Cream Dreamről egy volt szkeptikustól

Azoknak írom ezt a kis szösszenetet, akik hozzám hasonlóan ragaszkodnak a már jól bevált és kipróbált csalijaikhoz és nem mernek bevállalni egy horgász túrát egy teljesen ismeretlen, első látásra nem éppen szokványos csalival. Teljes mértékben megértem azokat a horgászokat, akik ha a munka mellett ki is tudnak szorítani egy kis időt a horgászatra, akkor olyan csalit visznek magukkal, amelynek eredményességéről már hallottak, illetve tapasztalták annak előnyeit. Pedig lehet, hogy óriási élményektől fosztják meg magukat azzal, hogy nem mernek egy újdonsághoz nyúlni. Így voltam én is 2015-ös fejlesztésű Cream Dreammel.

Valamikor augusztus elején jött meg az első Cream Dream csomag a Csabitól. A kibontás után az első benyomásaim elég vegyesek voltak, mondhatnám nem éppen pozitívak. A család persze örült, hogy végre egy nagyon jó illatú bojli van a házban. Odáig fajult a dolog, hogy még kóstolgatták is. Jöttek is a találgatások sorban: kókuszgolyó, cappuccino és további hízelgő jelzők. Nekem a gipszgolyó  és társai ugrottak be első ránézésre. Abban azonban egyet értetünk, hogy az illatra és ízre nagyon kellemes. Azért gyorsan megjegyeztem, hogy a halak ezt nem biztos, hogy így gondolják.

Augusztus második hétvégéjén eljött az első peca, amelyen az egyik botomat a Cream Dreamnek szántam. Halkan megjegyzem, hogy enyhe kényszer munkálkodott a háttérben. Kápolna Laci barátommal egy eddig elzárt kavicsbánya tóra kaptunk meghívást állományfelmérő horgászatra. A tó és környéke annyira érintetlen volt, hogy a vízhez is csak úgy fértünk az állványainkkal, ha kis nyiladékot vágtunk a parti bozótosban.

Érintetlen és vad

Társaságunk is akadt

Tovább fokozta az izgalmamat, hogy ezen a tavon a halak még nem találkoztak bojlival, ezért úgy gondoltam, hogy egyenlő esélyekkel indul a hallisztes, büdös jellegű bojlik mellett. Laci elfoglaltsága miatt én egy nappal korábban érkeztem fiam társaságában. Reggel 9 óra felé már bent is volt a dupla húszas fekvő Cream Dream a kiszemelt helyen. Az első kapásra nem sokat kellett várni, se a másodikra, se a…… A második botomat úgy kellett belopnom a helyére. A kisfiam összeszámolta a kapásokat. 19 db pontyot és amurt sikerült fognia éjfélig a Cream Dreammel csalizott bottal. Éjfél után már nem is húztuk vissza a botokat, mert pihenni is kell, hiszen vissza volt még két éjszakányi horgászat. A következő napokban is hasonlóan működött a Cream. Lacival 3-3 bottal horgásztunk és mindegyiken más-más csalival. A 3 napos horgászat végeztével és annak konklúziójaként döbbentem rá, hogy egyértelműen a Cream adta a legtöbb halat nekem. Összehasonlításként megemlítem, hogy a Red Army és a Deep Sea voltak a versenytársai.

Pár darabosabb hal a Cream Dream-mel:

Párosan szép az élet

A horgászat után a szkeptikus azt mondatta velem, hogy majd a gyékényesi Nagy Vízen bizonyítson nekem. Lehet ez véletlen is!

Augusztus vége Gyékényesen talált egy 3 éjszakás horgászat erejéig.

A beton placc, külföldiesen

A hajnal, amiért érdemes felkelni

Természetesen a Cream Dreamet sem hagytam otthon. Döglesztő 38 fokos levegő és 27 fokos víz fogadott. Tudtam, hogy ilyen időjárási körülmények között nem sok babér terem Gyékényesen. A többi bányavízzel ellentétben itt megállnak a pontyok ebben az időben. Talán ha egy kis hideg front jön, akkor megmozdul a hal. Az időjárásra tekintettel inkább amurra terveztem a horgászatot, ezért egyik boton tigrismogyorót csaliztam, másikon Cream Dreamet, hiszen az előző horgászaton az amurok is kedvelték. Titkon reménykedtem, hogy bejöhet rá bónuszként egy pár ponty is. Aztán érdekesen alakult a horgászat, mert a tigrissel csak amurt fogtam, a Creamre azonban csak pontyok jelentkeztek. Több kisebb érdeklődő mellett sikerült partra hoznom egy darabosabb pontyot is, aminek nagyon örültem a körülményekre tekintettel. Ekkor már valami motoszkált bennem.

