Zalacsányi horgászat

Idei évben baráti horgásztalálkozónk ismét megrendezésre került, most a zalacsányi horgásztóra esett a választásunk.  Sűrű időbeosztásunk miatt, májusban sikerült olyan időpontot találni, ami mindenkinek megfelelt. Titkon bíztam abban, hogy a halak még az ívásnak nem kezdtek neki, és egy-két szebb példányt sikerül lencsevégre kapni. 4 napos túránknak csütörtöki nap vágtunk neki, a 2es-3as „sátras” horgász helyre rendelkeztünk be. Csalinak deep sea world, red-army , red-dream bojlikat vittük magunkkal kizárólag 24mm-es méretben. Ezek az ízek itt már nekünk bizonyítottak, ezért esett rájuk a választás.

Zalacsányi horgásztó

Megérkezésünk után a vizet kémleltük, meleg volt a levegő, 25 fokon állt a hőmérő higanyszála, ennek is betudható, hogy nagyon sok halat láttunk a víz tetején napozni, fordulni. Nem túl jó előjel, gondoltam. A délelőttünk eseménytelenül telt, én sima fekvő csalinak szavaztam bizalmat, a többiek pop-up –al könnyítették ki a 24mm-es bojlikat. Első jelentkezők délután 5óra tájékán érkeztek. 12kg és 16,20kg tükörpontyok személyében, szinte egy időben fáraszthattuk őket Endrével.

Kerek tükrös

Endre is bekezdett:16,2kg

Éjszaka folyamán én a nagy csalikban bízom , ezért dupla 24-es bojlival folytattam a horgászatot amit bepasztáztam. A többiek kitartottak a megkezdett 24mm+popup variációnál. Eredményt éjjel ez hozott. Zoli az éjszaka folyamán 2db halat fogott.12kg és 14kg tőponty volt.

Zalacsányi horgászat

Éjjel én belebízok, és ti?

Délelőttünk nem úgy alakult, ahogy terveztük, az idő csak melegedett, a víz hőfokával egyetemben. A halak a víztetőn, vízközt mutatták magukat, sőt, a tó sekély felén helyet foglaló horgászoktól nem kaptunk túl kecsegtető híreket, elkezdték az ívást a pontyok. Szuper, gondoltam, soha jobbkor. A halak kapókedvén tökéletesen látszódott ez. Délután 2-ig még mozdításunk sem volt, pedig rajtunk nem múlt semmi. Próbálkoztunk faragott, dippelt, pasztázott bojlival, stick mix-el, rövid-hosszú előkével egyaránt, de semmi nem nyerte el a halak tetszését. Aztán délután megjött az áttörés, amikor fluocarbon előkére csak 15mm-es pop-upokat helyeztem el. Az egyikre ghost pop up került a másikra pedig green beast pop-up, ezek mentek az etetett helyeimre. Az eredmény nem váratott sokáig magára. 1 óra elteltével egy csodálatos és hibátlan 12,5kg-os tőpontyot sikerült fognom a ghost-al. Rá 10 percre egy szintén 12+os tükörponyt érkezett.

Pop-up „evő”

Ezután egymás után fogtuk a halakat, a lebegő csaliknak köszönhetően, érdekesség, hogy csak a 30cm-es teljes hosszában meglebegtetett csali működött, sem a rövidebb, sem a hosszabb, és ráadásképpen a fekvő csalik továbbra sem voltak nyerők.

Csak a hosszú…

Beindultak az amúrok Zolinál, sorban fogta a szebbnél-szebb amúrokat, az aznapi legnagyobb 12kg-os volt.

Megindultak az amúrok…

Éjszaka ismét visszatértem a fekvő, nagy csalikhoz, reggelre ismét kiderült, hogy ez nekem továbbra sem hoz szerencsét, viszont,  aminek a  4 napban a legjobban örültem, Attila megdöntötte saját rekordját az éjjel, eddig egy 9kilós ponyt volt a legnagyobb megfogott hala, most sikerült éjjel ghost pop-upal egy 16kilós, bivalyerős  tőpontyot fognia feederrel, 0,22mm-es főzsinórra,35 perc fárasztás után.

Atti nagy fogása

Elérkezett az utolsó ott töltött napunk, a melegedés nem akart alább hagyni, rajtunk kívül más nem maradt a tóparton. Az utolsó nap visszatértem a számomra sok halat adó előkére. Etetőhajóval a helyükre kerültek a szerelékek. Délután fél 3kor sikerült megfognom a túra halát, szintén pop-up-al. Egy fantasztikus tőpontyot 17,4 kiló súllyal. Érte jöttem!

Megvan!

Óriási farok úszó

2 óra múlva kapásjelzőm ismét megszólalt jelezve, hogy újabb érdeklődő van a lebegő csalira, ismét egy szépség 15,5kg-os tőponty.

Újabb szépség.

A srácok sem tétlenkedtek, sorra szákolták a halakat, a legszebb az egészben, hogy mind 10 kiló feletti hal volt. A túránk a végéhez közeledett, utolsó 12 órában sikerült 2 ponty mellett 4db amúrt is szákba terelni. A legszebb egy 14+os amúr volt, ami a green beast popupra érkezett.

14+

Összegzésül: Szerintem egy nagyon sikeres horgászaton vagyunk túl, köszönhetően a folyamatos változtatásoknak. 18db halat sikerült megfognunk 13,20kg-os átlaggal. Bravó srácok. Folytatás júniusban Pötrétén…