Fagyos éjjelek nagypontyokkal Nagytevelen

2017-es első 48 órás túrám Március 13-ra esett. Édesapámmal a nagyteveli víztározót vettük célkeresztbe, melyen már jó pár éve tag vagyok, így nem volt ismeretlen. A víz nem egy egyszerű pálya, főként azért, mert rengeteg a tuskó a vízben, ami nekünk láthatatlan, de a halak minden egyes kis menedéket ismernek és megakasztás után egyszerre a közelben lévő tuskó felé veszik az irányt, megnehezítve ezzel minden horgász esélyét a kifogásukra.

Miután a helyválasztás megtörtént, csónakkal bepakolva elfoglaltuk a helyünket. A meder térképezés után én úgy döntöttem, hogy egy kevésbé iszapos helyen 2,5 m-es vízben teszem le a bóját, míg apu az iszapos 3,5m-es részt választotta. Etetőanyagunk főtt kendermagból, CSL pelletből, konzerv kukoricából, red army-s és Monsterfishes method mixből állt, ehhez még CSL likőrt és tört bojlit adtunk, mellyel csaliztunk is. Én a Full Fruit oldódó míg apu a Red Cell oldódó változata mellett rakta le a voksot.

A botok beélesítése után négy órával, 22:00-kor jött az első kapás nekem egy 2 kilós ponty személyében. Ezután 23:30-kor ugrasztott ki minket a következő hal a sátorból ( meglepően lehűlt a levegő), ez is az én csalimra jött ( egy szem 20 mm-es oldódó Full Fruit) és bevágás után meglepődtem, hogy egy komótosan mozgó nagy ellenállást érzek a másik oldalon. Csónakba ugrottunk és utána mentünk mert éreztem, hogy valamiben elakadt a zsinór, ami egyszer csak megszabadult és ismét a hallal közvetlen voltam kontaktusban. Amikor megláttuk, egyszerre tátva maradt a szánk, mert egy gyönyörű tükrös volt a tettes a maga 11,6 kg-val.

Fagyos éjjelek nagypontyokkal Nagytevelen

Nagyon örültem neki, hiszen nekem ezen a tavon ő előtte egy 8,2kg-os volt a rekordom és ez már 3 éve volt. Visszavonultunk a sátor melegébe és reggelig pihentünk is zavartalanul. Délelőtt folyamán több kicsi 2-3 kg-közötti pontyot fogtam, míg apunak még mindig nem volt kapása.
13:10-kor megtört a jég, egy folytonos húzós kapás apu botján. Csalija 20mm-es Red Cell oldódó kikönnyítve 16mm-es mézes fluo popuppal és belemártva Liver Extract Liquidbe. Akadó nélkül partról sikerült kifárasztania egy gyönyörű tükröst. Mérlegelés után nagy öröm, hiszen apunak eddigi legnagyobb halát sikerült rövid időre bölcsőbe fektetni, mely ugyan úgy mint az enyém 11,6 kg-ot nyomott.

Ezután már apunak is megjelentek a halak és 1 óra leforgása alatt több kisebb pontyot is sikerült fognia, míg nálam csend volt. Majd következtem én és ismételten egy csónakos fárasztás után 16 órán belül másodszorra döntöttem meg nagyteveli rekordomat ezzel a csodálatos tükrössel, melynél a mérleg 13,6 kg-ot mutatott. Egyszerűen el sem akartam hinni, kettő ilyen szép ponty, március közepén, hihetetlenül boldog voltam.

Fagyos éjjelek nagypontyokkal Nagytevelen

Apu eközben nekiállt egy finomabb szerelékkel keszegezni, csalija egy gumikukorica és kettő szem csonti a horogra, és ez belemártva Liver Extract Liquid-be. Bedobás után pár percre elhúzta egy 11,4 kg-os tükrös, melyet csónakból fárasztottunk ki ismét.

Lassan letelt a fele a horgászatnak és fogtunk 4db 10+ -os gyönyörű halat. Ezek után már a horgászat másik felében csak kisebb 2-4 kg közötti pontyokat fogtunk, de semmiképp sem panaszkodhattunk, hiszen csodálatos kezdés volt ez Márciusban, hiszen a nappali hőmérséklet alig haladta meg a 10°C-ot az éjjelek pedig eléggé fagyosak voltak.

Szeretném megkérni a többi horgásztársat is, aki a nagyteveli víztározón vagy bármelyik tavon horgászik, hogy figyeljünk a nagyhalak védelmére, mert ezek a halak örök emléket tudnak adni minden egyes horgásznak, és mekkora lesz az az öröm, ha ugyan azt a halat pár év múlva kifogja... szerintem ez leírhatatlan! Gondoljunk a jövőnkre és az unokánkra!
Köszönöm, hogy elolvastad!
Köszönöm a Pápa és Vidéke egyesületnek a lehetőséget, hogy itt horgászhatok!
Köszönöm Horváth Csabának, hogy ismét egy fergeteges csalit fejlesztett ki!