A bónusz

Az apraja közül

Növekedjetek

Szeptember közepe ismét Gyékényesről szólt volna. A tervek szerint 6 éjszakát áldoztam volna a pontyokra, sajnos a körülmények közbeszóltak és csak 2 éjszaka lett belőle.

A pillanat varázsa

Ez a két nap adta az utolsó löketet ahhoz, hogy a „gipszgolyó” bojlivá érjen a szememben. Az első botomat 24-es Creammel húztam be. Éppen kiértem a másodikkal a partra, amikor a swingerem felemelkedett a bothoz és forogni kezdett a dob. Semmi jelző hang. Természetesen elfelejtettem bekapcsolni. Ugrás a csónakba és rövid idő után egy „szemtelen”, de egészséges ponty pihent a bölcsőben.

Jumurdzsák

Cream Dreamről egy volt szkeptikustól

Nem csak hal akadt a horogra

Mondhattam volna, hogy vak hal is talál bojlit, de valami visszatartott tőle. A nap folyamán még jött pár kisebb ponty, azonban valamilyen betegség is meglátogatott. A következő napot még kihúztam valahogy, de a túra befejezése elkerülhetetlen volt. A második hajnal már táborbontás közben köszöntött rám. Ekkor már dupla 24-essel horgásztam, a szelektálás és a kevesebb csónakázás reményében. Szinte csak a botok voltak bent, amikor lassan elindult a dupla 24-es Cream Dream. Szép komótos, beteghez illő kapás riasztott. Miután fölé értem a halnak megjelentek az öklömnyi buborékok. A betegséget mintha azonnal elfújták volna. Csak ne menjen akadóba rimánkodtam magamban. Óvatos fárasztás után megszákoltam a tükröst, de nem emeltem be a ponty matracra, ne hogy megsérüljön a hálótól. Nagyon boldog voltam, hogy ilyen rövid idő alatt két ilyen szép halat sikerült horogra csábítanom. Valójában ez a ponty adta az utolsó lökés, ahhoz, hogy hinni tudjak a Cream Dreamben.

A novemberi horgászatomon már elsődleges csaliként tekintettem rá. Igaz eddig csak viszonylag meleg vízben horgásztam vele, de bíztam benne, hogy hideg vízben is működni fog. Ismét csak rövid 3 éjszakás horgászat állt előttem. 14, 20 és 24 mm-s mérettel készültem Gyékényesre.

14, 20, 24 mm-es és a pasztázott

Első nap délutánján már meg is jött az első jelentkező a 24-es pasztázott fekvőre. Sajnos, amikor fölé értem egy bólintás után távozott az érdeklődő. Nem baj, ha volt kapás, akkor jó a csali és a hely is.

Novemberi délelőtt

Másnap délután kísértetiesen hasonló időpontban ismét kapás a 24-es fekvőre. A fárasztás során megjelenő buborékok jelezték, hogy nem a kisebbek közül érkezett.

Cream Dreamről egy volt szkeptikustól

Majdnem megveregettem a vállamat, hogy milyen ügyes vagyok, de gyorsan eszembe jutott, hogy ha csak rajtam múlik, akkor nem biztos, hogy közelebbi ismeretségbe kerülök a Cream Dream-mel.

Miért is írtam meg a találkozásomat a „nem szimpatikus” Cream Dreammel?

Először is azért, hogy a hozzám hasonlóan maradi, az új iránt nem éppen fogékony horgászoknak mutassak egy példát. Lehet, hogy éppen az újdonság a szokványostól eltérő csali lesz az, ami a legnagyobb meglepetést okozhatja.

Másodsorban pedig ne ítéljünk első ránézésre. A bojlinak nem az emberi ízlésnek kell megfelelni. Ki kell próbálni, mert lehet, hogy a halaknak éppen ellenkező véleménye lesz róla.

Kívánok minden horgásztársamnak hasonló élményeket.

Csabinak köszönöm a csalit, és a töretlen támogatást. Remélem a „gipszgolyóért” nem fog neheztelni.