Litván pontyok

Egyenesen Litvániából számolok be nektek arról, hogyan is telt el 10 nap egy nem mindennapi tavon!
Sokan nem merészkednek el észak felé és én sem hittem volna, hogy egyszer ide eljutok!

Nagyon régóta vártam már erre a horgászatra, sajnos a munkám és a sok utazás miatt több mint egy évet hagytam ki! Elegendő idő volt arra, hogy felkészüljek,és minél több információt megtudjak Litvániáról, tavairól, élővilágáról!

Litván pontyok

Litvániáról a tavak országa, mert több mint 2000 tó található itt. Engem pontosabban egy bizonyos tó érdekelt Ilgio ezeras (Ilgio Tó) 2013 nyarán  itt fogták meg a litván pontyrekordot, 22,452 kg-mal.
Na én ezt próbáltam „überelni”!

A hőmérséklet nappali órákban nem érte el a 10-12 celsius fokot,  északi szél tombolt, és nem erre vártam a Svájci hegyekből hazajövet! Érkezéskor megkezdődött a terepszemlélés és előkészületek! Ahogy nálam ez megszokott, késő estig vártam az etetéssel és a behúzással.

Litván pontyokBotok készenlétben

Litván pontyok

RedArmy, MonsterFish, FullAmino, és FullLiver bojlikat vittem magammal. Hozzá dippek, extractok és Pop-up-ból jól bevált Pineapple és Garlic

Magokból a jól megszokott XL-Tigrismogyoró, kukoricával saját recept szerint előkészítve.
Ami sajnos itt nem nagyon ismert,és még 40kg kukoricáért is 200km kellett utaznom!

A hideg idő ellenére a halak jelentkeztek!

Litván pontyok

Litván pontyokA 15 kg-os tükrösnek a Monsterfisch-Pineappe ízlett meg.

16 kg-os gömbölyű töves FullAmino-Pineapple re jött.

14 kg - füstölős a délutáni órákban FullLiver – Garlic ra A halak gyönyörű színekben pompáztak!

Akadó mentes helyünk volt, és szereléket próbáltam a lehető legjobban lefinomítani, de "pechünkre" pár agresszív kitörés miatt három szép halunk lett oda.

Lassan felmelegedő tóról beszélünk és nagyon meglepett, hogy erős, aktív halakkal volt dolgom!
A víz felülete 29 ha, átlag mélysége 4-5m.

Litván pontyok

A szeles idő lecsillapodott és a hőmérséklet 0 C alá esett! Lassan mi is behúzódtunk a melegre!
Hajnali 2óra volt, mikor 1 csippanásra ébredtem, majd ejtős kapás követte.
Bevágásnál nagy súlyt éreztem! ”Hoppá” a pulzusom a háromszorosa volt, de nem akartam semmit sem elkiabálni!
Komótosan, ellenkezés nélkül jött kifele! Hamarosan megpillantottam!

Litván pontyok

Kereken 21kg-os tükrös FullLiver bojli garlic pop up-pal megbolondítva.

„MATISZ PAPA” – et öröm, et bódottá” hangulat volt!

Pontosan 1,5 kg híján lecsúsztunk a Litván rekordról, de az az érzés amit ott, abban a pillanatban átéltünk az leírhatatlan! 10 csodálatos napot töltöttünk ezen a tavon, Sikerült egyéni rekordot döntenem, és egyben tórekord született!

Még hátra volt pár nap a túrából és az elkövetkező 3 napot a felmelegedés jellemezte. A hőmérséklet 20 C fölé ugrott!
Egyetlen kapást nem tudtam kicsikarni. Próbáltam a csalikat változtatni, kombinálni, de nem sok eredménnyel.
A hirtelen felmelegedés, a halak étvágyát is megváltoztatta.

A hátralévő idő nem telt unalmasan!
A tó híres volt még a rablóhalairól is és könnyű pergetésbe kezdtem, nem kevés sikerrel!

Litván pontyok

4,5kg-os szörnynek tetszett meg a svájci Rapala, majd követte egy 3 kg-os leső harcsa

Elérkezett az utolsó nap, a pakolás napja, és hátunk mögött hagytuk e csodás tavat.
Összegezve a 10 napot és a fogásokat: nem volt sok halunk, de számomra a legszebbek voltak.
Amiért jöttem és kihagytam több mint egy évet, azt most vissza is kaptam. A sport, aminek a legszebb stadionokat építették.
Nem tudom, ki van még így vele de a horgászat már nem hobby,hanem egyfajta életforma!

Köszönet Horvát Csabának az ütős csalikért, melyek nagyon jól működtek és Knitli Sándornak a tippekért és segítségért!

Kívánok mindenkinek hasonló élményeket a vízparton!