Szezonkezdet frontos időben

Az idei első horgászatra március végén került sor, három napra érkeztünk Kiskorpádra, a kedvenc vizünkre. Reggel rossz hírekkel fogadtak, az előző napokban szinte senki sem fogott halat, ennek ellenére bizakodva pakoltuk ki a felszerelést.

A hűvös idő miatt egy kis „házi” segítségével kisorsoltuk a helyeket. Miki készült valami igazán különlegessel, házi pálinkából készített dió ízű italt, de megfogadtuk, hogy ezt csak a 15 körüli vagy annál nagyobb halak megfogásakor fogyasztjuk.

A meghorgászandó vízfelület

A tónak a mélyebb részén foglaltunk helyet, Miki a halágyat és a zsilip környékét, körülbelül 4m-es vizet horgászott, én pedig a tó középső részét, 2,5 m körüli részt tartottam jó választásnak. Az időjárás nem volt túl kegyes, nappal erős, viharos szél, erősen ingadozó légnyomás, éjjel pedig erős fagyok nehezítették a pecát. A halak kapókedve óráról-órára folyamatosan változott, nem volt könnyű alkalmazkodni a változó körülményekhez.

Erre a túrára is a már jól bevált Red armyval, Full liverrel, a tavaszi kedvenc hot csokival, valamint édes vonalon Red és Cream dreammel készültünk. Etetésnek minimális mennyiséget szórtunk, pár szem félbevágott bojli, kevés tigris és pellet került a csalik mellé.

Szezonkezdet frontos időben

Ennyit etettünk egy botra.

Az első kapás egy órán belül megjött, egy narancsos púpos hátú koi volt az év első hala. Ezután volt pár üres ráemelés, nem értettük az okát. Az előkéket jónak találtuk, így nem változtattunk. Utólag kiderült, hogy jól döntöttünk, a későbbiekben már nem volt vesztett halunk. A nap folyamán sorra jöttek a koik és a szép egészséges, 10 körüli vagy kicsivel afeletti pontyok.

A „púpos” koi

Gyönyörű színek

Este egyszerre volt kapása mindkettőnknek, két spanyol pikkelyessel sikerült közös képet csinálni. A csalik közül a májas és a fűszeres volt a nyerő, az édes első nap nem adott halat.

Spanyol pikkelyes közös fotó

Másnap a délelőtt néma csendben telt, ezért délutánra változtatni kellett a csalikon. Áttértünk az édes golyókra, ekkor szinte kizárólag a Red dream, majd késő délután pedig már csak a Red army adott halat. Az etetésből elvettük a pelletet és a magot, ez is jelenthetett valamit, mert a változtatás után sorra jöttek a kapások, sikerült az estét is páros képpel zárni.

Miki szép tövese

Red dreamet szerette

Esti páros fotó

A harmadik napon esős reggelre ébredtünk, délig megint nem volt kapás. Folyamatosan variáltunk a csalik ízén és alakján, a kockára faragott golyó ezen a nap sokkal eredményesebb lett, mint a gömbölyű. Babonából felvettem a kedvenc horgász pólóm, ha ez rajtam van a vízparton, általában jön valami szép hal.

Először Miki fogott egy gyönyörű 17,32-es tükröst full liverrel, majd megismerkedhetett a tó legszebb „hölgyével”, Liliommal is.

A túra legnagyobb hala, 17,32 kg

„Liliom”

A póló most is működött, egy majdnem 15 kilós tükröst sikerült elcsípnem, a csali egy szem kocka alakúra faragott Red army volt.

Szezonkezdet frontos időben

Duci tükrös, közel a 15-höz.

A napnak még közel sem volt vége, sorra jöttek a kapások. Egy kalandos fárasztás után sikerült az akadóból kiszabadítanom a halat, a súlya 15,42 kg lett. Köszönettel tartozom a segítségért a halőrnek. Külön öröm volt számomra, hogy ezzel a hallal tavaly nyárról már ismertük egymást.

Őt sikerült tavaly is megfogni.

Nem unatkoztunk egész estig, jött jó pár szép hal, este Mikinek pedig sikerült megkoronázni a napját, egy régóta óhajtott nagy pikkelyessel, melynek súlya 14,44 kg volt. A kereső taktikával bedobott boton hot csokit vett fel. Vidáman koccinthattunk a túra utolsó halára, szerencsére a diópálinka is előkerülhetett párszor.

Szezonkezdet frontos időben

Miki régóta várt pikkelyese.

Összeöltöztünk

A kép önmagáért beszél…

A kedvezőtlenek előjelek ellenére sikerült remek túrát zárnunk, ilyen szezonkezdetről előzőleg álmodni sem mertünk. A Cfb csalik ismét remekül működtek! Sokadjára is bebizonyosodott, hogy vannak helyzetek, amikor változtatni kell a siker érdekében, a halak ízlése ugyanis akár óránként változhat. Ellenkező esetben pedig könnyen kapás nélkül maradhatunk.