Ezért megérte várni! Egy egyéni rekord története…

A Nagykállói horgásztó a Romániai horgászok egyik kedvenc helyszíne Magyarországon. 2015 májusában nekem is volt alkalmam ellátogatni oda és reménykedtem abban, hogy egy eredményes peca után feltöltődve és elégedetten térek majd haza, de arról ábrándozni sem mertem volna, hogy új egyéni rekordot sikerül majd beállítanom.

Nagyon sok szépet hallottam már a tó halállományról, a tó körül elterülő gyönyörű környezetről és a kisházak komfortjáról. Jó ideje terveztünk Nagykállóra egy horgászatott. A foglalásunkat már januárban elvégeztük, választásunk a 2-es házra esett, ahol május 20 és 24 között 96 órát pecáztunk. A 2-es  ház előtt álló stégről nagyon jól meghorgászható a képen látott szigetek közötti rész.

A bójánkat a szigetek köze az akadóktól pár méterre helyeztük el.

Ezért megérte várni! Egy egyéni rekord története…

Minden etetéskor 1/3 arány magkeveréket, 1/3 arány pelletet és 1/3 arány bojlit használtunk és ezt a keveréket a bója elé szórtuk egy 5X2 négyzetméteres területre. Ismert volt számunkra hogy a tóban nagyszámban találhatóak compók, kárászok, dévérkeszegek és néha azért horogra akadhat egy egy törpeharcsa is. Ebből az okból kifolyólag a magkeverékünk kizárólag csak tigrismogyorót, kender és juharmagokat tartalmazott. A magkeverékünket főzéskor chilivel és borssal fűszereztük csípősre. Míg a horgásztársaknak nem sikerült elkerülni a fentebb felsorolt halakat, én és a nejem egyetlen egyet sem fogtunk. Én azt gondolom ezt részben a jól megválasztott magkeveréknek köszönhettük. Az etetésben szereplő bojlikat a CFB palettájáról választottuk (Red Dream, Black Jack, Red és Army – Full Liver 50-50%). Ezek mellet csalizásra Red Livert használtunk. A használt bojlik mérete 20-24-30 mm-es volt. Szerelekként az előző évben oly jól működő IQ2-D-riget használtuk, amelyre egy fél 20-as Green Beast vagy Sunshine pop up került fel és kiegészítésként pedig ¾ rész a fentebb felsorolt bojlik egyikéből.

Az első kapásra 24 órát kellet várnunk. 6,5 kg-os pikkelyest szákolhattunk a rövid fárasztás után, ez a hal az etetésről jött, ami reménnyel töltött el bennünket.

Pár óra múlva a feleségemnek sikerült becsapni, RED Dreammel, egy 7,3 kg-os nyurgát. Mindketten elégedetten tértünk nyugovóra, azonban az éjszaka folyamán már nem volt kapásunk. Reggel etetés után arra jutottam hogy megpróbálom meghorgászni a bója és az akadó közötti részt, hátha onnan majd jobban jön a hal.

Ezért megérte várni! Egy egyéni rekord története…

A következő 48 órában a feleségemnek 5 elharapott előke jutott (Red Dreamre), nekem pedig 4 füstölős kapás (a fűszeres és büdös bojlikra). Az egész azzal végződött, hogy az akadóban mind a 4 halnak sikerült levergődnie magát a horogról. Lassan letelt 3 nap a 4 napos pecából és kezdtünk kicsit frusztráltak lenni a sok vesztett hal miatt. Aztán éjjel 3:05-kor, épp kinn tébláboltam a botok körül, amikor eleinte egy halk és egyenletes kapással bejelentkezett egy 5-6 kilósra saccolt potyka. Nem is volt vele semmi gond ameddig nem ért a part közelébe, ahol a következő 20 percet azzal töltöttünk, hogy jobbra balra követtük a szemünkkel és a bottal a fáradni nem akaró halat. Egy adott pillanatban a feleségem látta ahogy fordult egyet vízben és kijelentette ez nagyon nagy. Én nem akartam elhinni mindaddig ameddig ő meg nem szákolta és át nem adta nekem a merítőt hogy emeljem ki.

Csak hüledeztem, hogy milyen nehéz és alig vártam már, hogy mérlegeljük. Sejtettem, hogy megdöntöttem az egyéni rekordomat csak azt nem tudtam mennyivel. A mérleg nyelve 23 kilóig szaladt fel, mint később kiderült, az adott időszakban  Nagykállón ez volt a legnagyobb fogás.

A végére ráadásként sikerült még megfogni egy 6,5  kilós potykát, de ez már nem sokat számított, mert akkor is elégedetten távoztam volna ha nem fogok semmit.

Ezért megérte várni! Egy egyéni rekord története…

Természetesen minden hal visszanyerte a szabadságát, elvégre Catch and Release horgászatot űzünk.

Nagyon szép napfelkelték, naplementék, a bennünket meglátogató állatok sokasága és a szüntelen madárcsicsergés tökéletes terepet nyújtott egy nyugodt frissítő horgászathoz.

Mindenkinek eredményekben gazdag horgászatott kívánok.