Irány a Bereki Tó

Az évszakok közül egyértelműen a kedvencem a tavasz. Nagy izgalommal vártam már, hogy végre tavasz legyen, és végre horgászhassak kedvenc tavamon a Bereki Horgásztavon. Ilyenkor tavasszal valamivel nagyobb eséllyel foghatunk darabosabb halakat mint mondjuk nyáron. Ezt kívánom a cikkben részletesen bemutatni.

A tó a 90-es évek végén tőzegbányászat következtében keletkezett.

Az egész tó természetvédelmi területen fekszik, gyönyörű környezetben Alsópáhoktól fél kilométerre a Berekben. Gyönyörű növény, és állatvilág van a területen. A tó vízterületének nagysága több mint 18 hektár.

A tótól pár méterre található egy rendkívül felszerelt büfé, ahol némi túlzással bármilyen ételt megkaphatunk, amit szeretnénk.

A meder rendkívül változatos átlag 3-4 m víz de, találkozhatunk akár 10 m feletti vízmélységgel is. A tó rendkívüli halállománnyal rendelkezik, első sorban ponty, keszeg és csuka állománya kiemelkedő.

A pontyok átlagsúlya körülbelül 2-3 kg. A kisebb pontyok mellet még rendkívül nagy arányban lakják a tavat 10-15 kg-os egyedek, a legnagyobbak meghaladják a 20 kg-ot is.

Irány a Bereki Tó

Két horgászat tapasztalatait szeretném összefoglalni, amiben az első alkalommal feeder bottal eredtem a pontyok nyomába a másikban pedig bojlis módszerrel.

A tó nagysága és a rendkívül változatos meder miatt igen csak fontos, hogy hol horgászunk. Tapasztalatom az, hogy a horgászat eredményességét minimum 70%-ban a szél befolyásolja ezen a tavon. Minden esetben a széllel szemben állítom fel a horgászhelyemet. Az első horgászaton É-i szél fogadott, amikor a vízpartra értem, tehát egy értelmű vált számomra, hogy a tó D-i oldalán fogok horgászni.

A felszerelés összeállítása után bevetettem szerelékeimet.

Az egyik botot közelre kb. 25-30 m-re, a másikat 70-80 m re dobtam. Körülbelül bedobás után 25 perc telt el és egy határozott botgörbítős kapás érkezett a közeli botomra. A hal, ráemelés után folyamatosan húzta a zsinórt az orsó dobjáról.

Egy közel 20 perces fárasztás után sikerült megszákolnom az első halat, egy közel 10kg-os tükröst.

Irány a Bereki Tó

Nagyon örültem a halnak, nem gondoltam volna, hogy egyből egy ilyen szép hallal nyitom a napot. Ekkor még nem tudtam, hogy mi vár rám a horgászat hátra lévő részében.

A benti bot továbbra is csendben van. A kis botra újabb határozott kapás. Sejtettem, hogy ez bizony megint egy darabosabb példány lesz. Sejtelmem beigazolódott. 25 perccel később egy gyönyörű hosszú tövest helyeztem matracomra. Ez a hal már bizony átlépte a tíz kilogrammot a hal pontosan 11,50 kg volt. Gyors fotózás után úszhatott is tovább.

Több kisebb ponty után újabb darabos halat sikerült matracra fektetnem. Ez a hal több mint fél órás fárasztás után adta meg magát. Pontos súlya 11,70 kg volt.

Irány a Bereki Tó

Az összes halat a pici Sunhsine pop uppal sikerült fognom, method módszerrel. Rendkívűl boldog voltam, mivel ezeket a halakat egy mindössze 15 g dobósúllyal rendelkező pickerbottal sikerült partra segítenem. Mindegyik fárasztás hatalmas élmény volt számomra.

A balatoni horgászat után, egy kis „levezetésként” újra ellátogattam a tóra. Most a szélirány pont ellentétes volt, mint az előző horgászaton, ezért most a tó É partján horgásztam.

Mint ahogy korábban említettem itt bojlis módszerrel horgásztam. Reggel egy 10-15-öt dobtam oldódó Black Jack bojlival töltött spomb-bal.

Irány a Bereki Tó

A délelőtt csendesen telt, mindössze egy 7 kg-os ponty zavarta meg a csendet. Majd délután 2 óra felé indultak meg a halak.

A halakat a Balatonon is jól működő Green-Beast bojlival fogtam, amit egy Sunshine pop up bojlival lebegtettem meg.

Mindegyik hal gyönyörű, egészséges és nagyon jó erővel rendelkeznek. Mindenkinek csak ajánlani tudom a Bereki Horgásztavat, gyönyörű környezet, egészséges, erős halak minden adott, ami egy jó horgászathoz szükséges. A többi már csak rajtunk horgászokon múlik, hogy mit tudunk kihozni belőle!

Köszönöm a fogós csalikat és a támogatást Horváth Csabának!