Baráti öröm peca a Széki-tavon

Augusztus végén járunk, lassan érkezik az igazi nagyhalas időszak. Márk barátommal egyeztetve, megbeszéltük, hogy összehozzuk az idei első közös Széki tavi pecánkat. Mivel minden közös horgászatunk nagyon jól alakult eddig is, így bizakodva vágtunk neki az eltervezett 72 óránknak, és a történések ismét igazolták, hogy mindig eredményesen tudjuk zárni a közös horgászatainkat.

…szerelékek a helyükön, kezdődhet a peca…

A tározóra való megérkezésünkkor, már tudtuk, hogy a következő 24 órában egy erőteljesebb hidegfront fog beérkezni az országba, így hely választásunk a mélyvízre esett.  Bójáinkat 5m-es vízben helyeztük el. Márk két csalival készült a túrára, a Cream Dream illetve a Black Jack bojlikkal, 24mm-es méretben. Jómagam csak az új, általam már régóta próbálgatott Hot Bird bojlit hoztam, 24-30mm-es méretekben. Etetésre ezekből a golyókból szórtunk, mindenki a saját csalijával azonos ízt, 10-15 szemet.

…Hot Bird 24mm…

…Cream Dream 24mm…

…Black Jack 24mm…

Behúzás után bő 4 órával, máris egy erőteljes húzós kapásra emelhetett rá a kedvesem, majd negyed órás fárasztás után már pózolhatott is, a saját egyéni rekordját jelentő 18kg feletti tükrössel.

Baráti öröm peca a Széki-tavon

…18.58kg, Hot Bird, boldogság…

Másnap reggel, ismét a párom munkálkodott, sikerült egy 14.5kg-os tövessel indítania a napot.

…14.5kg reggeli ébresztő, ismét a Hot Bird…

Az idő valamennyit hűlt, de a nagy hideg front elmaradt sajnos. Mindenesetre bizakodva és jó hangulatban vágtunk neki a napnak. Sok időt nem is kellett várakoznunk, a reggeli ébresztő hal után, nem sokkal ismét kapás, most Márk Cream Dreamel csalizott botján jött egy érdeklődő.

Baráti öröm peca a Széki-tavon

…Márkó első hala, 10.8kg Cream Dream…

A napunk további része némán telt. Bajszosaink láthatóan élvezték az időt, mert szebbnél szebb halak ugráltak a látóterünkben. Nem csüggedtük, megbeszéltük nem bántjuk a csalikat, nem zavarjuk a vizet, megvárjuk az előttünk álló éjszakát. Abban maradtunk, ha reggelig nem lesz változás, akkor fogunk változtatni. Bejött a tervünk, hajnalra lehúzódtak a fenékre a halak táplálkozni. Négy óra tájban, ismét akciót jeleztek a csipogók, megint a Cream Dream tetszett meg az egyik uszonyosnak.

…Márk hajnali vendége, Cream Dream-re 14.7kg…

Márk éppen csak elrendezte, visszahúzta szerelékét, nálam is kapás jelentkezett az egyik botomon. Ketten indultunk a hal után, majd viszonylag, rövid csónakázás után, én is megfogtam a túrán az első halamat, a tó egy öregebb tükrösének személyében.

Baráti öröm peca a Széki-tavon

…végre nekem is megérkezett az első fotó alanyom, szintén a Hot Bird-re…

A délelőtt ismét kapás nélkül telt. Majd kora délután aztán megindult az igazi öröm peca, barátaink neki álltak enni végre, lehúzódtak a fenék közelébe. 1 óra tájban ejtős kapásra emeltem rá, majd egy hibátlan tövest tarthattam a kezeimben, ismét a Hot Bird-nek köszönhetően.

…makulátlan 16 feletti töves…

Visszahúzás után nem sokkal ismét húzós kapás, a frissen bevitt Hot Bird-el csalizott botomon, az akció vége megint csak fotózás lett, egy 17kg feletti tükrössel.

Baráti öröm peca a Széki-tavon

…a Hot bird újabb áldozata…

Kisebb kihagyás nagyjából 2 óra elteltével, Márknak is csippant a jelzője, most a Black Jack-el csalizott botjára érkezett vendég, míg vele csónakba szállva üldöztük a halát, páromnak is sikerült csípnie egy újabb bajszost.

…Black Jack 2x24mm, 13.6kg…

…17.8kg Hot Bird…

…hatalmas az öröm (megfertőződött)…

Nagyon bizakodva vártuk, a túránk utolsó éjszakáját. Minden szereléket frissítve visszatettünk a helyére. Majd éjfélkor, egy komótos húzós kapásra keltem fel, ráemelést követően csónakba pattantam, éreztem ez jó hal lesz, így igyekeztem fölé érni mihamarabb. Kemény negyed órás küzdelem után, először megpillantva a hatalmas tövest, tudtam, hogy megvan a három napos túránk hala, megvan, amiért jöttünk. Mérlegelés után a hal tiszta súlya kereken 24kg lett.

Baráti öröm peca a Széki-tavon

…24kg – os Hot Bird kedvelő öreg töves…

Reggel már a pakolásé lett a főszerep, véget ért a 72 óránk sajnos. Végszóra, már csak a botok voltak vissza, még tiszteletét tette, egy 18.6 kg-os töves is.

…18+kg a túra zárásaként…

Ismét beigazolódott, a teóriánk, mindig nagyszerű pecákat tudunk zárni Márk barátommal. Megint csak köszönjük Csabinak a szuper csalikat, most sem hagytak cserben ;) !