Kora tavasszal Kiskorpádon

Eljött az első hosszabb túránk ideje, már nagyon vártam, több okból is. Eddig a hideg idő, és tanulmányaim miatt, csak apró nappali gyors horgászatokon tudtam részt venni. A másik ok pedig az volt, hogy teljesen megújult a tópart. A meder és az eddig ismert haltartó helyek megváltoztak és minden, ami igaz volt a tó egyes helyeire.

Partvédelmi rézsűk kialakítása a tó körül

Csalinak a frissen kifejlesztett 2015-ös szériás Hibrid bojlit választottam, kibalanszírozva GREEN BEST pop-up 12 mm-es golyóval, felezve, egy-két szemet a csali mellé, így alkalmaztam a túrám során.

Friss puha Hibrid 20 mm és egy Green Best pop-up

Etetésnek mivel az idő már megfelelő volt, 18-fok, de a víz még csak 8-10 fokos, így pelletet és oldódó vegyes CFB bojlikat választottam.

Etetésnek szánt termékek BLACK JACK és FULL LIVER oldódó 20 mm

A túrám 48 órára lett tervezve, igen fel volt adva a lecke, merre keresem a barátaimat, mivel a meder és a halak vándorlási útvonala teljesen megváltozott az átalakítás miatt.

Szombaton 12 óra felé be is kerültek a szerelékek, a régen jól működő helyekre, de 15 óra felé  rá kellett jönnöm, ez így nem fog működni. A halak teljesen más területeken mutatkoztak az eddigi megszokottaktól. Váltanom kellett, de iziben, mert halmozgás volt szép számmal, de nem ott ahol eddig. Áthelyeztem hát a horgaimat a kiszemelt helyekre, ami ezután történt biztató jelnek vettem. Egy kis ejtésre lettem figyelmes, amit még a jelző se észlelt, de a szemem nem csapott be, valami maszatolt a csalim környékén. Így is lett, szép lassan feszült a zsinórom és már vettem is fel a barátommal a küzdelmet. 15:20-kor sikerült megfognom az idei év első Kiskorpáid halát. Nagyon örültem neki, talán megtaláltam merre vannak a halak.

Szép széles töves melynek a súlya 14,37 kg volt

Gyors fotó és ment is vissza az éltető elemébe és a szerelékem is a már halat adó helyre.

Nagyon sokat nem is kellett várnom, magam sem hittem, de ez a hely talán működni fog, mert 17  órakor már egy új delikvens jelezte, megtalálta a Hibridet. Na, ennek nagyon örültem. Lassú mozgású hal volt, komótosan közlekedett, ismét egy szép töves érkezett.

9,65 kg-os töves

Már azt hittem, hogy megtaláltam a csoda helyet, de esemény sötétedésig nem történt. Be is húzódtunk éjjeli menedékünkre. Beszélgettem édesapámmal, milyen régen jártunk erre, egy fél éve és mennyi minden változott ez idő alatt. Éjjel 1 óra tájékán egy jelző hang törte meg az álmomat, felpattantam és rohantam ki, a jó meleg ágyamból. Mert akció volt. Arra a botra volt kapásom, ami tegnap dél óta hallgatott szerényen. A régi mederbe helyeztem el, örömömre azt is megtalálta egy makulátlan szépség.

Egy szép 10, 70 kg-os nyurga

Visszahelyeztem ezt a remek halat és a szerelékemet a vízbe, jó magamat pedig, a meleg hálózsákba, mert bizony éjjel visszahűlt 3-fokra a levegő. Reggelig csendben pihentem én és a barátaim. Megébredve minden felszerelésemet frissítettem gyorsan, mert újabb hal mozgásokat figyeltem meg a csendes hajnali órákban. Ahogy a nap kúszott felfele a horizonton úgy melegedett az idő is. A mederben elhelyezett botomra egy igen érdekes kapásra lettem figyelmes. Megfeszítette a zsinórt, de hamar vissza is tette, eljátszotta ezt vagy 3-szor, mikor aztán rá emeltem, éreztem, megvan ez a halacska is. Örömöm nagy lett mikor megláttam, mert ez egy szép gyöngyházfényű koi volt.

Szépséges Koi - 4,80 kg

Nagy örömömben, mivel ez a szépség volt az ide év első koi pontya, nem oda tettem vissza a szerelékem ahova eddig, de gondoltam majd csak lesz valami. Akkor még nem tudtam, de a véletlennek köszönhetően rátaláltam egy remek helyre. Fél óra sem telt el, már húzta is a botomat egy vehemens, éhes hal és már kezdődött is a küzdelem. Érdekes, a víz még csak 8 fok tájékán volt, hatalmas erő rejlik minden egyes itt élő példányba.

Gyönyörű tükrös, 8,90 kg-mal mérlegelt

Nem is húztam az időt, gyorsan visszahelyeztem ugyanoda, mert nagyon hamar rátaláltak a halak. Jól tettem, mert egy órán belül ismét egy jó erős példánnyal hozott össze a sors, iszonyú ereje meglepett. Bő 35 perc után sikerült a szákba terelnem.

