Flúgos futam pontyokkal, avagy amikor sok kicsi sokra megy

Történetünk május elejére nyúlik vissza, mégpedig május negyedik napjára. Dávid barátom a jól megérdemelt érettségi szünetét tölti, én pedig élvezem a szabadnapot. A tóparton!! Mégpedig a Pápai Tavakon. Egy olyan pecát terveztünk, ahol minden halat meg szerettünk volna fogni ami az etetésünk környékén megfordul. Nem a méret volt most a lényeg, hanem, hogy egy jót szórakozzunk és fáradtabban menjünk haza másnap, mint ahogy 24 órával előtte megérkeztünk.

Tíz óra magasságában megérkeztünk a tóhoz, gyors pakolás, csalizás, rendezkedés következett. Na de ne siessünk ennyire előre, vegyünk szépen sorjába mindent. Mivel a tóban található pár sziget, ezért az azokról belógó bokrok, valamint a vízre lógó fűzfák környékét terveztük meghorgászni.

Helyek kiválsztva, letapogatva. Nincs is már más dolgunk, csak, hogy a halakat odacsaljuk és ott tartsuk. Ennek érdekében az etetésekre került minden ami hal szemének és szájának ingere. Egy kis kukorica és repce, tigrismogyoró kíséretében, továbbá Red Liver és Full Liver bojli. A bojlikat meglocsoltuk egy kis májkivonattal és bepaníroztuk hallisztbe és májporba, hogy vonzóbbá tegyük őket bajszos barátaink számára. Kezdésnek egy nagyobb mennyiséggel etettük meg a helyeket, persze azért csak módjával, majd úgy terveztük, hogy minden kapás után dobunk a csalira egy lapáttal ebből a keverékből.

Na de mi került a horogra és hogyan tálaltuk? Pofonegyszerű az egész, csak úgy mint az előke is, amit használtunk. A hajszálelőkén szintén a májas ízvilág dominánlt. Hol megfaragva, hol duplán, hol pasztázva, hol dipelve... Az idő múlásával majd úgyis kiderül, hogy melyik lesz az eredményesebb.

A szomszéd faluban delet harangoztak, mire a szerelékek a helyekre kerültek. Tombol a hőség, szinte perzsel a nap. Ahogy felénk mondani szokták "gatyarohasztó" a meleg. Kihasználva az alkalmat gyorsan le is hűtöm magam a strandolásra még nem túlságosan alkalmas vízben. Jól esett. A jelzők csendben. Eljött az ideje az ebédnek, majd a kávénak.

Tikkasztó a hőség, nagy a csend. De nem sokáig, ugyanis erőteljes húzós kapásra lettünk figyelmesek a nagy beszélgetés közepette. Precíz fárasztás, mérés és fotó után már útjára is engedtük a kis 4,5 kilós bajszos barátunkat. A Full Liver ízlett meg neki Birdfood dipben és Full Liver pordiben pácolva. Nem is kérdés, hogy ugyanez a kombináció került vissza a bokor alá. Fél óra sem telt el és szinte azonnal újabb kapás jelentkezett ugyanonnan. Ezen felbuzdulva mindegyik szerelékre ez a kombináció került. Ekkor még nem is sejtettük, hogy micsoda "hallavinát" indítottunk el ezzel. Na de a betűk helyett először beszéljenek a számok, majd a képek. De előbb egy kis statisztika:

- Az első kapás időpontja: kb 17 óra
- Az utolsó kapás időpontja: kb másnap reggel 6 óra
- Pontyok darabszáma: 15
- Összsúly: 107,5 kg
- Átagsúly: 7,26 kg
- Legkisebb ponty: 4,5 kg
- Legnagyobb: 8,4 kg

És most jöjjenek a képek:

A helyszín, ami megmozgatott Bennünket

Idilli a környezet

A nyerő csali

Pontyportré

Egy küzdelem a sok közül

Red Liver

Flúgos futam pontyokkal, avagy amikor sok kicsi sokra megy

Nem csak a nagyoknak jár a törődés

Volt, hogy egyszerre szólaltak meg a jelzők