyok nyomában a Bontovai tavon

Redarmy-ra éhezett meg a jég alatt

Szép kis februári töves

Második botom következett: szisztéma ugyanaz, törtem a jeget a zsinórom mentén. Itt is másik irányba indult tovább a damil, mint az eredeti állapotban.

Fagyos pontyok nyomában a Bontovai tavon

Fárasztás és merítés jégpáncél között

Nagyon szép pikkelyminta. Remélem megéled azt a bizonyos….Ő Monsterfish-re éhezett meg.

Tibi bent maradt végszerelékei kimentése következett, neki is az egyik botján volt hal.

Barátom kis tövese Full Liver-re

Végszónak annyit írnék, a tervezett túra felét se tudtuk végighorgászni, de a körülményekhez képest nagyon jó kis pecánk volt. 6 db halat tudtunk fogni és nekem ez többet ért mintha csak 10+-os halakat szedtünk volna folyamatosan. Igen tanulságos 24 óra mögött állunk. Mindezt természetesen a jó csalinak is köszönthetjük. Ha van egy kis szabad időtök ne legyetek rest, pakoljatok ki akár csak pár órára is. Megéri.