Szép erős 12,05 kg-os, hosszú töves

Na, ez már nem lehet véletlen! Visszaraktam erre a helyre. Várakozás vette kezdetét, mert bizony több hal nemigen jött, de ebéd után gondoltam frissítek az éjjeli bottal. És egy szokatlan területre tettem, közvetlen a túlpart szélére, mert szépen felkúszott a hőmérséklet, a 20 fokot súrolva igazi jó tavaszi időben lehetett részem. A sekély túlparti csalimat fel is vette. Kontakt, és fárasztás vette kezdetét, újabb gyönyörűség érkezett, egy koi spanyol tükrös.

Szépséges 6 kg-os spanyol koi

Visszatettem a sekély helyre, mivel az idő folyamatosan melegedett. Délután 17-óra felé, megint azon a botomon észleltem kapást. Egy erőtől duzzadó példánnyal volt dolgom, sikeresen lefárasztottuk egymást, mire a szákba tudtam terelni.

Egy nagyszerű nyurga - 8,40 kg

Frissítettem és mivel közeledett a következő éjszaka figyelmesen néztem a vizet. Minden kis mozgást megfigyeltem, merre úszkálnak uszonyos barátaim. Éjjel sokáig fent maradtam, elragadó volt a tiszta csillagos éjszaka, mint ha egy másik univerzumba csöppentem volna. Nagyon régen, láttam ennyire ragyogó égboltot. Még kint figyeltem, elmerengtem, de megtörte a csendet egy vehemens kapás. Nagyon lassan araszolt a part felé. A fejlámpán megcsillant narancssárga teste, egy nagy koi látogatott meg az éj leple alatt.

Csodás 8,48 kg-os koi

Visszatettem a szerelékem. Talán még éjfélt sem ütött az óra, de a másik botom is visítani kezdett, szüntelen rá emelek, és ismét érzem, ez megint a tóra jellemző erőgép lesz. A part szélén már látom, egy hosszú nyurga test, feszeng és tör a mélybe remek érzés micsoda erő, rejlik bennük.

Nyurga test,  7,45 kg

Gondoltam, ideje lesz lepihennem, ki tudja, mit hoz még az éjjel számomra, így is tettem. Hajnali 4:30-ig mély álomba szenderültem. De megtörte az a kedves kis jelző hang, ami minden horgász szívét meg dobbantja. Kapás van, valami húzza a csalimat. Remek, gyorsan ki pattantam, se kabát, se semmi a jó meleg zsákomból. Igen ám, de az éjszaka ismét lehűlt nem kicsit, ki vágtattam a jó kellemes 4-fokos éjszakába. Ez a halam, nem igen szerette volna, hogy gyorsan visszatérjek fekhelyemre, átfagyva, az éjjeli párától betakarva egy fél óra múlva szákba tereltem.

Szép nyurga - 11,14 kg

Lassan megérkezett a fényváltás. Már vissza se feküdtem, újra gondoltam a helyeket és visszatettem frissítve a csalikat a vízbe. Nem sokat kellet várni, a nap átvette az uralkodó helyét és szikrázta a fényét a tó tükrére. Meg is lett az eredmény, hogy nem feküdtem vissza, frissen vártam barátaim jelentkezését. Meg is jött reggel egy szép tükrös személyében.

Tükörponty - 7, 65 kg

Ismét melegedni kezdett az idő, nagyon vártam már erre. Visszatettem a szerelékem a sekély helyre, és mint titokba reméltem is, szép erős kapás jelentkezett a túlpartról. Megpillantva láttam ismét egy gyöngyszem koi érkezett, nagyon örültem ennek a halamnak is.

Szépséges koi -  5,90 kg

Nem sok időm maradt a túrából. Sajnos elrepült az idő, ilyenkor az a 48 óra, hamar elszáll. De bíztam benne, hogy lesz még kapás ebben a kis időben, és már lopta is valami a damilom, nagyon rá emelek, egy szép széles tükrös lepett meg ismét.

Tükrös súlya: 11, 70 kg

Lassan nekiálltam pakolni és átgondolni mi történt ebben a kis időben, mert nagyon aktív volt ez a pár napom és jó érzés volt itt lenni. De gondolatmenetemet megszakítva, ismét kapás. Ó milyen remek, szépen szedi a zsinórom, szintén egy nyurga lepett meg, gyönyörű forma és szín.

Szép nyurga remek színben - 8, 78 kg

Egy remek túra részese lehettem, sajnos nincs az az idő, ami elég lenne itt a tóparton. Egy érdekes fogásom beszámolójával, még tartozom bizony. Mivel a tó és a halak útvonala megváltozott, keresni kell a halakat, de  ha rátalálunk barátainkra, nagyszerű élményekkel gazdagodhatunk. Egy ejtős kapásnak lettem szemtanúja, ráemelve szépen jött a part felé. Mikor megláttam ennek a dévérkeszegnek a méretét, nagyon meglepődtem, ekkora keszeget még az életben nem láttam. Új tó rekordlett de, nekem is óriási élmény volt, nem semmi egy hatalmas lapát keszeget tarthattam a kezemben.

Dévérkeszeg - 3,68 kg

Remélem minden sporthorgásznak ilyen sikeres lesz az első nagyobb tavaszi túrája.

Minden sporthorgász társamnak sikerekben, halban gazdag szezonkezdést kívánok!